RallyBaron  Samppasport

Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa

  • 32 Vastauksia
  • 11072 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #15 : 20.08.2013, 23:03:07 »
Sen verran pakko kysyä, että mistä tuonne laatikkon on helpoin lisätä öljyä ja miten? Öljytikku kun on laatikon vieressä ja siihen pääsee käsiksi menemällä auton alle. Syyläri tuli vaihdettua ja samalla kun auton saa liikkeelle niin vois ton laatikon öljypohjan irrotella ja tsekkailla noita solenoideja urheilumielessä. Sen jälkeen sinne olis varmaan hyvä laittaa vähän lisää öljyä takas  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #16 : 21.08.2013, 00:23:36 »
No ei oo oikein helppoo keinoa. Öljyhän täytetään siitä mittatikun reiästä ja siihen pääsee kyl käsiks yläkautta, kun kurkottaa.
Ite käytin semmosta pitkävartista rattia, mutta sekään ei riittänyt, joten tein vielä toisen pienen suppilon jostain muovista sinne tikun päähän ja siihen sitten vielä JM20 sähköputki väliin. Suttaamista...

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #17 : 21.08.2013, 16:35:32 »
Onnistusko, kun sisältä purkais hiukan paneeleita pois ja irrottais keppitelineen ja vetäis siitä välistä letkun jonka päähän suppilo?  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #18 : 21.08.2013, 16:43:25 »
Onnistusko, kun sisältä purkais hiukan paneeleita pois ja irrottais keppitelineen ja vetäis siitä välistä letkun jonka päähän suppilo?  :D

Vois olla, mutta miks nähdä mokoma vaiva, kun sen saa sieltä konehuoneestakin tehtyä purkamatta yhtään mitään.
Jos sulla kerran on sopivan pitkä letku niin konehuoneesta vaan.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #19 : 21.08.2013, 22:17:29 »
Näköjään, menin taas kyseleen ennenku katoin yhtään. Olin tohon tikkuun kerran aikasemmin kiinnittäny huomiota ja katoin äkkiä, et se on keppitelineen kans samoilla kohdilla. Mutta eihän se ollutkaan. Ei tuo öljyn lisäys ja tsekkaus näköjään mikään amerikan temppu olekkaan  ;)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #20 : 31.08.2013, 10:57:32 »
Nyt ei ole aikaa eikä oikein mielenkiintoakaan lähtea tota laatikkoa korjailemaan ja kaveri lupasikin mulle uuden vaihtaa edullisesti. Kysynpä siis nyt, että onko väliä mimmosen aw30-40/43 laatikon ostan 960:n perästä? Mitä kaikkee pitää ottaa huomioon kun tuon laatikon vaihtaa? Ei noilla varmaan hirveemmin eroo ole, että onko 2,5l vai 3l moottorin perästä?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8036
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #21 : 31.08.2013, 14:14:47 »
Ei ole muuten väliä kuin se, että aivan viimeisissä eli 97-98 on turbiinin keskitappi kampiakseliin päin pienempi kuin vanhemmissa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 718
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #22 : 31.08.2013, 19:23:34 »
Kysynpä siis nyt, että onko väliä mimmosen aw30-40/43 laatikon ostan 960:n perästä? Mitä kaikkee pitää ottaa huomioon kun tuon laatikon vaihtaa? Ei noilla varmaan hirveemmin eroo ole, että onko 2,5l vai 3l moottorin perästä?

Itse juuri äsken vaihdoin ja kävi ilmi että 2,5 ja 3,0 on turbiinit eri varaosanumerolla. Jokin ero toiminnassa ja tarkastusarvoissa.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #23 : 31.08.2013, 21:04:29 »
Itse juuri äsken vaihdoin ja kävi ilmi että 2,5 ja 3,0 on turbiinit eri varaosanumerolla. Jokin ero toiminnassa ja tarkastusarvoissa.

Mahtaisko niissä olla eri stall speed

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #24 : 01.09.2013, 23:01:43 »
AW 30-40 stall speed 2700rpm AW 30-43 3,0 2100 ja AW30-43 2,5 2500 ja venttiilikoiston jouset erilaiset. jos laitat eri lootan niin vaihtaminen ei toimi niin kuin pitäs
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #25 : 02.09.2013, 14:14:18 »
Näistä sen ihmeellisemmin tietämättä, entä jos vaihtaa samalla turbiinin ja laatikon ohjainboksin?  :o
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #26 : 03.09.2013, 23:44:06 »
jos meinaat tämmösen laittaa AW 30-43LE (1208770) 2.5L niin juodut vaihtaan perän 4,10:1 tai jonkun muun AW 30-43LE niin boksi vaihtoon
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Volvo745D

  • Vieras
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #27 : 19.10.2019, 14:55:58 »
termos, tähän ei ollakkaan vastailtu ihan hetkeen niin kokeilempa nostaa omala murheenkryynillä tätä jos jollain sattus olee apuja.
Eli kyseessä 1991 3.0 kutosbensa 960 automaatilla ja oireilee välillä siten että pienissä maantienopeuksissa (75-90 humppaa viimesiä vaihteita eestakaisin, äärimmäisen rasittava ominaisuus. välillä myös satasen vauhissa. kaasupohjassa 120 antaa mennä niin pitää viimesen pykälän sisässä. onko näissä turbiinilukkoa vai ns.kiinteät vaihteet? mistä lähtis vikaa ettii. öljyä on riittävä määrä, se on tarkistettu ja kuranttia kyllä.
lisäksi myös joskus harvoin mennyt varmaan Wtilaan, ei jaksa lähteä innokkaasti liikkeelle, käynnistämällä uudelleen häviää vika. vikavaloa ei ole mittaristossa eikä vilkuta myöskään kepin nappeja koskaan. auton oma vikadiagnostiikka ei anna vikakoodeja kuin tyhjäkäyntiventtiilille ja lambdalle.
myös D vaihde menee viiveellä tupaan.

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #28 : 20.10.2019, 22:59:03 »
On turbiinilukko. Noi oireet viittas että lootan sisällä kytkin pakkojen niin sanottujen mäntien O-renkaat tai yks poikki niin että ei heti saa tarpeeksi öljynpainetta ja sen takia miettii ennen kun vaihde toimii. Onko alkuperäinen loota vai oisko joku vaihtanu jos niin sillon siiellä väärä ecu ja vaihteet sekoilee mutta jos moottorista muutama polle laitumella niin antureilta tulee väärää infoa eculle niin ei lukko taho pysyä päällä
« Viimeksi muokattu: 20.10.2019, 23:06:38 kirjoittanut 244 V8 »
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa Kuigelo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
« Vastaus #29 : 21.10.2019, 03:06:50 »
On turbiinilukko. Noi oireet viittas että lootan sisällä kytkin pakkojen niin sanottujen mäntien O-renkaat tai yks poikki niin että ei heti saa tarpeeksi öljynpainetta ja sen takia miettii ennen kun vaihde toimii. Onko alkuperäinen loota vai oisko joku vaihtanu jos niin sillon siiellä väärä ecu ja vaihteet sekoilee mutta jos moottorista muutama polle laitumella niin antureilta tulee väärää infoa eculle niin ei lukko taho pysyä päällä
Tein uuden käyttäjän ja poistin vanhan nimimerkin, ei tullut miettineeksi ettei sitä voi muuttaa.

Mutta niin, tietoa ei oo onko laatikkoo vaihettu, kilsoja sillä kuitenkin on yli puol miljoonaa ainakin trafin tietojen mukaan. :tickedoff: sen olen pistänyt merkille että kelillä on jotain vaikutusta, tai se on korvien välissä.  Helmikuussa ton ostin ja tuntu että ongelmat vaihon kanssa alkoi vasta keväällä ja alkukesästä kun kelit alkoi lämmetä. Lämpösellä sätkii ja kylmällä tuntus että ei  :idiot2:
Volvo 960 1991
Dodge Ram 2500 1996

 

Kulkukoira  Proturbo