No...puhutaan ehkä käytetystä autosta jota ostetaan liikkeestä. Se peruspena siellä ketä on myynnin puolella tietää usein saman verran vaihtureistaan kun hirvi kiikareista. Tällöin ostajakandidaatin ainoa keino saada autosta mitään faktatietoa on soitaa edelliselle omistajalle. Itse en ole koskaan ostanut käytettyä autoa, ilman että en tietäisi sen historiaa. Viime ajat kun on tullut ajeltua uusilla, olen mieluusti jakanut tietoni omasta omistusajastani, jos joku niitä on minulta kysynyt.
Tämä. Näin olen sen itsekin ajatellut ja tähän asti toiminut ihan hyvin tämä lähestymistapa.
On minullekin takavuosina soiteltu ja kerroin avoimesti mutta siitä on jo vuosikymmeniä. Silloinhan touhu oli sangen yleistä ja jopa auton aiemman omistajan ammatti oli oleellinen osa auton historiaa
Homma kuitenkin hieman haisee ja on ehkä vähän riskaabeliakin. Eikö olisi viisainta kertoa jo autoa myydessä kaikki oleellinen?
Lähtökohtaisestihan sen pitäisikin näin toimia, mutta kertooko myyjäkään myymästään tuotteesta aina kaiken oleellisen? Varsinkaan, kun käytetyn auton kauppiaalla liikkeessä ei ole tuon taivaallista käsitystä myynnissä olevasta autosta ja sen historiasta.