Proturbo  Autodiagnoosi

laturin virrantuotto - pohdiskelua

  • 9 Vastauksia
  • 5385 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
laturin virrantuotto - pohdiskelua
« : 27.08.2013, 12:34:44 »
Sulla kun on tuo laturi myös tuolla  pakosarjan "alla" onko ollut ongelmia lataus jännitteen kanssa? Itsellä tahtoo tipahtaa jännite kuumana alle 13 voltin jos vähänkään kuormaa on.
Mistä tuollainen 100A lauturi on ja käykö suoraan vakio korvakkoon?

Edit: keskustelu jaettu projektipäiväkirjasta
« Viimeksi muokattu: 27.08.2013, 22:43:33 kirjoittanut JuHaU »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: laturin virrantuotto - pohdiskelua
« Vastaus #1 : 27.08.2013, 13:24:25 »
Sulla kun on tuo laturi myös tuolla  pakosarjan "alla" onko ollut ongelmia lataus jännitteen kanssa? Itsellä tahtoo tipahtaa jännite kuumana alle 13 voltin jos vähänkään kuormaa on.
Mistä tuollainen 100A lauturi on ja käykö suoraan vakio korvakkoon?

Ei ole ollut ongelmia latausjännitteen kanssa ainakaan niin että olisi millään tavalla oireillut. Pistit pahan tuon laturin alkuperän kanssa. Veikkaisin, että se olisi 940 Turbosta tai 16v vapari koneesta. Laturin runko oli aivan samanlainen, kuin pienemmässäkin laturissa ja sopi suoraan kiinnikkeisiin. Onko sulla laturin maadoitus varmasti kunnossa?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: laturin virrantuotto - pohdiskelua
« Vastaus #2 : 27.08.2013, 14:36:07 »
Ei ole ollut ongelmia latausjännitteen kanssa ainakaan niin että olisi millään tavalla oireillut. Pistit pahan tuon laturin alkuperän kanssa. Veikkaisin, että se olisi 940 Turbosta tai 16v vapari koneesta. Laturin runko oli aivan samanlainen, kuin pienemmässäkin laturissa ja sopi suoraan kiinnikkeisiin. Onko sulla laturin maadoitus varmasti kunnossa?
Maajohto menee laturin päästä koneen kylkeen.  Ongelmaa tuntuu tulevan kun käy kuumana tyhjäkäyntiä paikallaan ja jos valot päällä sekä flekti lähtee pyörimään on pahimmillaan lataus jänite 12,5.  Ajossa 13-13,6. 
Miten paljon vaikuttaane se että tuon bling factoryn kampiakselin hihnapyörä taitaa olla halkaisijaltaan hiukan pienempi kuin orkkis. Toisaalta lataa se kylmänä vaikka valot on päällä jne päälle 13v tyhjäkäynnillä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: laturin virrantuotto - pohdiskelua
« Vastaus #3 : 27.08.2013, 15:06:42 »
Maajohto menee laturin päästä koneen kylkeen.  Ongelmaa tuntuu tulevan kun käy kuumana tyhjäkäyntiä paikallaan ja jos valot päällä sekä flekti lähtee pyörimään on pahimmillaan lataus jänite 12,5.  Ajossa 13-13,6. 
Miten paljon vaikuttaane se että tuon bling factoryn kampiakselin hihnapyörä taitaa olla halkaisijaltaan hiukan pienempi kuin orkkis. Toisaalta lataa se kylmänä vaikka valot on päällä jne päälle 13v tyhjäkäynnillä.
Nouseeko jännite heti, kun hiukankin nostat kierroksia?
Joissain latureissa ei vaan riitä tuottoa tyhjäkäyntikierroksilla

Niinkuin käyrästä nähdään, niin pienillä kierroksilla ei riitä tuotto ja jännitekin sitten putoaa.
Toi on sit laturin kierrosnopeus, ei moottorin.
Mikä lienee hihnapyörien välityssuhde sulla, eihän siinä sun laturissa vaan oo sit vielä eri kokoinen hihnapyöräkin, kuin siinä kuvassa jonka lähetin, jos se kerran on Scaniasta peräisin.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: laturin virrantuotto - pohdiskelua
« Vastaus #4 : 27.08.2013, 16:06:25 »
Nouseeko jännite heti, kun hiukankin nostat kierroksia?
Joissain latureissa ei vaan riitä tuottoa tyhjäkäyntikierroksilla

