Tuota onko se lukituskohta lähellä silloin kun tippa nousee. Luultavasti se lukituslovi on alkuperäisellä paikallaan. eli jos 7mm tasapää elementti niin ennakko noin 20jykk niin kyllä käy hyvin ja myös vetää. siis sillä tapilla lukittuna. ehkä vähän kalisee, mutta ei pahemmin. 
sieltä pumpun takakannen alta määrätään vetävät kierrokset. Mutta mynäläisissä on yksi pieni lapsus, jota edes mynällä ei tiedetty. eli kun käännät syöttöruuvia isommalle niin vetävät kierrokset laskevat koko ajan. En tiedä onko asiaan tullut korjausta, mutta näin vielä vuosi sitten. olikohan niin että yksi kierros mynän pumpussa vaikutti noin 5mm3. Paljonko tuossa pumpussa pitäisi olla tuotto. 100mm3 tarkoittaa esikammiokoneessa noin 100newtonia per sylinteri. ehkä vähän enemmän mutta tuolla kaavalla ei pety niin raskaasti.
JA tasapää 7kalla pääsee n.120-130mm3 ja viistetyllä kuulemma 169mm3. mutta siitä tehokkaasti saadaan käyttöön n.130-140mm3 Lopulla tehdään lämpöä liian pitkän ruiskutusajan takia. Kyllä se loppukin vähän auttaa mutta vasta silloin kun ahdin on kovasti ylimitoitettu tai sarjaanahdettu. Suosittelen sarjaan ahtamista. se on mukavaa.
tämähän kuulostaa jännältä.
oliko mulla 128mm tuossa pumpussa.
eihän tuo ahdin kovin pieni ole ja se muuttuva geometria auttaa toivottavasti jonkin verran heräämiseen ja kovilla kierroksilla vetoon.
lese laskeskeli että 6000rpm ahtoputkien virtaus hävikki ois tyyliin 1% 2m ahtoputkella ja mulla ne on vajaa metrin, pitää siihen tietenki lisätä tuo kuulerin vastus.
aikoi laskea 128mm tuottavalla pumpulla, 3tuuman ahtoputkilla 3 baarin paineella ja 6000rpm kokoonpanolle että riittääkö tuo 88.9mm dp alakuunkaan no pumppu loppuu kesken ennenku aletaan oikeesti isoa voimaa hakemaan nii tuolle pumpulle en tee uutta dp:tä
kaiken oon hatusta heittämällä tehnyt ja muut saa laskea mitä laskee.