RallyBaron  Samppasport

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 621805 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #945 : 18.03.2018, 22:14:10 »
Konepelti unohtu maalata.
Auton alkuperäinen väri on aika kaukana hiilikuidusta, eikä sen tyyppiseen ulkonäköön ole edes pyritty ::) Kontrastin takia se on maalattu orkkisväriin, eikä ole vaikka perus mattamusta joka on ankean näköinen vaihtoehto. Ja osin siitä syystä konehuonekin on alkuperäisessä värissä(eikä jaksanut purkaa kaikkea irti).

Eikä tämä ole sen kummemmin tehty tällä kertaa kuin edelliselläkään :P
« Viimeksi muokattu: 18.03.2018, 22:28:20 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #946 : 18.03.2018, 23:21:44 »
Joo, mielipiteitä on ja valintoja, mutta ei tuo konepellin väritys kyllä istu mitenkään, muuten hienoon väriin.

Lisätään nyt vielä, että näyttää öööhuuh, jotenkin lapselliselta? Typerältä kuitenkin :) Ihan vain selvennykseksi mielipiteestäni, no cigar here.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2018, 23:25:01 kirjoittanut Orlov »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #947 : 24.03.2018, 00:55:42 »
Jos sille linjalle lähdetään, niin yhtälailla madaltaminen tai rengas/vannekoon muuttaminen menee samaan kastiin. Eikä sitä ole kenenkään muun pakko katsella ::)

Keskiviikkona ja eilen puuhailin vähän lisää.
Mm. painoin kattokourun etummaiset listat paikalleen. Saisi olla melkein joku pieni mankeli jolla painaa listan kunnolla tiukaksi. Vasemmassa listassa on kaksi pientä terävää koloa, mutta parempiakaan ei nyt ollut. Ostin "Carbon gloss"-sävyistä kumimaalia ja melkein mustaa jonkinsortin camo-maalia ovien alareunalistoja ajatellen. Kumimaali oli aivan liian harmaata ja pinta jäi epämääräiseksi. Camo-maali näytti alkuunsa aivan liian mustalta, mutta kuivuttuaan vaikuttaa aika hyvältä ja vedän sillä. Aika näyttää muuttuuko se ajastaan pahemman näköiseksi kuin laikukkaat listat hoitoaineella käsiteltynä.

Käytin lämpimäksi, vaihdoin öljyt ja suodattimen, pesin pohjapellin eli roiskesuojan ja kävin kaikki turvakaarien kiinnitysmutterit läpi. Apukuskille tilasin Sparco Rev II jakkaran. Mietin myös aukon tekemistä vöille R100:n istuinosaan, koska penkissä on matalat reunat ja siihen on kankeammankin helpompi istua kuin kuppiin. Mutta niitä kyydityksiä varten voinee lähteä jollain toisella autolla :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1045
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #948 : 24.03.2018, 12:31:33 »
Bilteman puskurimaali on kanssa melko pätevää noihin listoihin.

Itse kutsun sitä bilteman kuminhoitoaineeksi  :D

Jos ois virheettömät listat niin qtechnic c4 ois se juttu...

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #949 : 24.03.2018, 14:02:06 »
eikö nuo listat saa uudenveroisesksi kun pesee OIKEALLA thinerillä monta kertaa??.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #950 : 25.03.2018, 00:40:38 »
Biltemaan asti ei viitsi puskurimaalia varten lähteä, mutta katselin sitäkin kun vaihtoehtoja mietin. Arvelin liian mustaksi joten päädyin nykyiseen. Varmaankin joutuu vielä maalaamaan uudestaan jollain toisella silti.

Tinnerillä käsittelyn ajatuksena taitaa olla se, että pinta sulaa ja muuttuu sen myötä? Nuo listat ei vain ole uutenakaan aivan sileät/sileän näköiset saati kiiltävät ja saisivat pysyäkin sellaisina. Vuosi sittenhän laitoin uudet kuraläpät ja takakaarien listat, mutta nyt nekin on värjätty muiden listojen mukaisesti. Takahelmaa varten joutuu ostamaan uuden purkin.

Vaihdoin etupuskurinkuoren ja muokkasin rungon kiinnitystä. Kuori oli aivan vaaleanharmaa ja sai kuumailmapuhallin- sekä kuminhoitoainekäsittelyn. Eipä paljoa näy missään noin 13mm siirto taaksepäin, muttei sitä tarvitse kyllä huomatakaan. Enempää ei vakioissa kiinnikkeissä ole varaa ennen kuin joutuu muuttamaan koko kiinnikettä. Etuspoileria ei kovin pienellä työllä pystykään siirtämään eteenpäin ja se jaa jäädä. Joutuisi muokkaamaan puskurinrungon koko alareunan uusiksi, koska sehän kääntyy viistosti ylös heti spoilerin kiinnityskohtien vierestä. Jos muutenkin haluaisi oikeasti muutosta, niin spoilerihan pitäisi tuoda puskurin etureunan tasalle. Muutakin aikaavievää tuli puuhailtua.

