Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

volvo 240 deekunation tupla holseteilla

  • 116 Vastauksia
  • 39135 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #75 : 12.10.2013, 17:24:03 »
Elikkä tämä prikka on kadonnut:
https://www.dropbox.com/s/g76cb9j6czzeh45/FxCam_1381512428081.jpg
Joka kuuluu olla täällä pohjassa:
https://www.dropbox.com/s/fu62ozv0n5lg54q/FxCam_1381512351991.jpg

Saako tollasia uusia? Muuten saa tarjoilla tollasta jos kellään olisi yhtään ylimäärästä?
suutinputkilähdön tiiviste? saa. ja kannattaa noi lähdötkin uusia, mulla joskus alko tommone hapero vuotaa. ei montaa euroa maksa volvolla
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #76 : 13.10.2013, 21:33:26 »
Kiitoksia, pitää uusia noi niin ei tarvi uusia kesken talvea jos alkais vuotaa.

Alkaa nähdä kun pakosarjan sain valmiiksi että tiukkaa tekee saada kaikki mahtumaan, joten teen sellasen kompromissin että palkkia meinaan pikkasen muokata että saan liikkumavaraa turbolle.

Tässä kuvassa näkee että ei paljoa tilaa ole turbon ja palkin välissä.
https://www.dropbox.com/s/5ka4gfj4q67xkk1/FxCam_1381670050957.jpg

Joten tussilla merkitty alue "käännetään" toisin päin että siihen jää monttu.
https://www.dropbox.com/s/p9ccrf3oh4samdi/FxCam_1381675023730.jpg

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #77 : 17.11.2013, 17:08:12 »
Taas vähän edistyny, parin viikonlopun jälkeen pitäis päästä ottaa sauhut ulos ::) Pitääjo tällai etukäteen varottaa että näkymä ei ole kaunis, mutta sehän ei ole pääasia vaan että toimii. Turbot olisi nyt kiinni molemmat, ja viikolla pitäisi hakea hiflexiltä letkua öljyn paluulle ja tulolle.

Turbon olisi voinnu vähän matalemmalle jättää, mutta kelpaneen noinkin.
https://www.dropbox.com/s/pg7u13riq46tuzz/FxCam_1384686681679.jpg

Mites paksua öljynapluun pitäis olla? 3/4 tuuman lektua meinasin, vai jääkö jo liian isoks?

« Viimeksi muokattu: 18.11.2013, 19:54:16 kirjoittanut svolvo »

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #78 : 18.11.2013, 20:07:31 »
oman öljyn paluun tein 20mm letkusta ja toistaiseksi pelannut ihan hyvin.
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #79 : 27.12.2013, 14:31:23 »
Vähän on tapahtunut nyt mutta nytten loman aikana pitäis mahdollisesti saada käyntiin. ::) Mutta niin jakohihnan pistin yks päivä paikalleen ja pyörät vedin momenttiin. Ongelmana on vielä se prikka joka tulee siihen pumpun lähdön sisään, salvalla ei ollut sellasta ja porvoon-diesel ei ole ollut auki sairauden takia niin sieltäkään en ole päässyt kyselemään.
   
Kävin hakemassa uuden öljyfiltterin mätänetistä että sais öljyjalan kiinni mutta minkäslaisella pultilla se pitäis laittaa kiinni? Ihan banjopultilla vai onko sillä ihan oma mutteri? Kun ei tullut mukana kun ostin niin pitää hankkia sellasen.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #80 : 27.12.2013, 17:36:19 »
Uskoisin, että se öljynsuod.siirtojalka samanlainen kun bensavinomotissa. Eli siihen on ihan oma banjopultti olemassa. Vanha kierteen nysä kierretään pois, ja se banjopultti tilalle. Banjopultin alle tulee vielä alumiinitiiviste, ja itse suodatin jalassa o-rengas. Tiivisteet sai sinisen tiskiltä noin vuosi sitten ainakin.

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #81 : 27.12.2013, 23:01:58 »
Selvä, pitää kysellä vähän siniseltä jos sais vielä tohon tarkotetun pultin muuten pitää alkaa improvisoida jos kellään ei olis ylimäärästä jossain jemmassa? Eli sitä saa tarjota Yv:llä.
             

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #82 : 16.02.2014, 19:26:55 »
Päiviä, tässä vähän jäännyt projekti seisomaan innostuksen ja osien puutteessa mutta otin niskasta kiinni tälläi hiihtoloman kunniaks ja alotin tekee jarru remppaa tonne loskapaska keliin. :idiot2: 
                         Etu puolen jarrut oli ihan käyttö kelposissa kuoseissa, levyt pistän kaverille hiekkapuhallukseen ja sorvaukseen niin saadaan ne kuntoon. Taakse pitää ostaa uudet levyt mätästä kun oli menny ruostumaan pitsaleikkureiksi. Satuloiden ja mäntien kunnosta en tiedä vielä, testataan ne sitten uusilla levyilla että pitääkö alkaa niitäkin elvyttämään.





Tälläsessä kuoseissa takalevyt oli ::)

« Viimeksi muokattu: 17.02.2014, 00:18:27 kirjoittanut svolvo »

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #83 : 28.02.2014, 23:27:36 »
Etulevyt sorvautettua kaverilla ja huomenna menee paikoille ja sillai... Mutta nyt ei asia koske sitä vaan tätä prikkaa. https://www.dropbox.com/s/znlftbvegkhqjpj/wreyqeryq.png  Selitin ehkä vähän huonosti, ja vpernu ymmärsi kanssa vähän väärin mun huonoista selostuksista mutta eipä se haitta mitään. Mutta saako noita mistään? kotkan diisseli korjaamot on käyty läpi ja porvoonkin...

Tähän loppun vielä kuva tän päiväsestä hitsauksesta 8)


Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #84 : 01.03.2014, 21:43:15 »
Siis mitä helkuttia.Pitääks mun laittaa postii kokonainen nestepää että saat oikeet osat :D

ja nyt kun uuestaa katto kuvaa ni ei kai ton pitäis mitään tiivistää.Jousen shimmilevyltä toi enemmän näyttää.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2014, 21:49:17 kirjoittanut vpernu »

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo d24 jäälle
« Vastaus #85 : 02.03.2014, 02:16:54 »
Selitykset ja ohjeet taas menny päin jotain mun osalta, kuten arvatakkin saattaa ::) Mutta lähetä ihmeessa koko pumppu ;D

Jos yrittäis sorvata ite tollasen, ei pitäis olla ihan mitään rakettiteidettä...

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 deekulla hyöstettynä
« Vastaus #86 : 04.05.2014, 22:03:04 »
Päiviä, päivitystä ei oo tullut vähäse aikaan mutta on sentään tapahtunut jotain.

Heivasin vanhan ja järkyttävän näkösen putken pois ja tein uuden 3" sinkitystä rööristä, pienet vahvikket tein sille siinä samalla että pysyy paikoillaan turbon painosta riippumatta. (tuet näkyy vikassa kuvassa)

Vanha:
https://www.dropbox.com/s/19s6fcbq83oxnnu/Photo%205.4.2014%2014.11.05.jpg
Uusi:
https://www.dropbox.com/s/5k3ycte5twguevi/Photo%205.4.2014%2015.09.43.jpg
https://www.dropbox.com/s/dhackl8t9lwyt8q/Photo%2010.4.2014%2020.02.55.jpg

Konepeltiinkin sain leikattua reijän turbolle, sitä pitänee vielä vähän leikkailla että pakokaasuja päästävä putki mahtuu paikoilleen.
https://www.dropbox.com/s/2oxcxm5gv1etmty/Photo%2021.4.2014%2020.29.35.jpg
https://www.dropbox.com/s/gf31od412n5zvl5/Photo%2021.4.2014%2020.33.19.jpg

Öljypaluulle hitsasin nippuun käyrät laippoineen ja t-haaran joka tulee öljypohjaan kiinni, teräspuno letkut tulee väliin ohjaamaan öljyn menoa.
https://www.dropbox.com/s/dv2ef4ull092zks/Photo%204.4.2014%2021.26.38.jpg
https://www.dropbox.com/s/smkkys45gcbofov/Photo%204.4.2014%2021.26.42.jpg

Pumppuun sain sorvattua viimeistään sen prikan ja asensin pumpun paikoilleen.

Vähän offtopicina tähän viimeiseksi, malautettiin vanteet kasipätkään mustiksi ja hyvältähän ne näyttää auton alla. 8)
https://www.dropbox.com/s/kmgwlwdx2ep7z50/Photo%2022.4.2014%2017.28.13.jpg
https://www.dropbox.com/s/3phrz3pprlwff6u/Photo%2022.4.2014%2018.07.59.jpg
https://www.dropbox.com/s/0zu1vgo1mquyznr/Photo%2022.4.2014%2018.08.38.jpg

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 deekulla hyöstettynä
« Vastaus #87 : 02.06.2014, 23:05:09 »
Päivitetään vaikka taas kun ollaan saatu taas projektia askeleen tai pari lähemmäs valmistumista, tiedä kuinka monta tätä lukee mutta tulepahan silti päivitettyä muitten painajaseksi. ::)

Pakoputkelle tullut eri suunnitelmat ja vasta esivalmisteluita tehty, itse putki vielä tekemättä. Mutta asiaan, ekaksi oli tarkotus vetää putki suoraan konepellin läpi suoraan ilmoille mutta tuli parempi idea mieleen ja mennään sillä suunnitelmalla nytten. Elikkä uudella idealla putki tulisi apukuskin puolen lokarista ulos ja lopussa olisi pieni käyrän tynkänen joka ohjaisi pakokaasut taakse.
   
Pieni sovittelu kuva tähän väliin.
https://www.dropbox.com/s/1168e3xe8ulapnl/Photo%201.6.2014%2021.52.06.jpg

Ahtoputketkin olen saannut tehtyä loppu siistintää vaille valmiiksi. Kalamies oli käymässä kahvilla ja toi ylimääräsiä kumi slerboja. Niistähän minä löysin yhden joka sopi kun valettu turbojen väliseen ahtoputkeen, ja tarvitsin vaan tehdä yhden 90 asteen mutkan ja toisen suoran pätkän missä on lopussa 45 asteen mutka.

Tässä parit kuvat toteutuksesta.
https://www.dropbox.com/s/1n457s0cp78erws/Photo%2023.5.2014%2022.49.45.jpg
https://www.dropbox.com/s/gdd6lvvfmo8ayom/Photo%2023.5.2014%2022.49.56.jpg
https://www.dropbox.com/s/i3gst5hkwkbwuox/Photo%2023.5.2014%2022.53.42.jpg

Imusarjan tulevalle atoputkelle sorvasin supistus muhvin töissä jotta sain imusarjan ja ahtoputken välisen pykälän nätisti erotettua.

Holkista työstökuvat. (jos ketään kiinnostaapi)
https://www.dropbox.com/s/wg9fxhi7fwu3pb3/Photo%2023.5.2014%2011.02.17.jpg
https://www.dropbox.com/s/2glpgq80qhpx1n3/Photo%2023.5.2014%2011.02.22.jpg
https://www.dropbox.com/s/doh51mgrlm56xvw/Photo%2023.5.2014%2010.15.19.jpg

Ja tässä sitten ahtoputkesta.
https://www.dropbox.com/s/j9fpgtn217d8n3u/Photo%202.6.2014%2016.50.37.jpg
https://www.dropbox.com/s/fejfncpxgu9cell/Photo%202.6.2014%2016.50.31.jpg
https://www.dropbox.com/s/zhzkkhhuw7b7qco/Photo%202.6.2014%2016.57.00.jpg


Jarrutkin olisi ilmausta vaille valmiit ja pumpun ajotin tänään, pistin 1.00 ajotuksen joka on varmaan sopiva.

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 deekulla hyöstettynä
« Vastaus #88 : 05.06.2014, 01:28:58 »
Tänään tuli pakoputkea mallailtua, joustuputki tulee vielä väliin ja muutenkin pakoputkea pitää hieroa vielä sopivammaksi sieltä sun täältä, mutta muuten näyttää melko hyvältä raakamalliksi.
Pakoputken tein kahella eri putki koolla tilan takia, päädyin ottamaan yhden 90mm käyrään joka sopi turbon lähtöön portaattomasti loppu putkisto on sitten 60mm ja kartio on tietysti välissä.



« Viimeksi muokattu: 05.06.2014, 01:30:44 kirjoittanut svolvo »

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #89 : 12.06.2014, 00:53:14 »
Taas ollaan hommia jatkettu eteenpäin.

Ahtoputkiin hain parit silarit mätänetistä ja isän kautta otin kunnolliset klemmarit niille.



Pakoputken hitsasin kasaan ja lisäsin haitarin väliin sekä yhden kumityynyn. Termotekkiä joutuu varmaan vetää putkien/pakosarjojen päälle kriittisille kohdille, jos sillä sais poistettua lämmön säteilyä ei toivottuihin osiin.






Huomenna olisi tarkoitus lyödä kone käyntiin ja ajella pikkunen testi kierros parhaimassa tapauksessa...  :buck2:

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo