Terves,
mieli tekis siirtää 940 harrastekapineeksi eläkepäiviä viettämään, joten uudempaa s80 II/s60 II mieli halajaa. todennäköisesti s80 sopii nykyiseen tilanteeseen paremmin, kun niitä löytyy sopivampia budjetilla 9-16k€.
Periaatteesta en perusversiota aio hankkia, eli varusteissa minimi vaatimus on summum, kilsoja vuodessa rullailen n. 15 tuhatta, josta suurinosa on maantietä. Käytännössä, verrattuna 940 käyttökuluihin. Kelpaa kaikki käyttövoimaversiot, joista sähkö ja maakaasu on epäkäytännöllisimmät. Sisustan on oltava joku muu kuin valkoinen/beige ja ulkoapäin joku räväkkä väri taikka sitten edustavasti tumma (eli ulkopuolellakaan ei vaaleat oikein houkuttele

)
joten asiaan, silmä on nyt iskenyt:
n. 400tkm rullailtuun -07 d5 aut. executive s80, kilometrit vähän laittaa mietityttämään onko järkevä hankinta?? mitä näissä alkaa noilla kilometreillä olemaan yleensä vaihtokunnossa?
kilometrejä lukuunottamatta kyllä executive varustelu tuntuisi riittävän mielenkiintoiselta yksilöltä.
toinen vaihtoehto on hakea ruotsinmaalta alle 250tkm rullailtu volvo s80/v70/s60/v60 summum varustelulla ja todennäköisimmin jollain esim. d3/2,5T(2,5FT)-moottorilla. nämä tosin ovatkin sitten tylsähköjä ja mitäänsanomattomia.
viimeinen hätäratkaisu on sitten ykköskopan s60r flash greenina, atacamoilla ja manuaalina. Mielenkiintoista palikkaa löytyy joka osa-alueelta, nämä kyllä alkavat olla sitten kuitenkin vanhahkoja, mutta taitavat pitää arvonsa jossainmäärin paremmin.
Eli lätinän pohjimmainen kysymys,
kannattaako noin paljon ajettua s80 hankkia? Huollot hoituu omin kätösin jos tarvitsee, aina moottorivaihtoja myöden. Automaattien maailma on vielä mysteeeri, mutta mihinpä ei kunnossapidolla itseään elättävä kykenisi
