Futurez  Kulkukoira

s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen

  • 20 Vastauksia
  • 9331 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 5T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« : 24.03.2011, 16:39:49 »
Autona s60 t5 2001 220tkm
Vakio softalla toimii hienosti ja ahtopaineita on 0,8bar. BSR:n softalla auto alkaa oireilemaan. Kaasu pohjassa vedättäessä n. 3500-4500rpm kohdalla röpöttää/rötää ja tehot puuttuu.
Tällä hetkellä autossa BSR:n putkisto turbolta taakse ja stage3 softa. Ajettu myös stage1 softalla jolla samat oireet. Ahtopaineet on parhaimmillaan stage1 n. 1,2bar ja stage3 n. 1,4bar, onko ok?

Mitään vikakoodeja järjestelmään ei ole tallentuneena ja pääsen lukemaan OBD:n kautta tietoja ajon aikana. Röpötyksen aikana sytytystä myöhäistetään n.10°-15° -> -2°. Lisäksi lambda arvo muuttuu 0,9 -> 0,7 eli seos hieman rikastuu. Ketään ME7 tai BSR asiantuntijaa? Onko tämä mahdollisesti liian suuresta kuormasta, ahtopaineesta tai nakutuksesta johtuva moottoria suojaava toimenpide ECM:ltä?

Tähän menessä autoon on vaihdettu tulpat, turbon säätöventtiili, ilmamassamittari ja kokeiltu toisella käytetyllä läppäkotelolla. Ilmamassamittareita on kokeiltu useampaa käytettyä ja lopuksi ostettu motonetistä boschin tekele, onko nää motonetin mittarit toimineet? Ilmamassamittareiden vaihdon jälkeen auto on toiminut aina hetken mutta mukautumisen jälkeen röpöttäminen on taas alkanut.

Hukkaportin tangosta säätämällä kun laskee ahtopainetta nii auto tuntuisi toimivan paremmin. n. 1bar paineella, mutta tehoja luonnollisesti puuttuu. Hukkaportti on tarkastettu eikä se jumita. Onko kellään mitään arvoja paljonko hukkaportin kellon kuuluisi liikkua milläkin paineella jos tuon alipaine/painepumpulla tarkastaa.

Onko kellään ollut vastaavia oireita ja onko löytynyt ratkaisua? Tai onko vastaavassa autossa ollut bsr:n softa toiminut niinkuin pitää? Doc-powerilta kyselty myös mutta sieltä tulee vain ympäripyöreitä vastauksia...


Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #1 : 24.03.2011, 16:42:15 »
Tarkastappa tulpat ja niiden kärkiväli. Jotain 0,7-0,8 mm vois olla soppeli ja orkkis tulpat.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa 5T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #2 : 24.03.2011, 16:45:33 »
Tulpat on volvon alkuperäiset ja uudet. Kärkivälit ok.

edit: Kannaattako kokeilla pienentää kärkiväliä?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #3 : 24.03.2011, 17:23:05 »
Tulpat on volvon alkuperäiset ja uudet. Kärkivälit ok.

edit: Kannaattako kokeilla pienentää kärkiväliä?
Jos se on kovin iso niin sitten. esim 0,9-1,0 mm
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa 5T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #4 : 24.03.2011, 17:45:07 »
Voihan noi tulpat vielä tarkistaa, mutta en usko vian johtuvan niistä. Volvon tulpissa on kärkivälit yleensä ollut aika kohdillaan paketista otettaessa.

Oireet tulevat korostetusti esille kun on koittanut ajaa hukkaportti kokonaan kiinni.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2011, 21:31:24 kirjoittanut 5T »

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 486
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #5 : 25.03.2011, 21:18:36 »
Tulpat on volvon alkuperäiset ja uudet. Kärkivälit ok.

edit: Kannaattako kokeilla pienentää kärkiväliä?
Älä muuta kärkiväliä jos ovat orkkikset, niiden pitäis kyllä toimia ok.

Onko puolat ok? Entäs ahtopaineensäädin? Mulla aiheutti vastaavanlaisen ongelman ahtopaineensäädin. Vaihdoin suosiolla uuden, jotkut ovat noita putsanneet. Sen jälkeen katos ongelmat. Mitään vikakoodeja ei tuosta tullut.
V60 T8 -19

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #6 : 25.03.2011, 21:25:19 »
Älä muuta kärkiväliä jos ovat orkkikset, niiden pitäis kyllä toimia ok.

Onko puolat ok? Entäs ahtopaineensäädin? Mulla aiheutti vastaavanlaisen ongelman ahtopaineensäädin. Vaihdoin suosiolla uuden, jotkut ovat noita putsanneet. Sen jälkeen katos ongelmat. Mitään vikakoodeja ei tuosta tullut.
"Tähän menessä autoon on vaihdettu tulpat, turbon säätöventtiili"
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 486
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #7 : 25.03.2011, 21:44:51 »
"Tähän menessä autoon on vaihdettu tulpat, turbon säätöventtiili"
Kappas, toi jäi huomaamatta. Puolat aiheuttavat vastaavia ongelmia ainakin X40:ssä ja johtuu usein halkeamista.
V60 T8 -19

Poissa 5T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #8 : 25.03.2011, 21:47:13 »
Ahtopaineensäädin on jo uusittu. Puolia ei kyllä ole tarkastettu muuten kun silmämääräisesti, mutta vika ei tunnu yhtään sytytyskatkokselta, lisäksi sytytyskatkoksista seuraisi vikakoodi. 

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #9 : 25.03.2011, 21:48:46 »
Saman tyyppistä ongelmaa aiheutti puolat samanlaisessa autossa(-01 t5 lastulla.). Loppusessaan niistää tuli vikakoodiakin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa 5T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #10 : 25.03.2011, 21:51:28 »
Saman tyyppistä ongelmaa aiheutti puolat samanlaisessa autossa(-01 t5 lastulla.). Loppusessaan niistää tuli vikakoodiakin.

Kuinka kauan vika oli päällä ennenkuin tuli vikakoodia?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #11 : 25.03.2011, 22:17:32 »
Kuinka kauan vika oli päällä ennenkuin tuli vikakoodia?
Muutaman päivän sisään tuli. Ahdoilla énsin pätki ja sitten tyhjä käynti alkoi ontumaan.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa 5T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #12 : 25.03.2011, 22:29:29 »
Muutaman päivän sisään tuli. Ahdoilla énsin pätki ja sitten tyhjä käynti alkoi ontumaan.

Juu.. Tämä on oireillut jo melkein vuoden ilman vikakoodeja. Poislukien talvi jolloin ajettu vakio softalla.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #13 : 25.03.2011, 23:39:27 »
v40 sekoili samanlailla, vika oli puolissa. ennen lastua kaikki ok, lastutuksen jälkeen alko rykiminen. puolista ei löytyny mitään ulospäin mutta niiden vaihdolla loppu taistelu
LH&ostrich

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: s60 t5 ongelma lastutuksen jälkeen
« Vastaus #14 : 26.03.2011, 06:25:47 »
ohjelmointi vika varmaan. itellä kun oli kakka akku niin ei ohjelmointi onnistunut. mulla ilmeni hieman erinlaisena,
ihan kuin olis ollu TCV vika.
v70 D5R

 

RallyBaron  Samppasport