KL-varaosat  Race.fi

V70 01 2.4T vuotaa öljyä?Vai eikö?

• 11 Vastauksia
  • 7703 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa M1kko

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V70 01 2.4T vuotaa öljyä?Vai eikö?
« : 06.08.2013, 21:18:57 »
Eli kysytäänpä täältä osaavilta apua.Mulla on tosiaan 01 vuoden v70 tolla 2.4t koneella.Etuveto ja automaatti.Ajettu noin 210tkm

Tänään lähdin tosta parkkikselta ja huomasin maassa pari pientä läikkää jotka musta oli öljyä.
Kattelin sitten auton alle ja huomasin että edestä vasemman pyörän takaa semmosen metalli "levyn" kulmasta oli pohjassa tummaa.Siitä kädellä kokeilin ja tuli sormenpäät kosteaksi.Ja musta tuo oli öljyä.Nestettä oli aika laajalti,mutta todella vähän.Eli kun siinä kättä vähän siirteli sormet tuli kosteaksi ja kämmenet lähinnä muuten vaan likaseks.Ja aikasemmin en oo huomannu mitään tällästä missään missä mun auto on seissyt.

Auto on ollut käyttämättömänä toissaviikon,muuten ajettu kokoajan.Öljyt vaihdettu noin 3 tonnia sitten ja kun katoin ne äsken,mittari näytti täyttä.Muutkin nesteet olivat ok.Ei mitään outoja ääniä ja auto käy ja kulkee niinkuin pitääkin.Naapuri joka näistä tietää mua enemmän oli sitä mieltä että ei oo mitään huolta kun ei maassa oo sen enempää nesteitä ja kun nesteet on ok.

Itellä ei mitään kummempaa osaamista näistä ole niin ajattelin kysyä täältä apua.Toivon ettei tästä tuu sen enempiä murheita,kun alkaa palamaan hermot ton auton kanssa,kun tuntuu että vaikka huoltaa ja pitää huolta niin aina tulee jotain ylimääräistä.

Kiitos jo nyt!

Poissa Masked Jackal

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 01 2.4T vuotaa öljyä?Vai eikö?
« Vastaus #1 : 06.08.2013, 23:01:41 »
Jostain syystä (näin helteellä) mulle tulee ekana mieleen, että nyt sotketaan kumminkin öljyvuoto ja ilmastoinnin normaali lauhdevesi toisiinsa? Lakkaako lätäköiden tulo jos sammuttaa AC:n ? Josko nuo ekat läikät (öljy) oli edes sun autosta? Oletko varma siitä?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa M1kko

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 07.08.2013, 07:56:38 »
Ei oo ilmastointi käytössä kun kenno vuotaa.Enhän minä varma oo että onko ne läikät mun autosta,mutta jostain kumman syystä on oppinut aina ajattelemaan sitä pahinta näiden autojen kanssa ;D

Poissa M1kko

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 08.08.2013, 22:22:43 »
Tänään oli auto alamäessä parkissa muutaman tunnin ja kyllä siihen alle oli tullut tommonen ehkä sentti kertaa sentti läiskä.Kokeilin sormilla tota pohjaa ja tuntu ettei se ehkä ihan niin märkä enää ollut.Vähän sieltä tarttu tota nestettä sormiin,mutta vähemmän kuin silloin viime kerralla.Laitoin yöks auton alle sanomalehtee niin saa nähä onko nyt tiputellut mitään.Outoa..

Poissa Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #4 : 08.08.2013, 22:50:22 »
itte laittasin pahvin yöksi auton alle varmistaakseni paikan ja nesteen laadun ja alkaisin pelätä onko turbon öljyjä, kampiakselin takatiivisteestä vuotavia vai vaihdeöljyjä jostain, vai mitä ???
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa M1kko

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 08.08.2013, 23:22:08 »
Joo täytyypi etsiä huomenna jostain pahvia jos näyttää siltä että on tiputellut tossa yöllä.Mikään noista vaihtoehdoista ei kuulosta hyvältä.Palaa hermot tohon autoon,koko ajan jotain vikaa.Alkaa menee luotto volvon laatuun pikkuhiljaa..

Poissa Vollemies

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 09.08.2013, 00:00:23 »
Kun nuo vuotomäärät ovat noin pieniä, kannattaisi varmaan ottaa se pohjapanssari pois jotta näkisi, mistä se tiputtaa. Sekin on teoriassa mahdollista, että joku on läikyttänyt öljyä pohjapanssarin pehmikkeisiin ja se sitten tipuu sieltä hiljalleen.

Poissa M1kko

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 09.08.2013, 10:48:41 »
Täytyy varmaan varata aika huoltoon että kattovat sen,ei oo mulla paikkaa jossa voisin ton panssarin ottaa pois.

Poissa M1kko

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 09.08.2013, 14:12:36 »
Lisää päivitystä.Huomasin tänään,että kun auton käynnistää ja ajaa pois paikaltaan,alle tulee yksi tai kaksi tommoista aikasemmin kuvattua läiskää.Kun auto oli yön paikallaan paperit alla,ei auton alta löytynyt tipan tippaa öljyä.

Poissa Wilkku

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : 09.08.2013, 19:36:11 »
Moi
Siis edestä katsoen vasemman etupyörän takaa? Siellä on kampiakselin etupää ja  sen tiiviste saattaapi hyvinkin vuotaa, mutta myös ohjaustehostimen letkut/putket ja itse hammastangon vuoto on mahdollinen. Tähän viittaa myös öljy tippojen ilmestyminen auton käynnistämisen ja liikuttelun jälkeen. Mutta kuitenkin auto olisi saatava nosturille, jotta pohjamuovin saa pois ja sitten karu totuus kyllä paljastuu.
>>> Do dii se toimii taas....ei prkl, sammuta!!<<<

Poissa M1kko

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10 : 09.08.2013, 21:10:28 »
joo vasemman pyörän takana läikkä.Täytynee varata aika huollosta,että saavat kattoo.Auto ollut kokoajan ajossa ja öljyn määrässä moottorissa tai ohjaustehostimessa ei ole tapahtunut muutoksia ollenkaan.Mystistä on.

Poissa Hifilux

• De Luxe
  • *
« Vastaus #11 : 10.08.2013, 15:39:12 »
Muutamasta öljytipasta ei paljoa kannata hermoilla. Ihan merkistä riippumatta alkaa tuon ikäisissä autoissa olla jotain pieniä vuotoja. Jos nestemäärät pysyy normaaleina, niin ei hätiä. Kampiakselin stefa, öljypohjan tiiviste ja hammastanko tuntuvat olevan tyypillisiä vuotokohtia automerkistä/mallista riippumatta. Minullakin tuo 2.5T kone kostuu öljynsuodattimen vierestä moottorin etupuolelta ja vuotokohta vaikuttaisi olevan öljypohjan tiivisteessä. Hammastankokin vuotaa hieman ohjausakselin stefasta, mutta en minä noita jaksa jännittää kun nestemäärät pysyvät kohdallaan. Sitten jos auton pohja alkaa öljyyntymään, niin pitänee alkaa tekemään asialle jotain.
V70 1.6 DRIVe -11
ex: V70 2.5T -03, V70 2.4i -02

Carcom Oy  Elekma