Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 ja ikuinen tärinä

  • 29 Vastauksia
  • 9725 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jarham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
V70 ja ikuinen tärinä
« : 26.07.2013, 01:31:28 »
Eli. Autoon vaihdettu kaikki alustan osat. Puslat uretaania. Myös kaikki moottorin tukikumit ja apurungon puslat. Kaikki mahdolliset nivelet, ja auto tärisee välillä kiihyttäessä välillä tasaisella ajolla ja käytännössä vähän miten sattuu. Renkaissa ei vika ole nekin on tarkastettu. Mutta raidetanko antaa hieman ylös/ alas suunnassa periksi, mutta sekin tuntuisi antavan sen verran periksi itse raidetangon ulosolevasta osasta, ei siis laakeroinnista.

Nyt alkaa keinot ja konstit ja rahatja hermot loppumaan. Meneekö nää kiulut ees ilman tärinöitä eteenpäin? Katsastuskin meni täysin puhtaasti läpi. Auto siis v70 t5 98. Onko tälläinen tärrä mahdollista tulla automaattilootasta, joka muuten pelaa ku pitää. Myös kaikki jarrut ja laakerit ja vetoakselit on vaihettu

Poissa Jarham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #1 : 26.07.2013, 01:38:32 »
Ja myös jouset iskarit ja kaikkien iskarien yläpäät, myös tukivarret. Talvirenkaat 16 " tarkastettu samoin kesärenkaat 18" ja tärrä on aivan samanlainen kummillakin renkailla. Kaikki kallistuksen vakaajan puslatkin.. Vaihettavia osia alustaan ei siis ole

Poissa Jarham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #2 : 26.07.2013, 01:42:01 »
Levyt bremboa palat volvon ja nivelet trw ja moottorin tukikumit pääosin volvoa / swedish kamaa. Laakerit skf iskarit trw ja jouset volvoa.. KOKEMUKSIA !!! Ikäni autoja rassannu, muttei moista koskaan muilla merkeillä tullu vastaan. (fordeja ei lasketa)

Poissa Jarham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #3 : 26.07.2013, 01:53:18 »
Lootaa ajattelen koska autoon on jo ruotsissa vaihettu putkisto kisakatilla, tm racing stage 2 custom softa ja t19 ahdin, joilla 1,0 bar paineet.. edellinen omistaja kokeili 1,3 bar penkissä, jolloin loota luisti antaen 349 hp. Tolla 1,0 barillakin olen onnistunut kuumentaan lootan öljyt siten, että hädin tuskin liikkui enään. Vaihdoin öljyt kierrättämällä 16l ja muuten kyllä pelaa loota erittäin hyvin, mutta voisko siellä silti olla jotain mätää?? Vaihdoin öljyt lootaan myös toistamiseen vuosi sen jälkeen ja oli kyllä aika palaneet kyllä silloinkin. Ihan mustat ja lähinnä muistutti kuravelliä. Lootaöljyt mobil 320

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4221
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #4 : 26.07.2013, 09:32:06 »
En oikein usko lootan tärräävän, onko tärinä pahempi veto päällä vai rullaten?

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #5 : 26.07.2013, 10:01:19 »
Muuttuuko tärinän taajuus moottorin kierrosten tai auton nopeuden mukaan?
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa Jarham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #6 : 26.07.2013, 11:59:20 »
Moottorin kierrokset ei vaikuta tärinään. Ja joskus täristää 100 ja siitä ylöspäin, välillä taas ei juuri lainkaan. Samoin tuntuu välillä tärinää hiljaa ajaessa 40-60 välillä ei juuri lainkaan. Ja tärinä ei juurikaan muutu veto päällä / vapaalla.

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #7 : 26.07.2013, 12:28:12 »
Tarkista takapyörien suuntaus ja onko renkaat kuluneet epätasaisesti.
Ulkolaisilla foorumeilla kerrotaan väärästä takapyörien suuntauksesta johtuvasta tärinästä. Runko menee jotenkin resonanssiin ja se tuntuu tärinänä. Se on kuulemma Volvolle (V70) ominaista.
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa Jarham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #8 : 26.07.2013, 13:46:44 »
Takapyörien suuntaus kyllä vois olla persillään.. Aurauskulmat niistä voi toki itekkin katsoa, muttei oikein kulkusuuntaa. Tarkoitus olisikin ens tai sitäseur. viikolla viedä nelipyöräsuuntaukseen .

Poissa RaneHoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #9 : 26.07.2013, 14:44:49 »
Onko vanteet alkuperäiset/ onko jälkiasennusvanteissa keskireiän soviteholkit?
XC70 d5 2005

Poissa Jarham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #10 : 26.07.2013, 22:52:43 »
Talvirenkaat on alkuperäisillä vanteilla ja kesärenkaat barzetta vanteilla joissa keskireikä juurikin sama kuin volvossa alkuperäisenä. Kummatkin renkaat ja vanteet tasapainotettu sekä tarkastettu sivuttaisheitot / pystyheitot. Vanteiden ja renkaitten osalta se ei johdu.  Kummillakin renkailla sama homma.

Kyllä se nyt vaikuttaisi sille että takarenkaissa on n5mm  haritusta joka mielestäni jo hieman selittäisi tärinää..  apukuskin puolella olevassa kallistuksenvakaajassa olevat kaksi pulttia vaan on juntannut kunnolla jumiin itse vakaajan alumiiniholkkiin, josta säätö tehtäisi joten sen osalta saakin hieman jumpata.. Liottelin jo niitä erillaisilla rost ofeilla ja valopetroolilla, mutta toistaiseksi tuloksetta. Mutterit kyllä irtoaa, muttei suostu liikkumaan lainkaan ennenkuin pultit saisi irtoomaan noista holkeista. Pilliä ei vielä ainakaan viitsinyt käyttää, koska samalla luultavasti myös pusla kyrvähtää ja tankkikin bensaputkinenn on aika mukavasti siinä ihan vieressä. Ei vaan kerennyt nytten enemmälti tänään jumppaamaan sen kanssa.

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #11 : 01.08.2013, 08:18:02 »
Joko tämän tärinän aiheuttaja selvisi?
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa Jarham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #12 : 07.08.2013, 22:22:12 »
Ei ole kerennyt edes oikein rassaamaan..
Nuo pultit pitäs ensin saada aukeneen niistä vakaajan alumiineista.
Kun pilliä ei tuossa tankin takia tohi käyttää eikä jäädytyskään tuottanut tulosta.. Pari tuntia koputtelin ja liottelin,jäädytin ja kokeilin valopetrooliakin, joka yleensä alumiinin kanssa on hyväksi havaittu,mutta auton voi vaikka nostaa pultin päästä
ilmaan, joten saa nähä onko ostettava uusi pusla ja pultit ja rikottava ne alumiiniholkit.

Poissa epe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #13 : 08.08.2013, 20:14:45 »
itellä aiheutti sisempi vetonivel samanmoista tärinää....
XC90 T8 -16 & V70 2.5T AWD -03.
Entiset: XC90 d5 -06 OOSSOM RACE / V70 D5 AWD -03
V70 D5 -06 / V70 2.5T AWD -99

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: V70 ja ikuinen tärinä
« Vastaus #14 : 08.08.2013, 21:29:49 »
"Myös kaikki jarrut ja laakerit ja vetoakselit on vaihettu"
V70 D3 2011 180.000 km

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy