Valkea sai muutamana iltana osakseen yhdistetyn käyttöönotto- ja katsastustarkastuksen.
Säädin etupyöränlaakerit, mutta vasemmalta ei kaikki liike poistunutkaan sillä. Tolpan korkeudensäädön lukitusmutteri oli löystynyt. Eipä noita ole tullut tarkastettua tolppien asennuksen jälkeen. Oikea käsijarrulinkku oli nahkea liikkumaan ja herkistelin sen. Kilvenvalot oli hyvin himmeät. Lampuissa kuraa, polttimot palaneet mustiksi ja toisen valon liittimet aivan hapettuneet. Ehkä siinä on jo joitain syitä miksei valaise juurikaan

Pitkät päättivät alkaa viikonlopulla kytkeytymään vaihtelevasti ja syy oli ihan vaan valonvaihtoreleen telineen huono maadoitus. Koriruuvien käyttäminen auki riitti korjaamaan sen. Toinen maavika löytyi äänimerkistä. Viiksien kiinnitys"jalan" toinen ruuvi oli löystynyt ja juuri sen alla on ohjauspylvään maajohto. Ei saanut nappi maadoitusta. Oikea takavalo on jo pitkään ollut hailakanvärinen. Vilkkuun laitoin oranssin polttimon jo pari vuotta sitten ja nyt värjäsin punaiset pinnat uusiksi

Tuulilasi alkaa olemaan kuluneisuuden puoleen vaihtokunnossa. Sen verran selviä kiveniskemiä ja muuta. Kokeilin silti kiillotusta ja onhan se parempi, mutta voisi olla parempikin.
Yksi pidempi vaiva, johon en ole saanut aikaiseksi puuttua, on ollut kiekkatiedon hukkuminen siinä vaiheessa kun kone yrittää käynnistyä. Alkuunsa tässä kopassa koneen kaverina oli Atecu ja sen kanssa ei ollut mitään. Viime vuonna MS3X:ään paluun jälkeen vaivakin palasi. Lisäsin levylle konkan boot-jumperin paikkaan jännitteenvaihteluiden tasoittamiseksi ja testasin toista signaalijohtoa, mutta kummallakaan ei ollut vaikutusta. Tähänkin ratkaisu oli lopulta aika yksinkertainen kun mietti hetken lisää.
Triggerinä on ollut 6-1 pyörä siitä asti kun kasasin Englantilaiseen ensimmäisen koneen. Tässä vaiheessa helpoin muutos kokeilla oli muuttaa 12-1 triggeriin lisäämällä hampaita vanhaan. Pätkin hampaat puoliksi, hitsasin katkaistut palat takaisin uusiksi hampaiksi ja yhden tein lisää. Tarkastin perusajoituksen ja niin poistui kierrostiedon pätkiminen kerrasta. Missään muussa tilanteessa ei ollutkaan ongelmia, käynnistyessä koneen pyörimisnopeus muuttuu niin nopeasti, ettei mega vaan kestänyt perässä. Asentotunnistin vauhtipyörälle olisi toki käytönkin kannalta paras ratkaisu, mutta rei'itetylle vauhtipyörälle ei ole tilaa niin pitkään kuin tuo kytkinkoppa on käytössä. Kehän voisi tietysti sovittaa automaatin vetolevystä.