Autoracing  KL-varaosat

syttyboksi

  • 12 Vastauksia
  • 3789 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
syttyboksi
« : 19.07.2013, 15:22:33 »
Onko kellään ensikädentietoo, että onko olemassa vertailulistaa alkuperäisen volvo syttyboksia vastaavaa esim boschin tuotetta....testasin omaan 740 alkuperäsen tilalle samanvuosimallin ja samalla moottorilla siis prikulleen samanmoisesta autosta syttylootaa muuten pelaa mutta ei susostu starttaamaan ollenkaa....pyörii täysin moitteetta sitten,kun laitta startilta suoraan tulille...eli onko olemassa tällaista vertailu listaa vai onko se vaan kokeiltava mikä suostuu startille ????

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: syttyboksi
« Vastaus #1 : 19.07.2013, 15:59:16 »
Tarkoitat varmaan EZ-sarjan syttyboxeja?

Syttyboxilla ei ole skemojen mukaan mitään tekemistä startin solenoidin piirien kanssa.
Siellä on kaksi mahdollista palikkaa, jotka katkaisevat herätteen solenoidille virtalukon jälkeen ja ne ovat 3/40, joka on tomaattilootan se PNP-kytkin ja 18/5, jonka nimeksi skema kertoo "transfer box alarm", mikä se sitten onkaan.

EZK-versioiden erot ovat lähinnä luokassa EGR on tai ei ole tms.

Noista vanhemmista boxeista ennen EZ116K:ta en tiedä tuon taivaallista...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: syttyboksi
« Vastaus #2 : 19.07.2013, 19:02:47 »
aluperäsellä paketilla starttaa mutta ei sytytä kaikkija pyttyjä pienillä kierroksilla ja antaa mitä kummallisimmilla syillä vikakoodeja,koska olen vaihtanut lähes kaikki mitä koodekit herjaa ja vika ei korjaantunut päättelin,että vika on ilmeisemmin syttyboksissa ja niin nyt näyttäiskin,kun vaihdoin boschin palikan pyörii suht siististi mutta ei sitten starttaa...orkkis palikassahan lukee pelkkä VOLVO ja 2 erilaista sarjanumeroo ja jossainvaiheessa on boksi käytetty auki ja ilmeisesti automyyjä,jolta auton ostin on jotenkin keplotellut auton katsastuksesta läpi ja välittömästi kiertoon tyylillä myi  "toimivan" auton. sen koommin ei ole päästöjä saatu kunnolla autoon katsastuksen yhteydessä. Koska kuitenkin suhteellisen kalliista osasta kyse verraten auton tämänhetkiseen arvoon ei viittis hyvin montaa koe boksia ostella että millä suvaitsis toimia sen vuoksi ole kiinnostunu mahdollisista sarjanumero yhteyksistä eri merkkisten syttyjen kesken.

s73

  • Vieras
Vs: syttyboksi
« Vastaus #3 : 19.07.2013, 19:06:05 »
Vuosimalli ja millä koneella?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: syttyboksi
« Vastaus #4 : 20.07.2013, 02:33:27 »
aluperäsellä paketilla starttaa mutta ei sytytä kaikkija pyttyjä pienillä kierroksilla ja antaa mitä kummallisimmilla syillä vikakoodeja,koska olen vaihtanut lähes kaikki mitä koodekit herjaa ja vika ei korjaantunut päättelin,että vika on ilmeisemmin syttyboksissa ja niin nyt näyttäiskin,kun vaihdoin boschin palikan pyörii suht siististi mutta ei sitten starttaa...

Asentotunnistin anturi vaihdettu? Tai sitä virheellisesti myös YKK-anturiksi sanotaan...
Syttypääte vaihdettu? Virranjakajan kansi, pyörijä ja piuhat vaihdettu?
EZK kun ei kerro vikakoodeja syttypäätteen jälkeen lainkaan.

Jos vaihdettua kamaa on paljon, niin silloin kannattaa tutkia johtosarjaa huolella.

Mitä numeroita siinä boxissa oikein on? Eli laita numerosarjat siitä tähän viestiketjuun tai valokuvat boxeista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: syttyboksi
« Vastaus #5 : 24.07.2013, 23:20:24 »
En ole sitä asentotunnistinta ja syttypäätettä vaihtanut....virranjakajan kansi piuhoineen /tulppineen vaihdettu,lambda anturi vaihdettu,IMM vaihdettu,kun ntuota lambdaa ja imm herjaa tuo vikakoodekki vuoron perään ja seos liian rikkaalla
Noissa bokseissa on seuraavan laiset numero koodit:
Alkuperäisessä: Volvo Serial no: W943-04 ja Part No: 3529066
Bosch boksissa: Viivkoodit joiden yläpuolella numerot 0 227 400 152 ja 3 517 609 nämä koodit ovat siis tehtaalla asetetussa tarrassa....sitten erillisessä pienemmässä tarrassa on 4 erillistä koodia eli: 3517609 sen alla koodi *949.12* 810 ja sen alla*22SA0354* ja sen alla *1712000254*
Tällaisia koodeja löytyy ja jos epäselvää niin tarkennan tarvittaessa.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: syttyboksi
« Vastaus #6 : 25.07.2013, 00:58:48 »
Niin kone on  B234F ja vm.91 olen tämän keksinnön tiimoilta käynyt täällä aijemminkin keskusteluja mutta,kun ei vika korjaannu niin tulee aina uutta kyseltyä....voisin tietysti jatkaa entisiin mutta ei tullut sillon mieleen,kun tätäkin ketjua tänne laittelin. Jos joku osaa niin saa yhdistää....Voin vaan todeta että todella porukka,joka täällä jakaa tietojaan on asiaan vihkiytyneitä joko harrastajia tai sitten ihan ammattilaisia ja vaikka ei vikaa vielä olekkaan löytynyt niin siihen lienee enempikin vikakohtien suuri määrä ei niinkään huonot korjaus neuvot...eli,kun puhutaan yli 20 vuotta vanhasta ajopelistä missä on jo elektroniikkaa ja sähköistä ohjausta sun muuta vimpainta voi noihin oireisiinsopivia vikakohtia olla suhteellisen paljon,kun kaikki vaikuttaa kuitenkin kaikkeen :)


