Oi että kuinka ihminen voikaan olla tyytyväinen remontin saldoon
Alusta saakka autoa vaivanneet jyrinät on pahentuneet viime aikoina pahasti. Alkuun syytin jyrinästä itsetehtyä moottorin yläkannaketta, joka on mallia melko jäykkä. Viime aikoina epäilykset alkoivat kääntyä kartaanin puoleen, ja muutamaan päivään ei enää ole uskaltanut juur ajella muuta kun alipainealueella

Bemarifoorumilla pyöriessä käänsin syyttävän sormen kohti getragin perässä olevaa bemarin rättiniveltä.
Ei muutakun auto keskelle pihaa pukeille ylös....tälläinen rättinivelhän sieltä löytyi :

Tällä kertaa auto oli nostettuna taka-akselista, joten rupesin samalla oikein todenteolla tutkimaan kartaanin pituutta, kun muistelin sen olleen hieman toivottua lyhempi. Taka-akselista nostettuna kartaani oli vieläkin lyhyempi mitä muistin, joten viimeksi ilmeisesti auto on ollut nostettuna korista.
Ei auttanut kun ottaa puhelu Tyrisevän Volvo-purkaamolle, ja kysellä apua sieltä. Kuinka ollakaan vinokone + M90 perästä löytynyt etupätkä oli 5cm pitempi kun nyt paikallaan ollut. Tällä etupätkällä liikkumatilaa jäi vielä uskoakseni nippanappa riittävästi. Tukilaakerin paikan joutui muokkaamaan, mutta se oli muutaman minuutin homma. Samaisessa kartaanissa oli kiinni kohtuullinen rättilaippa, joten äsken pääsi vielä käymään testilenkillä. Värinät vähenivät n. 90%.....jälkiviisaana voidaan sanoa, että olishan tämänkin remontin voinu tehdä jo viime vuonna

Ihan niinkun vedotkin olis parantuneet....mutta kai se vaan tuntuu. Vai paljonko lie jyrinä tarvita tehoa
