Ominaisuudella ja vialla on tosin sen verran eroa, jotta vian pystyy korjaamaan.

Automaatteihin erikoistuneet pajat voisivat tuohon askiin tehdä lisätutkimuksia: Virtausmittarilla tarkistetaan jotta miten jäähdyttimelle menevä öljyvirtaus käyttäytyy ja painemittarilla testataan, jotta onko voitelupaine n. 5 PSI (0,34 bar) auton käydessä seistessään käyntilämpimänä D-asennossa. Jos arvot ovat kohdallaan, niin katseet kohdistuvat hydrauliyksikköön päin.
Tuo edellä mainitsemani SLU -solenoidi säätelee momentinmuuntimen lukituksen lisäksi 1-2 ja 2-1 -vaihtoja. Todennäköisesti tuo solenoidi on hieman nahkea toiminnassaan, mutta uskaliaimmat voisivat koettaa tuon solenoidin säätöä. Se onkin sitten pikkasen tarkempaa hommaa, mutta onnistui ainakin itselläni muutamassa tunnissa.
Ensin tosin voisi putsata vaihdeaskin nopeusanturit, voi olla että sekin jo tuo apua. Ei ole kovin paha rasti toteuttaa se.
Vakionopeudensäädin käskyttää vaihdelaatikkoa kytkemään turbiinin lukitusta reippaasti aiemmissa vaiheissa: Täyslukituksen aikana turbiinin lukitukselle syötetään maksimipaineet, jolloin toki nuo osaluiston heittelyt eivät enää vaikuta.