Meinasin teettää kansisetillä racing seetin ja venttiilit, eli nämä monikulmaiset.
Imukanavalle en meinaa paljoa tehdä, pakopuolen teen ohjeiden mukaan, eli rosot pois ja kanavan yläosaa parisen millia ylös ja sivuunpäin. Turbolle sitten pakosarjan laipat sovittaa kanteen.
Niin, mutta mulla ei oo minkäänlaista kokemusta kansisetin seeteistä ja venttiilienhionnasta.
Kalliilta ei ainakaan vaikuttanut!
Kannattaako laittaa uudet venttiilit, vai meneekö vanhat, koska ovat ihan ehjät, ilmeisestikin menee.
Miten sit tuo kanavien hiekkapuhallus, imukanavat pitää ilmeisesti hiekkapuhaltaa.
Kun taas pakokanavan olisi syytä olla niin kiiltävä kuin vain voi.
Imupuolen teen ainakin itse, siihen ei todellakaan suuria muutoksia tule. ehkä jotain venttiilimaljan avarrusta ja venttiilinvarren lievällä ohentamisella.
Pakopuolen saatan teettää, eräällä, joka on niitä tehnyt ja ajaa tälläkin hetkellä 280hv volvo-vaparilla, tiedän miehen, asuu tuossa lähellä, soitinkin jo hälle. Sprinttimiehiä, niemeä en sano, ei varmaan tykkäisi.
Sitähän pärjää sitten hieman pienemmillä paineilla ja kone pysyy paremmin nipussa, mutta tuottaa siltikin saman tehon.
Tekeekö joku vielä nokkia tyyliin, että lähetän aihioksi vaikka a-nokan ja sanon, että haluan 350hv 2.1l turbokoneen tehoalueeksi 2700-6700. Tuo tarvinnee uuden hyvän ahtimen sekä pakosarjan, kannesta tehdäänkin hyvä. aihiona on pikkureikäinen 530, jonka ostin joku aika sit halvalla. Jopa kaikki venojen välit oli ehjät. Ihme!
