Ihmettelen tuota turbiinilukon luistamista. Oon kyllä törmännyt sellaisiin laatikoihin mistä on lukko päällä vedätetty ylivaihteen kitkapinnat rikki, ei ilmeisesti ole vähän kiristetyn ft:n perässä edes mikään saavutus. Tästä vaan päättelin että jännä juttu jos sulla korkkaa lukko ensin. Liittyiskö sitten siihen vaijerin löysyyteen, äkkiseltään arvelis että sen on syytä olla sille tarkootetussa kireydessä. 
Lukko teki ensin tiltin silloin aikanaan, kuten nelosvaihdekkin (ei kytkeytynyt). Avosandaalia
tm härveli sai silloin ihan isän kädestä. Tosin tiltin tullessa laatikon ölpätkin olivat jotain muuta kuin maantien lämpöisiä. Tosin papua oli vain sen verran, kuin vakiosta saa lastuilla ja ahdoilla irti. Ilman lämpötila oli tuolloin auton mittarin mukaan vaivaiset +37C.
Mitään kick-down vaijerin modiksia tms. en ollut tuolloin tehnyt, vaan laatikko kikkaili ihan omiaan tehdas asetuksilla.
Ja lukko pitää vieläkin kohtalaisesti (tarttuu hitaasti), mutta 2-vaihde ei enää. Tai pitäähän se jotenkin, muttei kestä kiihdyttämistä kuin alipaineilla tai lipeää huolella. Joten 2-vaihdetta välttelen, kunnes laatikko on vaihdettu.
Kaikkiaan tuo laatikko lipesi nyt siihen saatanalliseen säätämiseen
tm, sillä jossain vaiheessa tulee tomaatin rajat vastaan kun kesä on kuuma ja avosandaalia
tm annetaan tarpeeksi.

Jokainen voi miettiä, miten paljon laatikkoa rääkkää 50kpl 1-2-3 vaihteiden täyskaasukiihdytyksiä putkeen, jossa kiihdytysten välissä on korkeintaan 2min säätötauko. Ja näitä sessioita on sitten tehty aikas monta tässä viimeaikoina! 4-vaihteella säätämisessä ongelma on nopeus, joten sitä on vältelty sattuneesta syystä.
Oikeassa jarrupenkissä säätö-homma olisi ohitse päivässä tai parissa. Inertiapenkissä en edes lähde yrittämään.
Kana-aivo video liittyy oikein olennaisesti tähän laatikon laatikon lipeämiseen. Seisoin D-llä koko tuon odotusajan, sillä halusin olla valmis väistämään, jos takaa tulee isompi, joka ei tilannetta tajua.

Kolme vetoa tuon jälkeen ja sitten lipesi...

Mutta takaisin asiaan BS:n jauhamisesta. Mitkä on kampuran takastefan mitat? Mätänetin katalogi ilmoittaa,
ettei turboon/16-tappiseen?
