Eli tuollaisetkin anturiratkaisut toimisivat (näin rivien välistä luettuna), jollei vanhempaan autoon halua napaa vaihtaa tuon takia.
Ei sitä tarvitse lukea rivien välistä!

Ainoa edellytys on se, että pulssi on sopiva muodoltaan LH:n tunnistettavaksi ja voimakkuus on myöskin sopiva. Ei liian iso, eikä liian pieni.
Kyllähän ne tavallaan ovatkin, tosin ei valtionsalaisuuksia, vaan liikesalaisuuksia kun ajetaan kilpaa tai myydään softia. Eihän ilmaisen tiedon jakamisessa ole järkeä, jos kyseisellä tiedolla on tarkoitus tehdä rahaa.
No, kaupallisesti LH:ssa on hyvin vähän bisnestä lopultakin.
Ja enhän minä edellyttänyt, että kaikki tuunaajat antavat kaikki karttansa vapaasti kaikkien saataviksi tai koko binäärin.
Joka tapauksessa näiden kaupallisten toimijoiden on mahdoton piilottaa karttojaan muulla kuin kunnollisella rautapalikalla. Mikä taas maksaa sen verran paljon, ettei se edes kannata. Lisäksi se prommaaminen vaatii laitteet, jotka eivät ole ilmaisia, vaikka jotain säälittäviä kötöstyksiä saakin alle jo satasen. Kunnon työkalut maksavat, joten tavisautoharrastaja ei niitä hanki ihan hevillä, saati jazilla. Lisäksi se vaatii sitä taitoa, jonka hankkiminen yhtä lastua varten ei kannata.
Kyllähän jotkut lastun tekijät ovat yrittäneet piilotella noita softia xorraamalla yms. menetelmillä. No, ei tarvitse olla kummoinen einstein, että niistä kaivaa ne kartat esille. Osa kaupallisista toimijoita ei edes vaivaudu peitelemään lastun sisältöä missään määrin. Molemman laisia olen nähnyt ja lukenut.
Tässä projektissa peräänkuulutan sitä yhteistyötä siitä, mitä säädetään mistäkin jne. Vähän samaan tyyliin kuin megaruutta keskusteluissa puhutaan.
Ja mainitakseni, yleismalliset kartat eivät ole optimeita, koska tuon ikäiset moottorit ovat yksilöitä. Kartat jokainen pitäköön itsellään.
Kehtaan väittää, ettei kukaan LH:ta oikeasti osaava menetä mitään kertoessaan mikä kartta toimii missäkin.
Harrastajat jos ei keskenään jaa tietoa, niin siinä taas ei ole mitään järkeä.
Syy voi olla myös siinä, ettei tietoa oikeasti ole!
