Tuumasin tässä tänään, että yksi kerpeleen LH ei meikäläiselle wittuile!
Skooppi kouraan ja mittaamaan!
Jos ei tokene mittaamalla, niin uhkasin varmuusen vuoksi LH:ta, että rakennan sen kokonaan uusiksi uusilla osilla ja omilla mausteilla!
Tässä tyhjäkäynnin suuttimien aukioloaika (vihreä käppyrä) kokonaisuudessaan. Valkoinen lyhyin ja vihreä pisin. Keltainen on sitten flexitunen ohjaama suutinten aukiolo samalla hetkellä kuin vihreä käppyrä on piirretty.

Tässä sitten bensa-asetuksilla keskittyen sinne suutinten sulkeutumiseen!

Wiina-asetuksilla se sama tilanne näyttää tälle.

Vaikka LH yrittää paikata rikasta soppaa wiina-asetuksilla, niin flexitune pidentää suutinten aukioloa.
Tästä sitten pääsin kenties ehkä mahdollisesti ongelman jäljille!

No, kun käppyröitä katselee niin havaittavissa on se, että LH:n käppyrän nousuaika on jotenkin "loiva" verrattuna flexitunen suutinten sulkuun.
Tästä tein sitten liittimen, että LH:ssa on konkkia tms. häiriön suotoja ottamassa vastaan tuota kuvien keltaisissa käppyröissä näkyviä suutinten kipakoita takapotkuja!
Ongelma muodostuu siis siitä, että LH:n piirien sulkeutumisaika pitenee, koska flexitune syöttää liian vähän virtaa LH:n suutin ohjaukselle! Tämä näkyy suutinten sulkeutumishetken eroissa, koska Flexitune avaa suuttimet 1µS viiveellä LH:n käskystä.
Kyseessä ei siis ole vika vaan "omituisuus". Joku toinen moottorinohjaus ei välttämättä sisällä samoja komponentteja kuin LH, joten siksi flexitune voi toimia täydellisen oikein, mitä se ei LH:ssa tee. Juju on siinä, että kun niitä stanan konkkia ladataan siellä LH:ssa sillä Flexitunen mikrovirralla, ne täyttyvät niin hitaasti, että flexitune tunnistaa suutinten sulkeutumisen tapahtuvat myöhemmin, kuin on oikeasti tarkoitettu,
Sulkuajassa on eroa sen +200µS, joten LH:n soppien säätö menee ulapalle asiasta. Asian voisi tietysti "korjata" LH:n suutinvakioita hieromalla, mutta sitä hieromista saa harrastaa niin suurella hartaudella, ettei jaksaisi harrasta mitään uskonnollisia riittejä tai muuta sellaista! Lisäksi se on stanan työlästä ja aikaa vievää, joten laiskuuttani en moiseen lähde, ellei ole ihan pakko!
Helppo koe-proseduuri tähän on se, että laitan lisää virtaskaa LH:lle vastuksen läpi, niin sulkeutumisajan pitäisi lyhentyä!
Koska vähäisen ymmärrykseni mukaan häkäpäästöt nousevat kun soppa on hitusen paksulla?
Lopulta, kyllähän minä olen ollut hitusen tonttu, kun en ole tuota tajunnut aikaisemmin vaikka olen skoopilla noita suuttimien avautumisia ja sulkeutumisia katsellut ja lambdankin tuloksia keskiarvoistanut monilla aikavakioilla!

Päästömittaria kun en omista, enkä ole suunnitellut hankkiakkaan, niin tämä on jäänyt huomaamatta minulta aikaisemmin, koska lambda-arvot ovat kuitenkin olleet riittävän kohdallaan.

No, tämä rojekti-päiväkirja auttaa muitakin wiinamäen-miehiksi pyrkiviä tai ainakin toivon niin! :hello: