Jos tulkitsen karttaa oikein niin alhaalla ennakkoa on 30-35 astetta, joka ei nyt mikään kovin erikoinen ennakon määrä ole.
Tuotas, maksimi ennakko kartassa on 31 astetta. Pääsääntönä kaikki pisteet ovat alle 30 asteen lopultakin, sillä vain 8 solua ylittävät 30 asteen ennakon.
Erot bensan karttaan ovat aikas suuria, sillä 4500rpm kohdalla maksimi on 30,75 astetta ja minimi on 15,75 astetta. Bensalla (16-tappinen) ennakot ovat 40,13 - 14,25 astetta välissä.
8-tappisen bensakartaan verrattuna wiinakarttani on alle bensiinin ennakoilla joka kohdassa. 4500rpm lukemat ovat 8-tappisen kartassa 38,25 - 25,13 asteen välillä. Joten erotus on 13,12 astetta.
Joten wiinalla erotus on 15 astetta ja bensalla 25,88 astetta 16-tappiseen verrattuna ja kuitenkin erot ovat enemmän kuin 8-tappisessa!

Ihan perus juttu että käytetään heti tyhjäkäynnin jälkeen sellaista 30 astetta ja normi ajelualueissa 35-40 astetta. Tietyn jälkeen ennakon lisäyksestä ei ole mitään hyötyä.
Niin, ja minulla vastaava piste on siellä 25 asteen nurkissa maksimissaan, ollen 10-15 astetta vähemmän kuin bensalla. Toisaalta maksimi ennakot 16-tappisen karttaan verrattuna ovat suuremmat, ylittäen bensakartan ennakot "parhaimmillaan" 4,5 asteella. 8-tappisessa taas vastaavasti on isoilla kuormilla ennakkoa reilusti enemmän kuin wiinakartassa.
Kuten sanoin, erot ovat jännittävän suuria lopultakin alkuperäiseen nähden.