Volvo XC70 vm 2010, jossa vakiona Webasto kellolla (käynnistyy viiksestä)
Asennettiin Volvon oma Webaston kaukokäynnistyssarja ja sarja ohjelmoitiin merkkiliikkeessä. Asentaja ei kuitenkaan saanut webastoa käyntiin ja asia jäi vaiheeseen.
Sattumalta huomasin, että:
- Yön jälkeen webasto ei todellakaan käynnisty (koska minun volvoni on "syvässä unessa"

.
- Kun herätätän ensin autoni esimerkiksi avaamalla ovien lukot, tai jos auto on ollut auki - avaamalla jonkun oven niin sen jälkeen webasto käynnistyy aina ja varmasti kaukosäätimestä.
- Kaukosäädin toimii myös uudestaan esim kahden tunnin päästä, mutta seuraavana aamuna eli jonkun, riittävän, ajan jälkeen ? Kaukokäynnistin ei käynnistä webastoa ennen kuin auton järjestelmät herätetään
Olen kokeillut toiminnan myös toisella webaston kauko-ohjaimella ja kauko-ohjauksen ohjausyksiköllä ja toiminta on täsmälleen sama, siis laite tai kytkentäviasta ei varmaankaan voi olla kyse.
- Kerroin havaintoni merkkiliikkeen töiden vastaanottajalle, joka katsoi minua kuin vähä-älyistä ja kehoitti laittamaan antennin varmasti näkyvälle paikalle... ja ... ja...
Onko kenellekkään tuttua, joku muisti tyhjenee tai joku "hereilläpitävä" vastus puuttu jostakin, vai jäikö ruksi ohjelmoinnista....