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: syttyboksi
« Vastaus #7 : 25.07.2013, 13:28:21 »
En ole sitä asentotunnistinta ja syttypäätettä vaihtanut....virranjakajan kansi piuhoineen /tulppineen vaihdettu,lambda anturi vaihdettu,IMM vaihdettu,kun ntuota lambdaa ja imm herjaa tuo vikakoodekki vuoron perään ja seos liian rikkaalla
Kerro vikakoodit myös, jotta voimme päätellä niistäkin jotakin.

Jos LH herjaa sopan vikakoodeista, niin silloin vika on LH:n vaikutusalueella, sillä EZK ei sinne pääse kajoamaan.

Jos herjaa, ettei lambda-signaalia tms. ja IMMusta samaten, niin alkaisin tutkimaan johtosarjaa anturin ja LH:n välissä.

Maadoitukset eivät ole epäilysten ulkopuolella.  :hello:

Noissa bokseissa on seuraavan laiset numero koodit:
Alkuperäisessä: Volvo Serial no: W943-04 ja Part No: 3529066
Bosch boksissa: Viivkoodit joiden yläpuolella numerot 0 227 400 152 ja 3 517 609 nämä koodit ovat siis tehtaalla asetetussa tarrassa....sitten erillisessä pienemmässä tarrassa on 4 erillistä koodia eli: 3517609 sen alla koodi *949.12* 810 ja sen alla*22SA0354* ja sen alla *1712000254*
Tällaisia koodeja löytyy ja jos epäselvää niin tarkennan tarvittaessa.

Näkyisi olevan EZ116K eli EZK. 



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: syttyboksi
« Vastaus #8 : 25.07.2013, 16:45:48 »
Onko alkuperäinen osa (Part No: 3529066) siis tämän näköinen:
http://www.tradera.com/volvo-modul-volvo-nummer-3529066-auktion_343536_185144281

Löysin juuri ja juuri jotain tietoa osanumeron perusteella ja vaikuttaisi että käsissäsi on jonkinlainen "Volvo Guard" hälyttimen boksi.


Ootko sä tuon tilalle siis koittanut Boschin boksia numerolla 0 227 400 152 ?
« Viimeksi muokattu: 25.07.2013, 16:49:55 kirjoittanut jaippi »

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: syttyboksi
« Vastaus #9 : 25.07.2013, 22:42:42 »
Kyllä näyttää ja onkin saman näkönen boksi,kun mikä on alkuperäsenä...Juu kokeilin jaipin mainitsemalla sarjanumerolla olevaa Boschin boksia,joka ei siis starttaa mutta,kun auton laittaa startista "pakkosyötöllä" käyntiin pyörii suht  tasasesti...eli estääkö nyt tuo hälyytin käynnistämästä auton tuolla boschilaisella??? Kai hälyttimen voinee muutenkin purkaa pois autosta,kun se ei oikein kunnolla toimi vai meneekö koko homma vielä sekasemmaksi????

Niitä vikakoodeja katoin iltamassa mutta en kerinnyt,kun 2 paikasta otta,kun oli lähettävä työnsyrjään tuli seuraavat koodit 1-2-1 ja 3-1-1

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: syttyboksi
« Vastaus #10 : 26.07.2013, 16:38:45 »
Taitaa sinulla olla piuhavikoja, sillä vikakoodit ovat IMMun signaali ja nopeustiedon puuttuminen!

Eli johtosarjaa/liittimiä alkaisin tutkimaan!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: syttyboksi
« Vastaus #11 : 26.07.2013, 19:50:56 »
Siis ensinnäkään hälyn boksia ei voi eikä tulisikaan korvata sytkäboksilla.
Hälyboksin poistaminen takuulla estää käynnistymisen, ajonesto nähkääs.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: syttyboksi
« Vastaus #12 : 27.07.2013, 03:24:42 »
Eli siellä lienee siis vielä jossain erillinen sytkä???...tuo oli ainut minkä noin pikaisella katsomisella löysin mutta pitääpä tarkastella tarkemmin.. hassu,kun liitin kävi boschin boksiin heittämällä siksi kai meninkin halpaan :) johtoja näkyy kyllä tulevan ja menevän,että pääsee oikeesti johtotehtäviin. Sen verran boksia vaihtaessa katsoin,että näkyi olevan ryöstäjällä otetun johonkin virtaa tai maita niin voi olla siinä ihan silmien edessäkin oikea syy toimimattomuuteen. 8)

 

Carcom Oy  Elekma