Eihän ne hommat sitte menny niinku elokuvissa

Volvoa kyllä katsurilla käytin ja matka meni ihan reisillie. Ensimmäiset ongelmat alkoi jo matkan alkuvaiheessa kun auto ei meinannut enää käydä välillä kolmella, mutta kempeleen kohilla kone jo hiukan piristyi ja matka meni ihan hyvin kunnes kaakkurissa takarengas sanoi sopimuksen irti ja tyhjeni 1km ennen konttoria. Hitaasti köryytin huoltoasemalle jossa täytin renkaan ja lähdin katsastukseen jo 30min myöhässsä sovitusta ajasta. Auto sai hylsyn edestä kuluneesta jarruletkusta ja käsijarrun heikkoudesta, mutta yhtään reikää ei enää ollut joka oli sikäli positiivista. Paluumatka meni kotikunnalle asti hyvin kunnes kaupan pihasta volle ei startannutkaan koska akussa ei ollut enää virtaa

Noh turhaa miettimättä työntämällä kottero käyntiin ja matka jatkui niin kauan kunnes ampeerivalo alkoi palamaan ja pysähdyin ja ongelmaksi ilmeni, että eihän siellä enää mitään apulaitehihnaa ollutkaan. Jatkoin matkaa kunnes lämmöt alkoivat kohoamaan ja sammutin auton. Pitkän odottelun jälkeen taas auto työntämällä käyntiin ja varovaisella tahdilla kotiin.
Uuden hihnan kävin koukkaamassa, mutta eihän sen sinne menny vaikka myivät "sopivan" hihnan ja piti hakea vanhan koon mukaan toinen. Laturi on hiukan turhan takana kuten kuvasta huomaa ja se pitäisi piakkoin asennella jotenkin järkevämmin paikoilleen.

Käsijarrun säätö oli luokkaa missä mutteri sattu pysymään joten tein sitten kokonaan uuden tangon.

Paikkasin sisälokasuojan reiän joka oli taas yllätys yllätys isompi kuin piti ja tein samalla uuden iskarin kiinnityspisteen. kuvassa myös näkyy korjattu apurunko joka aiheutti perän kallistumisen kuljettajan puolelle.

Perä näyttää taas ryhdikkäältä niinkuin sen pitääkin

Kuskin lattiassa tuo leikattu reikähän oli vain alkulämmittelyä ja kyllä siihen sai peltiä upottaa ihan riittävästi. Kuva paikatusta pohjasta pistetään kun tulee näpsästyä uusia kuiva tai jos kehtaa, koska taidot ja vehkeet ei oo mikkään parhaan, mutta toki tekemällä oppi


Pistetään vielä kuva uudesta poikittaispalkista ja vanhasta versiosta.

Tuli myös tehtyä taakse tukivarrelle kiinnityspiste, kun se näytti olevan pyhällä hengellä kiinni.

Uusi jarruletku on tilattu ja sen pitäisi saapua kohta. samalla reissulla hain uudet tulpat autoon ja käyntikin parani normaaliksi.
Huomasin että perän seudulta kuuluu kolahdus liikkeellelähdettäessä ja kun vaihtaa vaihdetta. Veikkaan että perässä on jotain väljää, mutta onko jollakin asiantuntevampaa tietoa ja onko mahdollisesti joku isompikin ongelma?