Tänäänkään en jaksanut auton alla ryömiä, tuli todettua se, että jostain muualta(kin?) sitä öljyä tulee kuin kampuran stefasta. Lohko oli nelospytyn kohdalta märkä sillon kun meni kannentiiviste, se vuoti nelosen palotilaan ja pihalle. Nyt oli kuitenkin enemmän öljymäistä se töhnä siinä lohkon kyljessä/takana. Viimeksi kansirempan aikana en sitä lohkoa kylläkään putsannut. Lohkon takaosa on kummaltakin puolelta märkä, hieman kun alhaalta katsoi lampulla niin näytti että olisi jotain tullut venakopan välistä, siihen uusin tiivisteen. Kansirempan aikaan laitoin siihen jonkun "uuden" joka oli virunut tallissa ties kuinka kauan avatussa paketissa...
Nämä huomiot tein, kun irrotin ahtimen ja pakosarjan kun meinas supsutella. No, ei ihmekkään, tarvikelaatuiset pakosarjan tiivisteet oli jo pettäny...(pakopaineet

?!) Ykkösestä oli tiiviste poikki, kolmosesta päästäny välistä. Uudet Volvolaiset tilalle, huomenna.
Tämän näköstä tavaraa tuli:

Huohotinpöntön O-rengas, pakosarjantiivisteet, kaasuläppäkotelon tiiviste, öljyntäyttökorkin tiiviste, kampuran takastefa, venakopan tiiviste(puuttuu kuvasta) sekä lämpöanturi.
Vaihteistoöljyt vaihdoin vihdoin. Vanhat oli aika ruskeat


Tämmösellä kaatelin sisään, jostain Castrolin pöntöstä tuo nokka.

Enimmät paskat hinkkasin vaihteiston tukipalkista ja tosta kiinnikehärpäkkeestä.

Sitten kun ahdin oli irti, aloin hieman vertailemaan 13C:n pakopesää tuohon 15G:n pesään. Onhan niillä eroja aikalailla, mutta DP:n lähtö olikin kummassakin sama, kartiolähtö vai mikä nimeltään?
13C:n pakopesä

13C:n hukkaportin "nielu(?)"

15G:n pakopesä, näköjään vieläkin tuota öljypaskaa tuolla perällä...

15G:n hukkis auki

15G:n hukkis kiinni

Onhan niissä eroja.. Melkein voisi tuon JT:n downpipen tilailla, kun se menee tuon 15G:n kanssa myös. Ei tarvis alkaa väkertämään, tuskin siinä kuitenkaan loppupeleissä paljoa säästää. Rosterisen aattelin..?
Kysymys, pyttyjen 2 ja 3 pakokanavissa oli karstaa sen verran, että vähän kanavan metalli kuulsi läpi. Ykkösen kanava oli sen verran karstainen, ettei näkynyt muuta kuin mustaa. Nelosessa taas oli aika vähän karstaa, eli siis kannen matskun päällä vaan vähä värinä.. Puristuspaineet kaikissa mukeissa samat, ei kai se uusi imusarjantiiviste voi vuotaa nelosesta?

No, samakai sekin on vaihtaa....
2 ja 3 siis suht normin näkösiä, ykkönen musta ja nelonen hyvin vähän karstainen.