Tänään vähän sitä "motorsporttia" (remppaa).
Nyt on bensapumppu vaihdettu ja palikkatesti läpäisty onnistuneesti. Tehollista aikaa suoritukseen meni paskanjauhamisen ja muiden pikkujuttujen keralla liki kaksi tuntia. Tosin hommassa avustanut kaverini on nyt vaihtanut kaksi pumppua aikaisemmin mutta neljästä kädestä oli silti uskomatonta apua, jos ei muuten, niin valon näyttämisessä.
Orkkis pumppu on pyörinyt jo rapiat 410tkm ja Wiinaa ja bensaa on sen lävitse mennyt useita kuutiometrejä jo minun allani. Muutaman kerran auto on tehnyt oireita käynnistysvaiheessa, että soppaa ei tule. Joten tuumasin, että turha leikkiä tulella tässä asiassa, sillä se €169,- boschilaisesta pumpusta on aika halpa hinta hinuriin verrattuna.
Yllätys, yllätys, että kaikki klemmarit yhtä lukuunottamatta joutui katkaisemaan pienoisporalla ja timanttilaikalla. Se ainoa klemmari, joka aukesi ilman ylentöntä väkivaltaa oli se tankin muovimutterin varmistusklemmari. Myös se "volvo quick-connetor" paluuletkun "pikaliitin" aukesi vajaassa vartissa. Seuraavat 45 minuuttia sitten yritettiin kiskoa sitä stanan pakettia irti tankista. Tehtaalla asennusvaiheessa siihen pumppuhässäkän kumitiivisteeseen oli laitettu jotakin liukastetta asennusta helpottamaan. Nyt vuosia myöhemmin se oli lähinnä talkkia muistuttavaa hiomatahnaa ja puri pirun tiukasti kiinni. Tämäkin taistelu voitettiin voimalla, älyllä ja neljällä kädellä!

Ainoa asia joka jäi askarruttamaan, oli se, että pumpun kylkien magneeteissa oli magneettisia metallihiukkasia jonkin moinen läjä!

Tankin poljalla oli erittäin vähän roskia itsessään ja pumpun karkeasuodatin verkko oli aika tummasävyinen.
Viina on oudon kirkas polttoaine ja kyllä tallissa lemusi Wiinalle ihan tolkuttomasti ja jos promillemittariin olisi siellä hönkäissyt, niin lukemia olisi tullut!
Kuvatuksia myöhemmin!