Maavara, poistu ajoneuvostani!
...tai no, ylimääräinen osuus siitä ainakin

Keulan setupista ei tullutkaan otettua kuvia kun asentaja oli itse niin tulessa uusista komponenteista ja niiden asentamisesta

Mutta jokainen tunkkia käyttänyt varmaan suurinpiirtein tietää mitä autonsa syövereissä majailee

Muttapa, tuosta POKS!:

Vanhat veke, ja uutta suoleen! Säätörillukat luonnollisesti jo heti alkuunsa ruuvattu minimiin

Kummallista tossa vaiheessa oli että vasen puoli tippui iskarin irroituksen jälkeen reippaasti alemmas kuin oikea puoli? Liekö taka-akselin isot kiinnityspuslat nuljaantunet eri puolilta eri tavalla... Muttajoo, vieterit kopsahti paikalleen ihan kun olis tehaksessa tehyt

No, pumppujen kanssa olikin sitte enemmän ja vähemmän tekemistä ja arpomista

Ensinnäkin joku Tero-Einari oli päräyttäny vasemman puolen iskarin yläpään kiinnitysruuvien kierteet venäläisiks, ja korvannu sitte vahingon jälkeen koriin hitsatut vastamutterit isolla porakoneen terällä, irtonaisilla vastamuttereilla sekä kilomterin mittasilla pulteilla!!

Näiden kahden pultin kanssa menikin sitten kauemmin ku kiinan muurin rakentamisessa...
Lopulta ne antautui kumminkin, ja Bilsteinit pöydälle.
BC:n takaiskareiden kanssakin piti hetki tuumata ennenkuin ne "niputtui". Lootassa oli huomattavasti enemmin osia kun mitä autosta poistettiin

Tietysti em. lootassa ei tullut mukana sen kummempia asennusohjeita. Mutta järkeilin yläpään pilpukkeiden järjestyksen näin:

Uusien pumppujen paikalleen asentaminen oli vasemman puolen osalta yhtä helppoa kun purkaminenkin... Mutta onpahan nyt ainakin säädyllisemmän mittaiset pultit sekä vähän vähemmän joutavia prikkoja.
Lopuksi pukkien ja pölkkyjen poistamisen jälkeen korkeus jäi tähän:

Tuossa siis periaatteessa ruuvattu niin alas kun saa. Mielestäni ihan ok, tosin aika näyttää ajossa miten paljon vittua ja saatanaa tulee. Ja etupuskuri alalippoineenhan ei vielä ole paikallaan... Edellisessä S40:ssä jouset "lätsähti" lopulliseen korkeuteensa vasta vuoden ajojen jälkeen, joten nuokin varmaan tippuu vielä. Taakse vaatii vielä jonkinmoista spaceria että saa nuo vanteet tuolta kardaanitunnelista lähemmäs auton ulkolinjoja

Edessä tulee jo suht sopivasti lähelle lokasiiven reunaa. Mutta näissä niinkuin monessa muussakin Volvossa takaraidevälihän on on reilusti etupäätä kapeampi?!?
Huomenna pistolapio matkaan ja takakonttiin kertynyt puhallushiekka kankaalle ja vähän paksin kasausta kehiin. Tosiin tänään on

-päivä, joten huomenna mennään vähän hapokkuuden mukaan...
