Pistetään ny tännekin, ku tuli laitettua Finsquirtin foorumillekin kyssäri :
Tämmönen pieni vaiva, kun vehkeet on saatu muuten pelaamaan kohtuuhienosti. Nyt kun päivälämpötilat menee yli 20c:n nii varsinkin hitaassa kaupunkiajossa tyhjäkäynti putoaa alle 900rpm, välillä alle 800rpm.
Johtuu ilmeisesti siis imuilman lämmönnoususta? Seossuhde ei muutu mitenkään 'dramaattisesti'. Jos lisään PWM-idleä prosentilla, nii toimii, mutta sitten taas kylmemmällä säällä jää huutamaan yli 1100rpm.
Muutin 'Injector open time':n 1ms -> 1.1ms , ja tämä paransi kaasuunvastaavuutta kylmänä huomattavasti. Tuohon lämpimän kelin tyhjäkäyntiin en huomannut vaikutusta.

Käytössä on PWM-Idle-valve ja warmup only. Pelaa ihan kohtuuhyvin lukuunottamatta tätä ongelmaa.

Mitenköhän tämä vaiva olisi järkevintä hoitaa?