Carcom Oy  Elekma

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 571435 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
kyllä tähän nyt aletaan rakentaan se gm12 pulttinen perä.
täysin pysty metästä aletaan taas tekeen semmosta mistä ei oo kokemusta kellään tallitontuista.
tuo välitys ja hinta on se ratkaiseva tekiä miks tämä perä valittiin.
ajatuksena on vaihtaa volvon akseliputket gm perään ja teettää vetarit ja istuttaa lukko paikalleen.
tuntuis kestävän sen jälkeen potkia kunnolla. tämän auton käyttö kun saattaa olla semmosta rääkkäys voittosta puuhaa... koitetaan jos tuommosella perä ratkaisulla saatas hauska jatkuun vähä pidempään kun 30km/perä.

perää ei ole vielä ostettu vaikka kovasti oon koittanut ettiä semmosta.
jos sinulla tai jollaki sun kaverilla on tallin nurkalla kyseinen perä nii ilimotakko vaikka yv:nä nii aletaan hieroon kauppoja.
jäähdytin hommia miettinyt tosissaan että ei lämmöt nousis jatkossa nuin helposti kuin nyt tekkee...

Tuolta sais hyviä lähtökohtia vahvalle perällä.
http://www.summitracing.com/search/department/drivetrain/part-type/rear-axle-housings
« Viimeksi muokattu: 08.12.2012, 20:59:26 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Piruko ei tuo lontoon kieli taitu mitenkään.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Piruko ei tuo lontoon kieli taitu mitenkään.

Us-partsin ja racers placen kautta saa tilattua summitilta.
citikka

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Piruko ei tuo lontoon kieli taitu mitenkään.

Sit kannattaa katella kaveri joka puhuu tai edes ymmärtää tuumakierrekieltä
Nimittäin kyselin syksyllä GM 10bolt välitystä parista usa-osa liikkeestä ja molemmat heittivät sellaisen 500e+asennussarja jotain 100e. Itse tilattuna ebayn kautta jäi 3.08 rattaille ja asennussarjalle kaikkine kuluineen hintaa 350e

Perän tekijä sanoi että 10 bolt kestää kun on vaan 500Nm käytössä. Sit jos meinaa ahtaa niin 12 bolt. 12 bolt kestää
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Sit kannattaa katella kaveri joka puhuu tai edes ymmärtää tuumakierrekieltä
Nimittäin kyselin syksyllä GM 10bolt välitystä parista usa-osa liikkeestä ja molemmat heittivät sellaisen 500e+asennussarja jotain 100e. Itse tilattuna ebayn kautta jäi 3.08 rattaille ja asennussarjalle kaikkine kuluineen hintaa 350e

Perän tekijä sanoi että 10 bolt kestää kun on vaan 500Nm käytössä. Sit jos meinaa ahtaa niin 12 bolt. 12 bolt kestää

 tuo 500nm taitaa olla jo jos tarkoitit moottori tehoa...
Saattaa olla tuo vääntö hieman enemmän. Aikanaan penkki kertoo totuuden.
Mistä tuon tehoja muka vois arvata ilman penkki reissua kun aina suttaa jos ei kytkin luista
« Viimeksi muokattu: 09.12.2012, 14:56:25 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Kait näihinkin kannattaa varautua sellaisella 1.5 turvakertoimella ...  :P
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Kait näihinkin kannattaa varautua sellaisella 1.5 turvakertoimella ...  :P
vähintään.

ens viikon loppuna laitetaan taas vakio perä, piikit alle ja käydään jääradalla (jos keli sallii) testaamassa miten se siellä kulkee.
saattaa tulla jotaki ajo videoa...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
 :) Oisko jo iha valosan aikaan kuvattua viteota

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
ens viikon loppuna laitetaan taas vakio perä, piikit alle ja käydään jääradalla (jos keli sallii) testaamassa miten se siellä kulkee.
saattaa tulla jotaki ajo videoa...
[/quote]

Täälläkin odotellaan, jos sattuis tulemaan valoisampaa videota näytille.

On vaan aika pirun lyhyt tuo valoisa aika tällä hetkellä, mutta onhan siinä muutama tunti aikaa kuvailla  :)
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Koitetaan päästä valoisalla ajamaan.
Parissa tunnissa saa kyllä ajaa aika paljon.
Rata ajossa pääsee näkemään kamppeen todellisen luonteen.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Koitetaan päästä valoisalla ajamaan.
Parissa tunnissa saa kyllä ajaa aika paljon.
Rata ajossa pääsee näkemään kamppeen todellisen luonteen.

Elä ainakaan taakse laita piikkejä, perä kummiskin leviää ku pitoa on liikaa  :D
v70 D5R

Poissa Grease Monkey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Sen verran tuumakierrekieltä olen oppinut, että en ehkä ensimmäisenä tuota GM:n 12 pulttista alkais Volvoon sovittamaan. Onnistuneehan se, mutta työtä se vaatii.

Suosittelisin Fordin 8.8 tuumaista perää. Käyttävät tuota aika paljon jenkeissä rakennelluissa Volvoissa. Explorerin perä ei välttämättä heitä kauas leveydeltään Volvon perästä. Ja osat on edullisia. Uusi täydellinen Ford Racingin lukko maksoi kesällä US-partsissa 220€. Siihen Cobra Mustangista järeämmät kitkalevyt, niin luulisi pitävän.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2012, 04:52:20 kirjoittanut Grease Monkey »

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3199
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Sen verran tuumakierrekieltä olen oppinut, että en ehkä ensimmäisenä tuota GM:n 12 pulttista alkais Volvoon sovittamaan. Onnistuneehan se, mutta työtä se vaatii.

Suosittelisin Fordin 8.8 tuumaista perää. Käyttävät tuota aika paljon jenkeissä rakennelluissa Volvoissa. Explorerin perä ei välttämättä heitä kauas leveydeltään Volvon perästä. Ja osat on edullisia. Uusi täydellinen Ford Racingin lukko maksoi kesällä US-partsissa 220€. Siihen Cobra Mustangista järeämmät kitkalevyt, niin luulisi pitävän.

Ja jos tarvevaatii voin käydä tallilla mittaamassa kuinka leveä tuo Fordin 8.8" perä on.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa jupe_e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Mites olis Hiace/Hilux perä? Leveys aika sopiva ja varmasti kestävä. Jenkeistä sais 3.54 välityksen, kun suomalaiset taitaa olla 4.1 tai tiheämpiä. Vakio lukkoa vaan shimmaa kireemmäks ja olis budjetti ratkaisu...

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3199
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Laittelin sulle YV:tä vähän noihin periin liittyen  :)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

 

Proturbo  Autodiagnoosi