0
Juha233 ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Kiitokset vastauksesta, erot näyttävät tuon listauksen mukaan aika marginaalisilta. Turbojen eroja ei tuolla ole listattuna, joten osaatko sanoa onko joka mallissa eri turbo?
Paitsi AWD mallit isommalla koneella. (Ainakin 2016 XC60 D4 AWD)
Mitään virallisia speksejä ei itsellä ole, mutta muistelen kun nuo uudet koneet julkistettiin niin Volvon lapuissa oli mainintaa että olisi eri malleissa eri turbot / eri määrä turboja. Nyt tulee MuTua, mutta jotain tähän tyyliin oli D5 = kaksi muuttuva siipistä turboa, D4 kaksi kiinteä siipistä... Nythän tullu uudet D2 moottorit. Manuaalissa kone on 2-litrainen, automaatissa 1.5L.
Kahta muuttuvasiipistä ei ole vaan ne ovat kaksi perinteistä hukkaportillista, tosin mahtaako tuossa uudessa olla muuttuvasiipinen sekä perinteinen yhdessä, kuten uudessa Hondassa... Voiko enempää pienempi turbo olla kuin 1.6D:ssä jos D2:ssa on pienempi, taitaa Smartilta löytyä vielä pienempi dieselistä
Dieselit on aina 2 litrasia.
Meillä kans oli aiemmassa 4A defa. Ja nykyisessä "Volvon oma" calix, (on muuten 5A). Kummassakaan ei mitään ongelmia. Ainakin siinä defassa on lämpötila kompensointi, eli pakkasella lataa kovemmalla jännitteellä. Varmaan tuossa calixissakin on se, on sen verta tuore tapaus etten ole latausjännitettä kerenny mittailla..
Terve! Volvoon siirtyminen on nyt aika lähellä Harkinnassa olisi yksi V70 D3 vm 2011. Auto on päällisin puolin siistissä kunnossa. Ainoa mikä tuossa mietityttää on se, että autolla on ajettu noin 130 tkm, mutta automaattilaakkoon ei ole vaihdettu öljyjä, huollot muuten ok. Onko tuossa nyt suurta riskia, jos laatikkoon nuo öljyt vaihtaa heti ostamisen jälkeen? Koeajolla en ole vielä käynyt autokaupan pitkän etäisyyden vuoksi.
En ole varma mihin tälläinen kysymys kuuluu mutta laitetaanpa tänne...Ostan V60 Business-mallin, jossa verhoiluksi vakiona kangas/T-tech. Valitsen siihen kuitenkin verhoiluksi "Nahka", hinnaston mukaan veroton hinta 700 €.Sattuisiko joku tietämään, tuleeko autoon silloin täsmälleen samaa materiaalia ja muotoilua olevat penkit kuin Summum-mallissa on vakiona?
Sattuisiko joku tietämään, tuleeko autoon silloin täsmälleen samaa materiaalia ja muotoilua olevat penkit kuin Summum-mallissa on vakiona?
Tuo ensimmäinen auto ehti mennä, kun vielä mietin Nyt olisi kiikarissa yksi entinen taksi. Kilometrejä on aika kohtuullisesti, jopa yllättävän vähän? Onkohan kellään kokemusta miten tuollaisen entisen taksin myynti onnistuu eteenpäin, vai joutuuko paljon tinkimään jälleenmyyntihinnassa. Auto huollettu Biltemassa 20 tkm välein, siistissä kunnossa ja ihan hyvin pelasi lyhyen koeajon aikana. Auto linkissä: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/7726648