Tuota ominaisuuttaa ei kyllä tarvi kun huonontaa vetoa ja lisää kulutusta.
Oisko ennakon laskua ja seoksen rikastusta.
Meneekö missä lämmössä closed looppiin yleensäkkin?
No, kylmänä moottori ei kyllä vedä ylipäätään hyvin, joten se syttymyöhäkkö ei siinä paljoa haittaa! Mutta ne muutamat kymmenet sekunnit, jota myöhäkkö on käytössä, ei se meinaa kulutuksessa hittojakaan. Toisaalta nopea lämpeneminen vähentää kylmärikastusta, joten molempi parempi.
LH:n closed-loop tilan voi säätää mutta en nyt muista missä se oli tuolla vakioissa.
Mutta n. 40 asteen nurkissa moottorin ulkopinnasta mitaten muistaakseni.
Tänään sitten työnsin toisen ostrichion kiinni LH:n!
Se ei sitten mennyt ihan putkeen!

Tai asennus meni rutiinilla mekaaniselta osuudeltaan.
Laiton sitten piuhat kiinni läppäriin ja ryhdyin starttaamaan. Ei edes lupausta.....

Lambda-anturista skooppi näytti, ettei soppaa tule!
Seuraavaksi skooppi katsomaan kipinää! LH:n vikakoodit tarkistaen, 1-1-1!
Starttausta ja skoopin tuijottamista. Ei kipunan lupaustakaan!
Toimilaitetesti tehden. Eli LH:n ohjelma toimii!
Tupakki huuleen ja miettien mitä helvettiä tapahtui. Tarkistaen binin eheys ostrichissa. Sama on kuin läppärissäkin.
Hm....
Ei stana!

Väärä USB piuha kiinni!
LH:n ostrichin sijaan olin tökännyt EZK:n piuhan kiinni ja nykäissyt EZK:n LH:n binin!

Bensa binillä joka toisessa Ostrichissa oli, ei kone olisi lähtenyt kyllä millään käyntiin, sillä kylmäsopitus ja käynnistysrikastus on liian laiha.
No, vaihtaen EZK:n bini oikeaan versioon ja sitten piuha vaihtaen ja tarkistaen, että se varmasti menee LH:n ja Wiinabini numero 168 purkkiin.
Ja starttausta..... Pärähti käyntiin! Jee!!!
Mitään ei hajonnut!

Säätöreissun heitin ja välppäilin kaikki suutin vakiot testaillen ja totesin, ettei niissä ole käytännössä enää säätämistä!
Kartassa tein muutaman numeron hienosäädön ja odotan seuraavaksi, että sopeutumat ovat kohdillaan ja finistelen syttykartan.
Tässä viikonloppuna voisin heittää koukun kiinni, jottaa saa hierottua tietyt kohdat kuormalla kuntoon sytyn puolelta ja näkee samalla tarvitseeko sopitusta hienosäätää!
Huvittavaa kyllä, ahdoille siirtymävaiheessa lambda säätö sahaa parhaillaan 0,1V sykkyrää kun ajetaan stoikassa ennen open-loop tilaan hyökkäämistä.
Joten kaipa sopitus on tuossa kohdin kohdillaan!

Kaikkien 256 solun hierominen tuohon kuntoon on kyllä saatanallinen sawotta!

Joten olen sallinut itselleni pienen toleranssin tässä niissä soluissa, joissa ei oleilla ihan jatkuvasti.