Ja nyt kun muistaa. Tuli huomattua jarrupääsylinteriä vaihtaessa, että vasemman etuyläpään uniballin pesä repesi irti kun auto käännettiin pyörilleen. Joutuu senkin korjaamaan. Uniballiin tuli pieni välys jo melkein heti uutena niin ei mene senkään vaihto ihan hukkaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #951 : 26.03.2018, 20:44:06 »
Eilen painelin listoja paikalleen ja tuollainen matahko pinta sopii ainakin sisällä ja läheltä katsottuna hyvin. Miten sitten pihalla onkin eri juttu :P
Apukuskinpenkki saapui tänään ja kävin hahmottelemassa sitä paikalleen. Vähän reilummalla mitoituksella ja matalammilla reunoilla kuin kuskinpenkki. Jätän vakion kiskon pois, takakiinnikkeiden alle pitää taivutella latasta välikappaleet jotta saa kiinni vakiopaikkoihin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #952 : 30.03.2018, 20:56:47 »
745:llä tuli käytyä etelämpänä koneenhakureissulla ja samalla haettua boostilta "HX45" 67/67 siivillä ja #22 pakopesällä T4 laipalla. Eli tällainen tuote: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=97491.0
Samaa kyytiä painelähtöön hitsattiin 2,5" putkilähtö. Putki pitää vielä lyhentää ja sikata pieni huullos. Sen verran kävin ohimennen mallaamassa, että dp:n alkupätkää on jatkettava laippojen välistä pari senttiä ja pari muuta perusjuttua.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #953 : 30.03.2018, 21:18:42 »
Oijoi, tehoa on taas luvassa  :P  S*

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #954 : 30.03.2018, 21:30:52 »
Nii, vähemmän kuin mihin vanhalla turbolla oli mahdollisuuksia, mutta käyttöalue lähemmäs sitä mitä se oli alunperin ;)
« Viimeksi muokattu: 30.03.2018, 21:39:22 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #955 : 02.04.2018, 22:08:16 »
Tein apparinpenkille kiinnikkeet vanhan penkin kiinnikkeistä(5mm latasta), laitoin penkin ja vyöt paikalleen. Keskivöille laitoin kotelon sisälle 1,5mm pellistä lisälevyn jonka kanttasin reunoilta. Kotelo ei ole liian tukeva ilman vahvikkeita. Tehtävä samanlainen kuskillekin kunhan vaihtaa kiskon pois. Sisusta ois oikeastaan kontin kasausta ja putsausta vaille valmis, kehtaisi ehkä ottaa jonkun kuvankin.

Kiinnike:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #956 : 05.04.2018, 23:23:25 »
Uusi turbo on viimeinkin kiinni. Onhan se pieni K31:een verrattuna.



Ahtoputkenpäätä muokattava vielä ja kokeiltava miten hyvin tai huonosti vanha paisari istuu vakion tilalle. Se on pellistä ja hieman ruostunut sisäpuolelta. Teen joka tapauksessa rosterista uuden ja siirrän vain korkin kierreosan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #957 : 08.04.2018, 01:50:33 »
Jotain on päässyt tapahtumaan perjantai-illasta lähtien perusnäppäilyn lisäksi.

Muutin ahtoputken, tein paisarin ja vaihdoin sen, kiinnitin takahelman ja -läpät. Pesin konehuoneesta ja päältä sekä molemmat setit Polariksia. Katupyörät jäivät syksyllä varastoon odottamaan allelaittoa ja niinhän niidenkin pesu pääsi unohtumaan. Ulkoisesti puuttuu ns. lisäosia lukuunottamatta oikeastaan enää oikea takalippa, sivuvilkku ja etupuskurinlistat.

Kokeilin kiillottaa oikeanpuolen taaemmaisesta kattokourunlistasta kaadossa tulleita naarmuja ja hyvinhän siitä lähtee. 2000 tyyny koneessa oli vähän liian hieno syvimpiin naarmuihin, mutta muuttui silläkin ja tahnalla paremmaksi.


Pari klemmaria puuttuu ja nostan paisaria kuitenkin pikkaisen ylemmäs, jotta korkki on korkeammalla suhteessa syyläriin.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #958 : 09.04.2018, 00:08:49 »
Kiillotin kevyesti ja vahasin myös vanteet, yms. Purin vasemman yläpään ja korjasin sen. Ei kestänyt materiaali iskua pyörilleen kääntäessä. Uniball tuntuu ehjältä. Ajossa tietää miten pahasti iskari otti itseensä, käsin liikuttamalla on jotain voimaa.



Ens viikolla vois harkita liikennekäyttöönottoa jos kelit sallii.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #959 : 14.04.2018, 20:52:20 »
Kasailin konttiin verhoiluja ja vähän muutakin sekä otin liikennekäyttöön. Kävin ajelemassa ja onhan se hieman nöyrempi kulkemaan. Kaarien vaikutuksesta ajettavuuteen ei oikein voi näin pitkän tauon jälkeen sanoa vielä mitään. Etupuskurinpäälilistasta ei löytynyt vasta kuin keskiosa, kulmia joutuu kaivelemaan vähän enemmän. Eihän ne ole olleet irti kuin noin kuusi vuotta? ;D Kiveniskumassakin puuttuu vielä helmoista.

Kyllä kait taka"spoileri" jotenkin istuu:

Klikkaamalla taas isommaksi.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2018, 20:56:42 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron