Otsikkoa muutettu,tehoa lisää

Tarttui mukaan reissuilla turboviallinen 291 tkm ajettu sedani 940 -97 fk manuaali,eikä ole varusteilla pilattu,ei sähköisiä peilejä,laseja,ei ilmastointia,ainut lisävaruste metalliväri,kopaltaan ok ja ei vielä räplätty ,joten jo aikaisemmin hankkimani 531 vx3 nokalla oleva sylinterinkansi saa nyt paikan.
Ensitöikseni irroittelin imuputken ja varmistuin turbon olevan sökö,veikkasin ostohetkellä ensin syyksi hukkaportin kellon tankoa kun ahtoja ei löytynyt,syyksi kuitenkin paljastui jäähdytysnesteiden vähyys ja aivan älyttömän paskainen ja väärin asennettu ilmansuodatin(Merkkihuollossakin osaavat)joten täystuho oli tosiasia.
Jäähdytysjärjestelmään ei ollut nesteitä vaihdettu varmaan koskaan koska paisari oli täynnä ruskeaa mössöä.

Lisäsin vettä ja kilon kristallisoodaa ja menoksi,20 min ajoa ja vedet pois.Ensimmäinen satsi oli niin sakeaa että poistoroppu meni tukkoon,11 huuhtelukertaa sai veden lopulta kirkastumaan.
Jakopään stefat vuotaa,koko koneen etuosa öljyn peitossa.Nokkahihnalla rykäisty miehekkäät 100tkm

Samalla tuli huomioitua syylärin vuoto,joten sekin menee uusiksi.
Ahdin pöydälle ja soitto fin turbolle tuottivat pettymyksen,ei kannata korjata!Olin pitkään ostamassa 13g hyrrää eräältä foorumilaiselta,mutta fin turbon tarjous mykisti

Seniiliä volvohönöä ei tarvinnut pitkään härkätä kun sovimme kaupat uudesta 19t.stä

Seuraavaksi soitto siniselle tiskille ja kaikki huoltosat sieltä.
Motonetistä yläpään tiivistesarja ja kannen pultit.
Onko tietoa tekeekö bilteman syyläreillä mitään?Siellä näyttäisi olevan halvin.
jatkuu............