Niinkuin käyrästä nähdään, niin pienillä kierroksilla ei riitä tuotto ja jännitekin sitten putoaa.
Toi on sit laturin kierrosnopeus, ei moottorin.
Mikä lienee hihnapyörien välityssuhde sulla, eihän siinä sun laturissa vaan oo sit vielä eri kokoinen hihnapyöräkin, kuin siinä kuvassa jonka lähetin, jos se kerran on Scaniasta peräisin.
Reilussa tonnissa muistaakseni jo alkaa nousemaan mutta kylmänä jaksaa tyhjäkäynnilläkin.
Ratas on samankokoinen kuin sinun laittamassa kuvasssa eli ihan vakio Volvon rattaan kokoinen.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: laturin virrantuotto - pohdiskelua
« Vastaus #5 : 28.08.2013, 14:14:23 »
Eikös yleensä välitys oo 2:1. Eli 900rpm tyhjäkäynnillä olis laturissa 1800rpm ja 64ampeeria. Kaikki mun autot tähän mennessä ladannut vähintään 14v tyhjäkäynnillä.

Yleensä maadotus vikoja tai laturin heikkoutta jos ei niin tee.

Jännitteen pitäis olla n.13.7-14.4v, muuten alkaa olemaan enemmän purkua kun latausta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: laturin virrantuotto - pohdiskelua
« Vastaus #6 : 30.08.2013, 16:41:52 »
Maajohto menee laturin päästä koneen kylkeen.  Ongelmaa tuntuu tulevan kun käy kuumana tyhjäkäyntiä paikallaan ja jos valot päällä sekä flekti lähtee pyörimään on pahimmillaan lataus jänite 12,5.  Ajossa 13-13,6. 
Miten paljon vaikuttaane se että tuon bling factoryn kampiakselin hihnapyörä taitaa olla halkaisijaltaan hiukan pienempi kuin orkkis. Toisaalta lataa se kylmänä vaikka valot on päällä jne päälle 13v tyhjäkäynnillä.

Oletko lukenut tämän?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22195.0

Ja sitten kuumassa laturin jännitteen säädin tapaa laskea latausjännitettä hiukan. Kuten se kylmässä sitä nostaa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: laturin virrantuotto - pohdiskelua
« Vastaus #7 : 30.08.2013, 20:39:09 »
Oletko lukenut tämän?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22195.0

Ja sitten kuumassa laturin jännitteen säädin tapaa laskea latausjännitettä hiukan. Kuten se kylmässä sitä nostaa.
Empä ollut lukenut. Tuosta on kyllä suuri apu täytyy mittailla. O0
Oman lisänsä tähän tuonee nuo neljä akkua tuolla kontissa. ;)
 
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: laturin virrantuotto - pohdiskelua
« Vastaus #8 : 06.09.2013, 12:01:43 »
Kampiakselin billetti hihnapyörä on halkaisijaltaan 4cm pienempi kuin alkuperäinen. Selittänee latausongelmia tyhjäkäynnillä. Tosin nyt johtojen korjailun jälkeen kylmänä jaksaa pitää 14,2v.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: laturin virrantuotto - pohdiskelua
« Vastaus #9 : 06.09.2013, 14:41:55 »
Kampiakselin billetti hihnapyörä on halkaisijaltaan 4cm pienempi kuin alkuperäinen. Selittänee latausongelmia tyhjäkäynnillä. Tosin nyt johtojen korjailun jälkeen kylmänä jaksaa pitää 14,2v.

Vaikuttaa varmasti asiaan se halkaisija.

Mutta hyvä!  Nyt alkaa lataus olla kohdillaan!   :)

Josta päästään siihen tylyyn tosiasiaan, että sitä johtosarjaa kannattaa latausongelmissa tutkia, sillä ei taatusti ole ensimmäinen, eikä viimeinen auto, jossa vikaa löytyy johtosarjasta!  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Proturbo  Autodiagnoosi