Proturbo  Autodiagnoosi

855 R -96

  • 64 Vastauksia
  • 35410 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 855 R -96 ruttuprojekti
« Vastaus #45 : 30.05.2011, 09:06:05 »
ellet jo ole... niin laita vähän lisää rasvaa palloniveleen...

oon ite ostanu motonetin "laatukamaa" joskus ja se rasvamäärä mikä on löytyny on joskus melkein riittävä :D
Jäi mainitsematta, tulihan sinne tosiaan lisättyä rasvaa. Siellä ei ollut kuin pieni nokare alunperin.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 855 R -96 ruttuprojekti
« Vastaus #46 : 22.06.2011, 23:42:44 »
Jeesjees, auto kilpien välissä. Tosin, pitää katsoa vaihtuvatko nuo vielä EU-kilpiin. Tuli vähän hätiköityä noiden kilpien tilaamisessa. Huomasin tarkistaa vanhojen ruuvinreikien sijainnin vasta maalauksen jälkeen ja eiväthän ne keskellä olleet, vaan siten että EU-kilpi asettuu keskelle autoa. Nuo vanhanmalliset ovat nyt siis vähän sivussa. Ei alettu tukkimaan vanhoja reikiä ja tekemään uusia, kun auto nyt ehdittiin jo maalata. Toisaalta, voisihan noille tehdä pienet sievät taustalevyt niin että kilvet tulee keskelle ja vanhat reiät peittyvät. Kauheeta hifistelyä ;D

Kesäpyörinä ovat T-5:lta perityt 19" pegasusreplicat. 225/35-19 rengaskoko tuli merkityksi rekisteriotteeseen katsastuksessa. Noilla perusmallin nailonisilla kääntymisrajoitinpaloilla etupyörät ottivat vähän sisälokareihin ääriasennossa, joten tein varoiksi lattaraudasta (rosterista) niihin korokkeet alle niin ei oo katsastussedälläkään sanomista. Tässä on muuten takana 15mm H&R spacerit ja pitkät pultit, huomasin ne vasta kesäpyöriä vaihtaessani. Varsin sopivasti tulevat takapyörät kaaren tasalle.

Paljonhan tuossa on vielä tekemistä. Sumuvalot pitää hommata uudet, samoin takaspoileri puuttuu, pakoputken vaihto, sisustan kokoaminen ja puhdistus, pesu, vahaus... onhan tuota hommaa. Ja ne 70:n ovenkahvat uupuvat vieläkin.







Uudet roiskeläpätkin saivat maalia ylleen


Rajoittimet


e: Varmaan jonkun muunkin silmään näyttää tuo perä vähän korkealta. Kuvassa on tyhjähkö tankki ja tavaratilasta puuttuu mm. varapyörä ja tunkki, joten pientä laskua lienee odotettavissa.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2011, 23:52:27 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 855 R -96 ruttuprojekti
« Vastaus #47 : 23.06.2011, 00:47:36 »
8614258 Numerolla sais vissiin siniseltä korkeemmat noi rajotuspalat, mut hyvä ratkasuhan toikin on.
Ittelle meen ens viikolla kyseleen niit, kun sisäloksut kans kerenny jo hajoon..
Hienolta näyttää kyllä.  :)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 R -96 ruttuprojekti
« Vastaus #48 : 23.06.2011, 06:25:20 »
Mulla ois varaston hyllyssä valmiiksi mustat 70:n hantaakit.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 855 R -96 ruttuprojekti
« Vastaus #50 : 29.10.2011, 01:09:42 »
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

 ;D

Mihinkäs sitä jäätiinkään.
Tuplaperäaukot asentuivat.


Sisustan siivosin aika täydellisesti. Homma alkoi edellisen omistajan roskaröykkiöiden raivaamisella. Tässä kuvassa on pelkästään takajalkatiloissa olleet rojut, mikä oli ehkä puolet kokonaismäärästä. Muutenkin sisusta oli ihan paskainen. Korpeaa tuollainen välinpitämättömyys tällaisen erikoisauton kanssa.






Lisää äänieristettä. Tuossa paketissa oli 4 neliömetriä tavaraa, mistä kului muistaakseni 2,5. Ovet ovat vielä "käsittelemättä".






Sysipaska kuva, mutta ei anneta sen häiritä :D


Matot pestiin painepesurilla. Väderstad-äkeet toimivat sujuvasti pyykkitelineenä.


Joka paikka on putsattu. Näissä kuvissa ei ole vielä teräksisiä 850-kynnyslistoja paikoillaan, mutta nyt nekin ovat. Jalkatiloissa on upouudet T-5R matot. Ja kyllä, vaihdekepinnuppi on vääränlainen. Kysyin eilen siniseltä ärrän harmaata nahkanuppia, mutta 90 euron hinta ei innostanut ostamaan siltä istumalta. Voisihan siihen joskus investoida.




SC-801 muuttui MP3-soittimeksi Motonetin kasettiadapterilla ja Nokia N91:llä. Sointi on muuten yllättävän hyvä. Takakontista löytyy myös kuuden CD:n vaihtaja, johon on nyt tilauksessa uusi levymakasiini puuttuvan tilalle. Tavaratilaan tuli maakaasulaitteiden alttarille uhratun lattialuukun tilalle ehjä luukku ja päälle Volvon kaukalomatto.


Auto kuvattuna heinäkuussa lankomiehen T-5R -projektin vieressä


Tarinoin lisää vähän myöhemmin. Nyt nukkumaan.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2012, 23:45:41 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 855 R -96 ruttuprojekti
« Vastaus #51 : 29.10.2011, 09:42:55 »
Siitähän on kuoriutunut ihan näppärän näköinen puimuri ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 855 R -96 ruttuprojekti
« Vastaus #52 : 29.10.2011, 10:23:31 »
Mistä ostit äänieristettä ja mitä maksoi? Hieno 850  O0

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 855 R -96 ruttuprojekti
« Vastaus #53 : 29.10.2011, 11:21:10 »
Mistä ostit äänieristettä ja mitä maksoi? Hieno 850  O0
Motonetistä ja olisko ollut 90 e tuo paketti. Oli tosi näppärää asentaa. Siinä on liimapinta valmiina ja ite mattohan ei ole bitumia vaan butyyliä, eli muotoutuu kylmänäkin hyvin. Rengasmöykkä vaimeni mainittavasti, moottorin ääni on nyt Simons-putken kanssa about samaa tasoa kuin vakioeristyksellä ja vakiopakoputkella.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 855 R -96 ruttuprojekti
« Vastaus #54 : 29.10.2011, 11:24:16 »
Motonetistä ja olisko ollut 90 e tuo paketti. Oli tosi näppärää asentaa. Siinä on liimapinta valmiina ja ite mattohan ei ole bitumia vaan butyyliä, eli muotoutuu kylmänäkin hyvin. Rengasmöykkä vaimeni mainittavasti, moottorin ääni on nyt Simons-putken kanssa about samaa tasoa kuin vakioeristyksellä ja vakiopakoputkella.

Ok kiitos, täytyy hakea itsekin paketti tuota jossain vaiheessa ja lätkiä 740 pohjaan.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 855 R -96 ruttuprojekti
« Vastaus #55 : 30.10.2011, 00:59:00 »
Etupuskurin kätköihin tuli Vpartsilta uudet sumuvalot




Eteen uudet jarrupalat ja Zimmermann-reikälevyt. Taaksekin vaihdoin joskus aikaisemmin palat ja toisen puolen satulan.
Levyt olivat olleet sellaisessa säilytyksessä että korhonen oli hiukan päässyt iskemään.



Sitruunahappo kaiken muuttaa voi






Asianmukainen muistilappunen tietysti paikalleen :D


Tilastollisten todennäköisyyksien mukaan talven pitäisi tulla tänäkin vuonna, joten laitoin letkulämmittimen, sisähaaroituksen ja sisätilanlämppärin. Myös termostaatti ja jäähdytinnesteet vaihtuivat uusiin. Nyt lämmöt nousevat juuri niin kuin pitääkin, toisin kuin vanhalla auki jumittuneella termarilla.


Viimeinen kuva autosta 19" pyörillä. Päätin vähän pienentää vannekokoa ja myin nuo pois. Vaihdossa tuli 17" Orpheus-vanteet, jotka ovat nyt loppusyksyn alla. Näissä kuvissa näkyy myös ristikkomaski, jonka ostin jurvamiitissä yhdeltä hepulta.




Vähän em. vaihtokauppojen jälkeen saapuivat "lopulliset" kesäpyörät, jotka saavat odottaa asentumistaan ensi kesään. Laitetaan tällainen hämärä teaser-kuva ;)


Pitäis pestä tuo kunnolla ja vahata niin voisi ottaa oikein edustuskuvia.

Ai niin. Takaspoileri on hommattuna, se vaatii vielä maalin päällensä. Ja ovenkahvojen kanssa taidan tehdä niin että maalaan nuo alkuperäiset korinväriin.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2011, 01:03:32 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 855 R -96
« Vastaus #56 : 28.03.2012, 00:04:34 »
Jaahas.

Aluksi tunnelmakuva jostain helmikuulta:


Pakko oli laittaa kesäpyörät tänään alle. Nämä vanteet tulivat viime syksynä Ruotsista erään hävyttömän hienon 850:n alta. Ovat aidot Pegasukset, pidetään Volvo Volvona.. :pomo: Pulverimaalatut alkuperäistä antrasiittia tummemmalla sävyllä. Rengaskoko 225/40-18.





Muuta mullistavaa ei ole viime aikoina tapahtunut, pääasiassa on ajettu. R-merkin laitoin maskiin ja vaihdoin koiranluut ja kävin eilen katsastamassa. Kuskin puoleinen etujarrulevy on nyt 5000 km jälkeen kierona. Taisi olla ensimmäiset ja viimeiset reikä-Zimmermannit mulla, noita on kuulemma muillakin kieroutunut. Noh, nuo levyt eivät periaatteessa maksaneet mulle mitään joten tappio ei ole suuri. Ostoslistalla täysi kierros levyjä siniseltä...
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 904
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: 855 R -96
« Vastaus #57 : 28.03.2012, 00:25:36 »
850:n täysin sileät tai V70 vähän pyöreämmät helmat toisi ulkonäköön vielä pari pistettä lisää  :hello:
« Viimeksi muokattu: 28.03.2012, 00:27:28 kirjoittanut X70R »

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 855 R -96
« Vastaus #58 : 20.05.2012, 01:25:30 »
Tänään (eilen) vaihdoin paikoilleen uusia nättejä osia näteistä Volvon laatikoista :D Etujarrulevyt ja kuskinpuolen etupyörän napa. Hyviä tuloksia saavutettiin: jarrujen ravistaminen ja pyöränlaakerin vonkuminen hävisivät täysin. Taas on ilo ajella...

Uusien kesärenkaiden kanssa kävi niin että ensimmäiset jotka ostin, sellaiset keskihintaiset Marshalit, olivat ihan sysipaskat ajettavat. Vetelivät ihan järjettömästi, oli tiessä uria tai ei. Lähes koko ajan piti olla korjaamassa johonkin suuntaan. Rengasliikkeen kanssa tuli diili että vaihdetaan uusiin. Täräytettiin sitten saman tien Bridgestone Potenzat alle, ne kun sai varsin kohtuullisella välirahalla. Nyt on ajettavuus kohdillaan, toki pieni uraherkkyys on mutta sehän lienee väistämätöntä tuon kokoisilla kumeksilla.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 855 R -96
« Vastaus #59 : 20.05.2012, 10:11:49 »
Jäikö ne Volansit ylimääräiseksi?
X6 35D

F20 120d M-Sport

 

Autoracing  KL-varaosat