Joskus olet kertonut mm. turbiinilukon kytkeytymisestä, ja taisin jo silloin sanoa että vaihteistosi alkaa olemaan ehtoo -puolella. Siihen ei enää lisäjäähyt auta.
Tämän olen tiennyt koko ajan ja pitkäähän se kesti mikaa!

Mutta 940 ei ole kyllä todellakaan niin mukava kuin oletat, esim jo ensimmäisen sukupolven V70:t on hiljasempia. Sekä taitaapi olla jopa hinnaltaan halvempia kuin 940 turbot. Tämän takia itselläni on ysissäni yli 8m^2 vaimennusmattoa ympäri koria, sekä siltikään hiljaseksi sitä ei voi sanoa. Myös isommat audit yms vetää paremman korren siinä. Juuri A8:ssa istuneena oma lintta kuulostaa aivan vanhalta höyryjunalta, vaikka itselläni on kymmenen kertaa paremmat ja hiljaisemmat renkaatkin alla.
Wäärin!
V70 on meluisempi kuin ysi ihan desibelimittarin mielestäkin! Tai tästä voit kinata TM:n toimituksen kanssa!
Ja etuvetoahan en huoli!
A8 on taas ihan eri luokan auto (sedan), eikä VAG-vehkeet meikäläiselle kelpaa.
Sekä jos mukavuutta haetaan, niin korkea alusta ei todellakaan ole sitä, varsinkaan jos kuormajousia on työnnetty perään.
Korkea alustahan tuo nimenomaisesti käyttömukavuutta! Silloin ei tarvitse varoa kanttareita tms. pieniä kumpareita!
Sekä miksi ihmeessä olet tarttunut tuohon A-nokkaan noin pahasti? Kokoajan jauhat siitä? Se ei ole mikään pakollinen, vaikkakin kymmenen kertaa edelleen parempi kuin T. Sekä varsinkin kun volvolta että aftermarkettina löytyy paljon hienoja nokkia.
Tuota A:ta olet tarjonnut minulle monasti, kuten muutamat muutkin. Olen sellaisella ajanut, enkä pidä siitä! Hengetön alhaalla! Mutta lopetetaan nokkakeskustelu tähän, ellei jollain ole leveämmällä vääntöalueella olevaa tiedossa.
Sekä loppuun huumoriosio: mitä olet hyötynyt ns. "saatanallisesta säätämisestä tm"? Järjettömiä asioita itsekkin tulee tehtyä harrastamisen nimissä, mutta se että kaikki on kartasta viilattu millilleen kohilleen ja säästöä polttoaineenkulutuksessa on saatu hieman sekä tehoja optimoitua viinalle, niin kuinka paljon bensaa (tai sitä viinaa) olisi kyseisillä rahoilla ostanut mitä mennyt särkyneisiin laatikkoihin sekä säätösessioissa kulutettuihin viinoihin saanut? Olisiko esim saanut jo vaikka sen dynon vuokrattua käyttöön sillä summalla ja säätänyt siinä kohilleen? Toki jälkiviisauttahan tämä on vaan, mutta näin järkiperspektiivistä ajatellen.
Mitäkö olen hyötynyt tästä saatanallisesta säätämisestä
tm ?
Hankkinut perkeleellisen määrän oikeaa tietoa LH:sta ja EZK:sta!

Jotakin sellaista, mitä täältä internetin syövereistä ei ole löytynyt! :hello:
Mitäkö olen siitä itse hyötynyt? Saanut itselleni omien mielihalujen mukaan toimivan moottorinohjauksen.
Joka on alkuperäistä tehokkaampi, taloudellisempi ja toimii Wiinalla ja Bensalla!
Samalla pari kaveriakin on saanut samat asiat!
Eilen iltasella esim. polttelin säätöryhmän kahteen konttiin lastut. Joten tästä on hyötynyt aika moni välillisesti.
Jarru-dyno? Missä sellainen on? Inertiassa se säätäminen ei oikeasti onnistu. Lisäksi osa tiedosta olisi pitänyt hankkia kuitenkin ajamalla.
Pelkkä jarrutus olisi säätänyt kyllä kartat kohdilleen aikas helposti mutta paljon tietoa olisi jäänyt saamatta.
Lisäksi tämä sessio hyödyttää aikanaan kaikkia jotka ryhtyvät LH:ta säätämään. Tämä kaikki tieto ei kuole mukanani, kun tämän projektin päätän aikanaan.
Onko siinä jotakin wäärää, että olen tehnyt kaiken tämän työn harrastuksen vuoksi?
Ymmärrän kyllä, että olet ihmisiä joka haluaa tutkia kaiken itse, mutta kannattaa ehkä silti välillä kuunnella muita, eikä esim vaan keskittyä siihen kuinka muut lastuntekiät on perseestä ja sinä olet maailman johtavin LH-jet guru 
Kyllä minä kuuntelen muita kun joku antaa jotakin tietoa jostakin! Olenhan lukenut täälläkin muiden kokemuksista tuhansia juttuja, kuten museossa aikanaan!
Jos et ole huomannut, olen kytännyt kaikkia penkkilappuja kuin mykkä piparia ja pähkäillyt eri komponenttien vaikutusta asiaan.
Kaikkein noloin on eräs Vikingin lastu, jossa ainoa "viritys" on yhden tavun muutos, jolla saadaan syttykartta laskemaan ihan hitusen! Vastaava modi, kuin EZK:n +3 astetta piuhoilla!

Ja kyllä, kaikki näkemäni bulkki-lastut ovat rektumista (syvältä&poikittain), sillä niissä ei ole paneuduttu asiaan riittävästi. Toki ymmärrän tämän, sillä niillä tehdään bisnestä ja halutaan maksimaalinen hyöty minimaalisella työllä. Mutta edes jotain paneutumista asiaan Ctrl+C ja Ctrl+V:n lisäksi!

Ainoa lastu, jossa minusta on mahtavaa yritystä, on
Saksalaisen Stonin (dirk) tekemä!
Samalla tästä on se mahdollinen hyöty, että nämä lastun tekijät ehkä panostavat hitusen tuote-kehitykseen?

Eikös ole kovin kummallista, että kun pläjäytin pöytään sen, millä ja miten LH:n suuttimet skaalataan, ilmaiseksi ja samalla kaikkien saataville olevaksi tiedoksi (kansainvälisesti), niin tulos on haudan hiljaisuus?

Ja kyllähän se selvästi näin on, että pärjään LH-tietämyksessäni monelle.

Vielä kummittelee tuo nokka kysymys
mikan: montaako nokkaa olet koettanut vinokoneessa ja minkälaisista kokoonpanoista on ollut kyse?
M/T/A/VX/VX3/IPD tulevat ensimmäisinä mieleeni.
Tähän ketjuun ei kovin moni ole mitään oikeaa tietoa lastutukseen liittyen kyllä pystynyt tarjoamaan.
Ketjun aloittajan lisäksi. Olen topikkia lukenut ja nostan väärinvirittäjälle hattua korkealle perinpohjaisesta
työstä. Itse en siitä mitään tajua, mutta mielenkiinnolla olen kokeiluja seurannut.

Kiitos!

Ja kyllä sinä tästä säätämisestä tajuat paljonkin, kunhan otat työkalut esiin ja ryhdyt tekemään! :hello: