Onko sulla AW korkannut? Jos on niin miten ilmeni ja paljon löylyä koneessa?
Jep! Kakkos-vaihde lipesi.
Ei harmainta aavistustakaan löylyn määrästä. Paras onnistunut veto on 15s ja 150km/h.
Sytty/nakutus-karttojen tekoon tuo loota porsi. Ehkä ennakkoa oli hitusen agressiivisesti siinä vaiheessa kun lipsahti...

Oma setti on tehoihin vaikuttavilta osiltaan:
- Kevyesti portattu (530) kansi ja huolella sovitetut imu/pakosarjat
- Vakio pakoputkisto edessä, takana on mitä sattuu olemaan
- 13C, ahdot mitä nyt on sattunut ruuvaamaan paineensäätimestä (0,4-2,5bar) ja mitsu antaa
- KL-racingin cooleri (iso)
- 668cc/min suuttimet
- 012 IMM
- Tankissa RE85:sta
- AEM etanolipumppu (320lph)
- LH/EZK omilla lastuilla
Vakio AW:t tuntuu kaikki vaihtavan aika mummomaisesti 1-2 eli pientä luistoa esiintyy aina jolloin palaa jo pikkuvirikoneella kitkapakat? Vai onko mun kaikki kolme AWta vain jotain loppuunajettuja huonoja yksilöitä? 244DL:n BW35 vaihtaa kyllä reilusti napakammin 1-2 mut eihän siinä mitään tehoakaan ole (ainakaan vielä).
Meikäläisen loota oli napakka, kunnes ei enää ollut sitä. Joitakin AW:ta on tullut ajettua ja omani on ollut niistä terävin.
Ahkera öljyjen vaihto vaikuttaa tuossa erittäin paljon.
Oma loota pysyi napakkana kunnes lipesi, toki ennakkoakin oli lipemisen kohdilla ehkä "hitusen" ääliömäisesti, mutta sellaista se nakukartan säätäminen on.
Ainoa, joka oli aikaisemmin saanut "mikaa", oli turbiinin lukko, jota varoin sen livettyä kerran tuossa reilun 100tkm aikaisemmin.
Onko siis shiftkit pakollinen kun lähtee AW:lla varustettua B230FT:tä piristämään?
Minusta shift-kitti ei ole pakollinen katu-autossa, mutta vartin strippi-vehkeissä sitä voisi pitää "pakollisena".
Laatikkoa rääkkää kuumuus ja öljyjen pitkät vaihtovälit. Minulla vieläpä tolkuton kiihdytysten määrä (saatanallinen säätäminen
tm)!

Laatikon jäähdytykseen kannattaa panostaa vakion lisäksi ylimääräistä huomiota. Itsekkin olin näin tehnyt, eli minulla oli ylimääräinen jäähdytyskierto syyläristä lähtevässä linjassa, joka jäähdytti laatikkoon palaavaa öljyä vielä lisää.
Lisäksi vaihtelen laatikon öljyjä aikas tiheästi moniin verrattuna mutta kaikella on rajansa.