Ekassa yhistelmässä on master powerin ahdin, joka tunnetusti herää "hieman" myöhemmin kuin esim iso mitsu.
Enkä kyllä ymmärrä miksei hookkanin auto olisi muka AW:n kanssa ajettava? Mielestäni nokan vaihdolla vain yleiset ominaisuudet parani ja paljon. Sekä varsinkin se keskialueen vääntö parani verrattuna T:n.
Niin, penkissähän se ahdin herää, kuten herää mutta se on reaalinen ominaisuus, jonka kanssa pitäisi ajaakin.
En tiedä, miten paksusta ratakiskoslta asia pitää sinulle taivuttaa, että ymmärrät leveän vääntöalueen ja automaatin yhdistelmän käytettävyydelle. VX3-nokalla auto on kuin vajaa paineinen FK sinne 4000rpm asti ja sitten tulee kaikki rytinällä... Todella käytettävää käyttiksessä ja varsinkin talvella!
Kun kaivat penkkilapun esiin siitä paremmasta keskialueen väännöstä VX3:lla vs. T, niin uskon tuon.
Katsoin myös omaa B19FT:n penkkilappua, niin siinäkin on A-nokalla 300Nm @2750RPM josta jatkaa vaan tasaista nousua sitten. Hegellä näyttäisi kuvan mukaan olevan 300Nm @~2600RPM.
Hege +300Nm 3 150rpmn (T) (laskettu 2600rpm mukaan)
Hookan +300Nm 2 900rpm (VX3)
hh +300Nm 2 700rpm (A)
Kaivanko ratakiskoa, vai alatko jo ymmärtämään mitä ajan takaa?

VX3 on myös kiva nokka, ahdetussakin. Mutta kuten joku aikaisemmin sanoi, niin miksi et keskity oikeisiin ongelmiin? Vai onko ideana se että jos lintukin paskantaa kontin päälle, niin vaatii taas softaan neljän viikon säätötyön ja siltikään mopo ei keuli?
VX3 on vaparin nokka, joten sen ominaisuudet eivät kyllä ole ahtokäyttöä ajatellen parhaat mahdolliset.
Mitä nämä "oikeat ongelmat" ovat? Selitätkö tyhmälle?
Mitä tässä pitäisi keulia? Sekö, että minulla pitäisi olla 1000hv ja 2000Nm konetehoina?
Juu ei ole, eikä tule!
Jos pystyt hankkimaan minulle toimivat etanoli/bensalastut LH/EZK komboon, niin kiinnostun niistä heti ja ostan pois ne ja asennankin vielä ne itse.

Sellaisia kun ei ole vastaan tullut, edes Stonin tekeleet, jotka ovat kyllä muuten ok, mutta niillä ei tee mitään kylmässä kelissä.
Ne eivät suomeksi toimi Soumi Finland PERKELE-maassa.
Joten omin pikkukätösin tämäkin oli tehtävä, kun valmista ei ole tarjolla. Edes valmista XDF-tiedostoa ei ollut saatavilla, vaan sekin piti vääntää omin pikkukätösin.
Mutta on se pirun hienoa, kun sinä ilmeisesti pystyt kertomaan jokaisen LH:n kartan toiminan ja merkityksen, minulta se ei vieläkään onnistu, vaikka pirusti LH:n toimintoja tiedänkin.
Auttaisitkos EZK:n kanssa hitusen, niin säätäminen nopeutuisi? Kerroppas missä voin säätää sitä nakuanturin kuunteluaikaa asteina? Tai antaisitko hyvän ja taloudellisen syttykartan, joka ei kilisi missään kohdin edes kevyesti mutta papua on niin paljon kuin vinokoneesta sitä irti saa?
Pelkkä kunnollinen nakukarttakin piisaisi pitkälle (enkä puhu vakiosta).
Mutta tekaiseppas bensalla, sekä Wiinalla toimiva vinokone LH/EZK kombolla, ja siten, että polttoaineen voi vaihtaa lennosta. Ja sen pitäisi mennä AW:n keralla alle 10L kulutuksella Wiinalla motarilla ajettaessa (+100km/h). Leimasedällekin sen pitäisi kelvata sellaisenaan! Ja talvellakin sen pitäisi toimia Wiinalla sinne -10C lämpötilaan asti mutinoitta. Papuakin siitä pitäisi saada ulos +210hv ja +350Nm ja isompi ahdin pitäisi pysytä vaihtamaan säätämättä härveliä.
Otatko haasteen vastaan?
Edit: Videota kun katsoo, niin miten vaihto on noin hidas? Itselläni ainakin kaasu pohjassa -kiihdytys niin vaihto on aika jämäkkä. Tosin et tainnut kovin kovaa kiihdyttää tuossa videossa kun mittarin nousu tuntuu ottavan vuoden.
Kuten sanoin, öljyt ovat tulikuumat ja siksi 2-vaihde lipsahtaa!

Tulikuumat ölpät hidastavat sitä liikkeellelähtöä kun niiden viskositeetti on jotain vettäkin ohuempaa siellä +100C lämpötilassa.
T-nokkallahan ei pysty kovaa edes kiihdyttämään, joten mitä ihmettelemistä tuossa lopultakaan on?

Ja usko sekokupu, ettei tuo T-nokka vaihdu minulta mihinkään, ennenkuin löydän leveämmän vääntöalueen omaavan nenäkepin. Joten älä vaivaidu kommentoimaan A/VX3 tms. nokkien "paremmuutta" enempää.Kun esität paremman nokan faktisesti noilla vaatimuksilla jotka asetin, lupaan tehdä sinulle bensabinin LH:n valitsemillasi suuttimilla väliltä 200-1000cc/min.

Toki pienemmätkin suuttimet voit valita....

Sen rajan laitan, etten tee sitä 016 IMMulle 300cc isommille suuttimille vaan se vaatii sitten 012 IMmun.

Verrattuna meikäläisen aw:hen sulla ottaa aika paljon kierroksia ennen ku lähtee liikkeelle. Mutta vaihto tapahtuu aavistuksen aikasemmin ja paljon löysemmin.
Kuten huomautettu, tulikuumat öljyt ja 2-vaihde lipsuu....
