Ei sitten tullutkaan minusta uutta onnellista XC60 omistajaa vaikka tänään piti niin käydä.

Kävin ko. kulkineella koeajolenkillä ja alkuun kaikki pelasi hienosti, mutta n. 20-25min ajon jälkeen kun aloin moottoritieltä valua pois pienemmille teille, alkoi selvästi viileää ilmaa virtaamaan ohjaamoon. Hetken päästä alkoi jo varpaita paleltaa. Lämmöt täysille HI-asentoon, mutta silti vain haaleaa ilmaa virtaa suuttimista.
Pysähdyin ja kuulostelin että webasto ei kyllä käy. Sammutin auton. Ei ääntäkään webastosta. Webasto päälle viiksestä, pari minuuttia ja taas alkaa puhaltaa lämmintä. Auto käyntiin ja menoksi. Loppumatka eli n.20min ei ollut kylmä, mutta ei kyllä tullut yhtään kuumakaan vaikka säätimet olivat HI-asennossa. Liikkeen pihassa autoa sammutettaessa kuuli että webasto oli käynyt koko loppumatkan. Ulkolämpötila oli n. -14C
Auto seisoi ajon jälkeen n. 15-20min liikkeen pihalla ja ajettiin sisään pajalle. Testeri näytti lämmöksi n. 45C.
Mielestäni kuulostaa kamalan paljon termostaatti-vialta...? Kylmää alkoi todnäk. virrata heti kun webasto sammui lämpöjen noustua hieman moottotitiellä? ja kuulostaa hurjalta että moottori jäähtyisi 80->45C vartissa.
Huolto kuitenkin diagnosoi vian sisätilan lämpötila-anturiin (se siinä ritilän takana keskikonsolissa), koska se antoi vikakoodin "epäluotettavasta mittaustuloksesta". Ko. anturia ei tietenkään löydy Suomesta joten sitä nyt sitten odotellaan loppu viikko...

Niin ja koneenahan on tietysti se D5244T10....