Löytyisköhän joltain parempia ideoita tämän sätöstelykannen pakokanavan ratkaisuun?
Imukanavan kattoa nostettu nyt n. 10mm, ja tiivistepinta täyttöhitsataan samalla kun hitsaan lattiaan täytettä.. eli kanavan lähtö jää johonkin n. 40mm.
Itse tehty imusarjan laippa on jo tehty nostetulle kanavalle sopivaksi, ja niiden jatkeeksi 45mm läppärungot.



Vaihtoehdot mitä ite keksinyt:
1) vingulla reilusti pois tavaraa raa'asti vaan tuosta "sisäkurvin" ympäristöstä, että pääsee täyttöhitsaamaan ja jättää sit kanavan muuten rauhaan eli ei lähde nostamaan koko pakokanavaa tms.
-> jää porras mikä voi olla jopa ihan hyvä takaisin virtauksen vähentämiseksi
2) 10mm alumiinilatasta täyttöpala lattiaan ja vaan päistä hitsaus -> ei hyvä koska lämmönjohtavuus = ?
3) koko kanava uusiksi 38mm terällä ja sovitteella alumiiniputki, minkä hitsaa päistä ja ohjurin reiästä kiinni
1) on vähän riskialtis ja työläs sekin
3) on todella työläs ja sekin riskialtis että vuotaa jostain (oletettavasti vesikanava puhkeaa).
Onko päin vastaisia ajatuksia tuon "täyttöpalan" suhteen?
Etteikö näkisi ongelmia sen suhteen.
Moottori tulee käymään pelkällä E85 ja vapaasti hengittävä, isolla nokalla (overlappia tais olla 72 astetta).
Eli pakolämmöt on vähän alhaisemmat, mutta jos pakokanavassa on ylimääräinen kappale minkä jäähtyminen on oletettavasti heikkoa, niin voi aiheuttaa pakokanavaan päätyvän seoksen syttymisen, jos ko. kappale on riittävän kuuma = ei hyvä.
Tuo kansi tulee toistaiseksi B200 alakerran päälle.
Ellei löydy edullista B230 lohkoa mäntien kanssa, niin sit ei tule mitään 'turhaa' välikasausta.
Tuntuu vaan niiden hinnat olevan tasoo 150-200€ ja joutuu vielä porauttamaan, ja hankkimaan ylikoon männät.
B200 lohkon poraus esim. 92mm männille ei sekään kovin kustannustehokas ratkaisu ole kun poraus maksaa niin paljon ainakin täällä päin.
