Elekma  Autoracing

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 571202 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Ja 12 pulttiset antautuu?

Ukko peruutti mettäkoneella yli. Akseliputki mutkalla mutta murikka ehjä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
no en laittas minäkään, jotenki kypsyny tojoihin.

Eiköhän tuo ole ihan sama minkä valmistajan perä siellä on, kunhan se kestää?  :idiot2:
Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
GM tekemiä periä kun rikotaan voimalla niin ainakin 10 pulttiset antautuvat laakeripukista tai sen alta.
missä vaiheessa oon ollu laittamassa 10pulttista?

Voihan se olla että ei tuosta tuu niin tykkiä että särkyis tuo 10pulttinen.
Laitetaan semmonen että ei tarvi varoa ollenkaan särkyykö vai ei.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
laita joku Dana 44 tai 60, pitäis löytyä kohtuu helposti suomestakin.

http://www.jpmagazine.com/techarticles/154_0708_weakest_to_strongest_axles/viewall.html

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
laita joku Dana 44 tai 60, pitäis löytyä kohtuu helposti suomestakin.

http://www.jpmagazine.com/techarticles/154_0708_weakest_to_strongest_axles/viewall.html

Kommentoin tätä vielä senverran, että tuo Dana 44 on myös auttamatta liian heikko tällaisille väännöille.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Taitaakin olla samaa luokkaa kun tuo GM10 pulttinen, joo no ei se sit ehkä tähän sovellu, mutta ton 60:n luulis kestävän.

Siis jos jotain järeempää hakee niin Fordin 9" varmaan ainakin kestäis. Voi vaan olla aika suolaisen hintaisia.
No, tuskin noita danojakaan ilmaiseksi saa.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
COT: Continuous output torque rating
MOT: Maximum output torque rating

(Numbers from January edition of Fourwheeler, page 60.)
Dana 35 rear axle COT: 870 MOT: 3480
Dana 44 rear axle COT: 1100 MOT: 4460
Ford 8.8 28spline COT: 1250 MOT: 4600
Ford 8.8 31spline COT: 1360 MOT: 5100
Dana60 semifloat COT: 1500 MOT: 5500]

tuossa joku taulukko väännön kestoista.
Tiiä sitte onko tuo moottori väännön vai välityksen kautta tulevan vääntö...
Harmi kun ei ollu gm12pulttista tuossa taulukossa
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
COT: Continuous output torque rating
MOT: Maximum output torque rating

(Numbers from January edition of Fourwheeler, page 60.)
Dana 35 rear axle COT: 870 MOT: 3480
Dana 44 rear axle COT: 1100 MOT: 4460
Ford 8.8 28spline COT: 1250 MOT: 4600
Ford 8.8 31spline COT: 1360 MOT: 5100
Dana60 semifloat COT: 1500 MOT: 5500]

tuossa joku taulukko väännön kestoista.
Tiiä sitte onko tuo moottori väännön vai välityksen kautta tulevan vääntö...
Harmi kun ei ollu gm12pulttista tuossa taulukossa

Niin ja huomioi sitten, että nuo ilmoitetut arvot on lb-ft eikä Nm!

The axle manufacturer rates an axle several ways, including Gross Axle Weight Rating (GAWR, or GAW) and Output Torque (OT). GAW is the amount of weight the axle is rated to carry. OT is divided into two areas-Maximum Continuous Output Torque (COT) and Maximum Short Duration Output Torque (MOT). Both are measured in pound-feet. COT is simply the amount of torque the axle can handle hour after hour, day after day without failure. MOT rates the momentary torque spike the axle can handle, such as from a spinning tire suddenly gaining grip.

Tuolla on GM:n periäkin
http://www.fourwheeler.com/techarticles/drivetrain/129_0501_4x4_truck_axle_tech/viewall.html#ixzz2F1NQSv2x

Poissa Lurvio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • Ihme säätäjä
Tuo Dana 60 jatkuva tehonkesto 1500 ft.lb. --> ~2000 Nm

Perävälitys (esimerkin vuoksi) 3 --> kardaanilta tuleva vääntö max. 670 Nm

Eli jatkuvassa käytössä kestäisi isoimmilla vaihteilla 1:1 -->

Hetkellinen 5500 ft.lb. --> ~7500 Nm --> kardaanilta 2500 Nm

Jos ykkosvaihteen välitys on 5:1 (0,200) niin 500 Nm moottorin väännöllä päästään tuohon maksimin rajalle. Tosin renkailta on loppunut pito jo kauan ennen tuota.  :P



