Carcom Oy  Elekma

Modernin autovarkaan välineet

  • 130 Vastauksia
  • 46733 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #105 : 04.04.2011, 12:46:36 »

Ymmärrän hyvin, miksi testissä olleita autoja ei nimenomaisesti nimetä.

Vaarallista on olettaa, että joku on toista edellä ajoneston hyvyydessä, koska silloin sorrutaan helposti ylimielisyyteen, joka on toinen kaikkien munausten äidistä olettamisen lisäksi.

Mitä faktoihin tulee, niin minulla ei ole niitä eri merkkisten ajoneuvojen ajoneston toteutuksen yksityiskohdista. Tässä viestiketjussa mainitusta menetelmästä minulla kyllä on tietoa senkin edestä...
Kyllä minäkin ymmärrän miksi autoja ei kerrottu.

Vaarallista on olettaa, mutta toisaalta minulla on tietoa yleisesti eri merkkien erilaisista elektroniikan toteutuksista, näihin nojautuen uskallan väittää saksalaisten olevan edellä noita muita mainittuja maita. Verraten siis muihin järjestelmiin mitä autoista löytyy. Kuten moottorinohjaus, viihde-elektroniikka, mukavuusjärjestelmät...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #106 : 04.04.2011, 13:38:16 »
Kyllä minäkin ymmärrän miksi autoja ei kerrottu.

Vaarallista on olettaa, mutta toisaalta minulla on tietoa yleisesti eri merkkien erilaisista elektroniikan toteutuksista, näihin nojautuen uskallan väittää saksalaisten olevan edellä noita muita mainittuja maita. Verraten siis muihin järjestelmiin mitä autoista löytyy. Kuten moottorinohjaus, viihde-elektroniikka, mukavuusjärjestelmät...

Luultavasti tutkijat kyllä kertovat testissä käytetyt autot, jos heitä lähestyy sopivan tahon ominaisuudessa.

Luultavasti tarkoittamiesi Saksalaismerkkien erot toteutuksessa muihin verrattuna selittynevät suurelta osin myös em. autojen hinnalla.  ;)

Halpa ja hyvä?? Osta kaksi...  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa dera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #107 : 04.04.2011, 14:21:47 »

Kyllähän 7 Motikastakin osaa jo aika moni poistaa ajoneston kokonaan. Kun boksi on pöydällä. Mutta miten nopeasti se onnistuu kun letku on kiinni autossa. Homma pitää kuitenkin hoitaa kohtuu nopeasti.

Alle minuutissa, OBD:n kautta pystyy sopivalla kaapelilla ohjelmoimaan myös eepromin ECUsta.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #108 : 04.04.2011, 14:32:02 »
Alle minuutissa, OBD:n kautta pystyy sopivalla kaapelilla ohjelmoimaan myös eepromin ECUsta.
No tulihan se sieltä, vähän jo odottelinkin että mikä kestää.  :D

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #109 : 04.04.2011, 20:55:38 »
Meni ehkä asian ohi, koska tarkoitin autosta varastamisesta ,eli tavaroista jotka on auton sisällä. Olkoon minkä ikäinen auto tahansa.,tavaran arvo auton sisällä on aivan sama. Usein kiinnostaa se arvokas mikä näkyy, auton iästä tai arvosta huolimatta :)
Luen mielenkiinnolla asiantuntijoiden kirjoituksia.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #110 : 04.04.2011, 21:18:07 »
Ei minusta tuo ylläoleva aiheen ohi mennyt.

Nimittäin aika monien turvajärjestelmien yhtenä osana on fyysinen käsiksipääsymahdollisuus suojattavaan kohteeseen, tai oikeammin sen analysointi ja tarkoituksenmukainen vaikeuttaminen.

Tällä voisi olla ennaltaehkäisevä vaikutus myös autokäytössä, kunhan vain auton ulkopuoleltakin jo ennen kilahdusta näkee että myös kaikki sivulasit on laminoitu.

Jokaisen oma valinta on tietenkin pitää auto tyhjänä irtoroinasta. Tuosta on tullut jo tapa, niin ettei sitä tule enää edes ajatelleeksi, kun 740 GLE aloitti taipaleensa Lontoon liepeillä, jossa uusi kallis tuontiauto oli varmasti usein parkkipaikalla syynättävänä.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2011, 21:20:03 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #111 : 04.04.2011, 22:42:23 »
Kyllä, parasta turvallisuutta autojenkin kohdalla on ns. passiivinen turvallisuus, joka toimii ilman käyttäjän aktiivisia toimia.   8)
Koska useimmiten se käyttäjä on se varsinainen ongelma, jota ei paraskaan aktiivinen turvallisuus kilke tee tehottomaksi.

Jos jätät läppärin penkille, niin huumehörhö kilauttaa lasin autosta ja nappaa läppärin, eikä paraskaan hälytin auta, sillä hörhö on kaukana, ennenkuin kukaan edes tajuaa, mikä auto vinkuu.

Uskoisin myös tummennuskalvojen tekevän autosta vähemmän mielenkiintoisen, koska autoon ei näe sisälle.
Sama vaikutus on havaittu empiirisesti näkyvällä hälyttimellä + tarroilla ja arvoesineettömällä sisustuksella.
Hälyttimellistä vanhempaa autoa ei kukaan pölli, koska hälyttimettömiäkin on.

Mutta uusien autojen kohdalla tilanne on toinen, siellä ei kiinnosta varasta pelkästään sisusta, vaan itse auto.
Aikoinaan Suomen kautta venäjälle ajettiin auto, jos toinenkin, joka oli "lähtöisin" Saksasta tms. paikoista.
Muistan tullin kaverien maininneen, että kaikki autot olivat auton valmistajan omilla turvajärjestelmillä varustettuja.

Jälkiasenteisen hälyttimen disablointi onkin huomattavasti kinkkisempää kuin valmistajan oman systeemin.
Eli jos haluaa maksimoida turvallisuutta, laittaa autoon oman käynnistyksen eston kaveriksi hälyttimen.

Asiasta kukkaruukkuun, mitenkäs tummennuskalvotettu lasi särkyy autossa vs. tavis-lasi? Onko kenelläkään kokemusta aiheesta?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #112 : 04.04.2011, 23:07:18 »
Asiasta kukkaruukkuun, mitenkäs tummennuskalvotettu lasi särkyy autossa vs. tavis-lasi? Onko kenelläkään kokemusta aiheesta?

Itse lasin iskun/rasituksen kestävyyteen se ei varsinaisesti vaikuta. Tosin kalvojen vahvuudessa on jonkin verran eroja, osa repeytyy kuin paperi ja osa on kuin kontaktimuovia sitoen sirut itseensä.


Poissa Kuupa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #113 : 06.04.2011, 21:41:57 »
Tuli tässä yks omakohtainen autovarkaus tai yritys mieleen... silloin teini vuosina kun omistin toyota carina coupen niin joku pelle rosvohan se koitti siihen murtautua. ei siinä mitään... ovia ei saanu lukkoon, unohdin soittimen etulevyn paikoilleen ja lompakon apukuskin penkille! aamulla kun olin töihin lähdössä niin huomasin kuskin ovessa lukkopesän kohdalla nyrkin kokoisen reiän (peltiä tosiaan kunnolla revitty) ja lukkopesä maassa auton vieressä... ei siinä mitään.. lompakot ja kaikki tallessa! itte siinä autoon sisään sormea koukistamalla ja kytille soittamaan. olis vorot koittanu ensin kahvasta niin olis helpommalla päässeet1  :2funny:
VOLVO V40 VIC-XXX

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #114 : 10.05.2011, 21:59:34 »
Tekniikan maailman numerossa 9/2011 sivulta 30 alkaen on juttua Suomalaisten X6:sten varastamisesta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #115 : 10.05.2011, 22:10:06 »
Mutulla jakaisin hommat kahtia. Varkaus jossa viedään koko katiska ja sitten kilikali keikat jossa mennään autoon sisälle ja varastetaan omaisuutta. Viimeisinpään ei taida olla muuta keinoa estää kuin panssarilasit ja pellit sekä pitää auto tyhjänä halutusta tavarasta.

Itse olen hieman pettynyt ihmisten reagointiin hälyttimen soidessa. Ketään ei juurikaan kiinnosta jos jossakin hälytin pauhaa  :-\

S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #116 : 11.05.2011, 00:15:01 »
Viimeisinpään ei taida olla muuta keinoa estää kuin panssarilasit ja pellit sekä pitää auto tyhjänä halutusta tavarasta.
Amsterdamilainen tapa jo vuosikymmenien takaa: auto parkissa, kirkkaat lasit, ei tavaratilan peitehyllyä ja hanskalokeron kansikin varalta auki.

Jos viet koko auton, niin sitten viet, mutta bonusta ei tule mistään luukusta löytymään, ellei rosvoroope halua syödä tuhkakuppia tyhjäksi.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1155
  • vrcf Original
Vs: Modernin autovarkaan välineet
« Vastaus #117 : 11.05.2011, 10:58:02 »
Bägit ei laukea jos auto on parkissa, vaikka millä löisi auton keulaan. Ehkä jossain ekoissa versioissa oli tällainen mahdollista, epäilen sitäkin.


940 oli kiihtyvyysanturi kuskin penkin alla
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, myyty. Pajero '89, myyty. Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa. Chevrolet Suburban '02 8.1.

Volvo TDI

  • Vieras

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Kulkukoira  Proturbo