Kuppipenkin laitoin viime perjantaina paikoilleen, muokkasin penkin mukana tulleita alumiinipalikoita sen verran että sai takakenoa vähän mutta lisää kaipais, kuin myös parempaa reisitukeakin. Kattoo nyt joutuuko tekemään latasta uudet kiinnikkeet, muuten ei varmaan saa tarpeeksi alas takareunaa ja koko penkkiäkin vois laskea.
Toisen etutolpan käytin lauantaina irti, tuumailin vähän miten keulaa saa nostettua ja soittelin sorvarille aikataulusta. Taidan tehdä niin, että iskarista sorvataan vartta ohuemmaksi 1,5-2cm matkalta jotta yläjousilautanen voi tulla alemmas. Jousilautasen ja yläpään väliin puolestaan tulee samanpaksuinen holkki jolloin homma on kohdillaan. On nuo Camryn iskaritkin jo nähneet sen verran käyttöä ettei voi sanoa niiden olevan enää millään tavalla tiukat. Laitettava vaihtoon kunhan budjetti sen sallii. Ilmanputsarin sain paikoilleen alumutkan kera. Aika näppärästi se sinne just mahtuu.
Viikolla polkaisin vähän reilummin vauhtia ja siinä vaiheessa toinen SnowCap lähti irti ja nousi tuulilasia pitkin auton yli. Koukkasin takaisin vähän matkan päässä jotta näkee kuinka muovin kävi. Molemmat etujalat poikki, toinen melkein juurmutia myöten ja jämät korin kiinnikeklipsuissa tukevasti, muutoin ei mainittavia vaurioita. Vanhaa tavaraa jne., mutta kai se sit jonkun verran pakkaa ilmaa konepellin takareunaan noissa nopeuksissa. Toisestakin näköjään toinen jalka jo poikki joten poistettava ennen kuin lentää mihinkään.
Sisäänajoöljyt vaihdoin pois alkuviikosta ja normi 5W-40 näin alkuunsa sisään. Meinasin tonnin-pari ajella niillä ja vaihtaa sitten jotain muuta. Kaikkiaan ajoa tullut noin 900km. Kytkimen kanssa elo on hiljalleen helpottunut, vaatii vaan aika tarkkaa vaihtamista ja moottorijarrulla alaspäin vaihtaessa kierrosten passaamista kaasulla ettei ulahtelis yhtään. Truetracin siirtämistä 242:sta tähän vois alkaa harkitsemaan, koneistutettava nopeusmittarin kehälle paikka siinä välissä. Ajellessa on tullut mieleen että tulikohan siitä liian hiljainen

Kiihdyttäessä ei sisälle kuulu kuin imuäänet ja dumpin vieno suhahtelu.
Tiistaina kateltiin vähän kytkentävaihtoehtoja Pecanin kanssa, samalla tarkastettiin dwelli skoopilla. Hommahan meni niin, että nyt kun puolat ovat erillisiä yksiköitä eivätkä yhdessä nipussa kuten hukkakipinäpuolassa, puolittuu niille menevä virta yhtä päätettä käyttäessä. Sen takia ei ilmeisesti jaksanut isommalla rasituksella antaa enää kipinää. Lopputulemaksi tuli sytkälähtöjen tuplaaminen, eli samasta prossun lähdöstä haarottaa kahdeksi. Väsäsin reikälevylle toiset sytkälähdöt, ja saadun ohjeen mukaisesti prossun sekä transistorin välissä oleva vastus kaksinkertaiseksi arvoltaan. Päälle tänään vähän johdotuksia ja toimii ainakin toistaiseksi. Dwellin pienensin 2,5 -> 2ms. Puolien virtajohdon vedin aiemmin uusiksi ja nyt tulee jakoblokilta releen kautta 4mm² piuhalla koneen päälle, josta haarautuu.
Noin 70km sillä on nyt tullut poljettua, tosin painettakin on vasta sen minkä hukkaportti antaa eli 0,7bar. En ole ostanut vielä edes paineensäädintä portille. Jos vaan ehdin niin huomenna haltuun, lisää ahtoja ja katotaan mistä poikii.
Jotain
ton näköistä konehuoneessa on nyt. Rintapellistä ois vieläkin putsaamatta äänieristeenjämät. Vähän huono kuvakin vielä.