Ei mulla muuta
Lurvio

Kulkineena S60 AWD -03
240 DL -87 (entinen)

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Eiköhän tuo ole ihan sama minkä valmistajan perä siellä on, kunhan se kestää?  :idiot2:
periaatteessa kyllä mutta periaatteestakin.... sinä tiiät kuin paljo mä niistä vehkeistä tykkään.  ::) eli jotain fiksumpaa alle jos minulta kysytään.. :hello:
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Audi A3 kauppakassina Volvon sanottua kaboom

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Tämähän alkaa olleen ihan naapurimaan juttua koko rojekti hmmm perä  ;D

sori   :)
v70 D5R

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Tuo Dana 60 jatkuva tehonkesto 1500 ft.lb. --> ~2000 Nm

Perävälitys (esimerkin vuoksi) 3 --> kardaanilta tuleva vääntö max. 670 Nm

Eli jatkuvassa käytössä kestäisi isoimmilla vaihteilla 1:1 -->

Hetkellinen 5500 ft.lb. --> ~7500 Nm --> kardaanilta 2500 Nm

Jos ykkosvaihteen välitys on 5:1 (0,200) niin 500 Nm moottorin väännöllä päästään tuohon maksimin rajalle. Tosin renkailta on loppunut pito jo kauan ennen tuota.  :P



Ei mulla muuta
Lurvio

toisin sanoen tuo ford 8.8 kestää aika varmasti tässä vehkeessä.
eikä ne nii älyttömän hintaisia ole...
kaikki rahat jo menny tähän nii laitetaan tulevatkin tilit vielä parin vuoden ajan nii eiköhän tästä saada mieleinen kulkupeli. jos vielä kymppitonnin laittas nii alkais olemaan kestoa ja kulkua silleen että hetken pärjää :idiot2:

joo mutta eikai se auta kun lähteä piikit hakemaan hallilta tallille ja perän vaihto voi alkaa.
kaverin nosturille jos pääsis vaihtaa perän nii samalla pitäis sorvata toisen kaverin audi 1.8t apuakselia sen verran että sopii järeet veivit pyöriin.
kaikenlaisiin hommiin sitä joutuu...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Nyt on perä tiedossa.
GM12 pulttinen perä lukolla 3.07 välitys.
Toiselta voorumilta vastattiin yv.nä ostoilimotukseen.
Voisko joku hyvinkään (tai hyvinkään läheltä) harrastaja käyä tarkistamasa perän ettei taas mee huijareitten taskuun rahat. kerran menty huijarin loukkuun ja kustu rahat. nyt oon vähän varovainen maksamaan etukäteen ja tilaamaan tavaraa.
toki on luotettavia kauppa miehiä mutta oon nykyään varovainen.

toinen ois espoossa.
osiksi purettu. osat pitäs jonku tarkastaa ja selvittää välitys mikä siinä on.

kiitos etukäteen jos joku viitsii käyä tarkistaan osat.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Näyttää siltä että pitää lähteä ite summassa hakemaan tuo perä.
Jospa se on niinku pitää.
Matkaa tulee varmaan yli 1000km mutkin mutta saapahan perän.

muok.
Lähden näillä näkymin hakemaan tuon akselin lauantaina.
Kyytiin sopii osia joiden kulkureitti on oulu-hyvinkää-oulu.
Toki kyytissä pääset ihan kokonaisena ihimisenä jos oot kyytin tarpeessa.

Toinen vaihtoehto on semmonen että jos joku on hyvinkään suunnalta tulossa ouluun ja on mahdollista ottaa akseli mukaan nii saapi ilimotella.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2012, 03:03:48 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (kuljetus apua tarjolla)
« Vastaus #929 : 22.12.2012, 03:15:55 »
lähden noin 5 tunnin päästä ajamaan etelään.
pikku painajaiset ja paanalle.
GM12 pulttinen tulee nyt tähän peräksi ja sillä siisti.
toivottavasti  siihen tarvittavat muutokset saadaan tehtyä ilman omaa elokuvan käsikirjoitusta, ja jos jollaki peränkestotanssilla se alkais vielä kestään nii kyllä ois niinku joulu ja syntymäpäivät yhtä aikaa.

samalla reissulla pitää talliin hommata joulukuusi, mänty tai vaikka pihlaja kuhan on koristeltu puu tallissakin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

 

Autoracing  KL-varaosat