Autona s60 t5 2001 220tkm
Vakio softalla toimii hienosti ja ahtopaineita on 0,8bar. BSR:n softalla auto alkaa oireilemaan. Kaasu pohjassa vedättäessä n. 3500-4500rpm kohdalla röpöttää/rötää ja tehot puuttuu.
Tällä hetkellä autossa BSR:n putkisto turbolta taakse ja stage3 softa. Ajettu myös stage1 softalla jolla samat oireet. Ahtopaineet on parhaimmillaan stage1 n. 1,2bar ja stage3 n. 1,4bar, onko ok?
Mitään vikakoodeja järjestelmään ei ole tallentuneena ja pääsen lukemaan OBD:n kautta tietoja ajon aikana. Röpötyksen aikana sytytystä myöhäistetään n.10°-15° -> -2°. Lisäksi lambda arvo muuttuu 0,9 -> 0,7 eli seos hieman rikastuu. Ketään ME7 tai BSR asiantuntijaa? Onko tämä mahdollisesti liian suuresta kuormasta, ahtopaineesta tai nakutuksesta johtuva moottoria suojaava toimenpide ECM:ltä?
Tähän menessä autoon on vaihdettu tulpat, turbon säätöventtiili, ilmamassamittari ja kokeiltu toisella käytetyllä läppäkotelolla. Ilmamassamittareita on kokeiltu useampaa käytettyä ja lopuksi ostettu motonetistä boschin tekele, onko nää motonetin mittarit toimineet? Ilmamassamittareiden vaihdon jälkeen auto on toiminut aina hetken mutta mukautumisen jälkeen röpöttäminen on taas alkanut.
Hukkaportin tangosta säätämällä kun laskee ahtopainetta nii auto tuntuisi toimivan paremmin. n. 1bar paineella, mutta tehoja luonnollisesti puuttuu. Hukkaportti on tarkastettu eikä se jumita. Onko kellään mitään arvoja paljonko hukkaportin kellon kuuluisi liikkua milläkin paineella jos tuon alipaine/painepumpulla tarkastaa.
Onko kellään ollut vastaavia oireita ja onko löytynyt ratkaisua? Tai onko vastaavassa autossa ollut bsr:n softa toiminut niinkuin pitää? Doc-powerilta kyselty myös mutta sieltä tulee vain ympäripyöreitä vastauksia...