RallyBaron  Samppasport

262C

  • 288 Vastauksia
  • 105461 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #150 : 13.10.2014, 19:59:34 »
Yritin vaihtaa ajovalojen polttimot, kun vasemman puolen tuikku näytti jotenkin himmeämmältä. Loppujen lopuksi koko reflektori oli irronnut kiinnityksestään, koska säätöruuvin päässä oleva kiinnityshela oli hapertunut melkein puruksi. Jotkut muovilaadut on sellaisia, etteivät ne kestä lainkaan aikaa. Toinen vastaavanlainen havainto oli hattuhyllyn beigem värinen ilmanvaihtokanava, jonka sai melkein imuroida pois. Talven aikana voi hyvin tehdä tällaisia pieniä nysväyshommia. Venttiilinvälysten säätö on myös harkinnassa, jos vaikka uskaltaisi käydä purkamaan ilmastoinnin kompuraa ja cruisen servoa siitä edestä pois. Niin ja onhan se ilmanputsarin kotelokin siinä edessä.


Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #151 : 13.10.2014, 20:02:03 »
Jos ostaa Motonetin heijastimen, se tulee niiden klipsujen kanssa. The Tiskiltä niitä saa irrallisenakin
No kun halvalla sai.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #152 : 13.10.2014, 20:08:53 »
The Tiskiltä niitä saa irrallisenakin

Meinasinkin käydä ensin the Tiskiltä kyselemässä. Motonetiltä näytti löytyvän koko heijastinsetti reiluun kolmenkympin hintaan. Tämä heijastin oli mun mielestä ihan ok-kunnossa, pesin kaikki osat varovasti astianpesuaineella. Nyt kun on ne lyhdyt on irti niin voi samalla hinkata konehuoneenkin mint-kuntoon sieltä edestä.

Mistähän löytyisi 200-sarjan vanteisiin sopivat kromimutterit? Niitähän on ollut Volvon omiakin joskus kaupan mutta näinköhän noita löytyy kunnollisia enää mistään. Eikä kai niiden tarvitse orkkiksiakaan olla, kunhan sopivat hyvin muuten.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2014, 20:58:04 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #153 : 13.10.2014, 21:02:17 »
Eiks tässäkin oo tuollaset säädöt? Ei taida sulle riittää tollanen korjaussarja jos kerran heijastimen puolelta särkyny? Mulla on noita 3kpl.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1292
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #154 : 13.10.2014, 21:39:29 »
Biltemasta löytyy kromimutterit edukkaasti. Vanhoista varaosa  umpioista saa valkoiset klipsut irti ehjinä, kun lämmittää kuumailmapuhaltimella lämpimiksi.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2014, 21:41:08 kirjoittanut 240 »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #155 : 13.10.2014, 22:58:28 »
Ne klipsuthan ovat peltiä ja kuolevat ruosteeseen jos ovat kuollakseen, ei siihen lämmittely auta.

Heijastimet lienevät hengissä koska niitä ei ole vuosikymmeniä kärytetty kokoajan ajovalot päällä.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1292
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #156 : 13.10.2014, 23:13:16 »
Valkoiset klipsut, jolla heijastin kiinni 3kpl puolesa, ovat muovia.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #157 : 14.10.2014, 18:14:42 »
Mistähän löytyisi 200-sarjan vanteisiin sopivat kromimutterit? Niitähän on ollut Volvon omiakin joskus kaupan mutta näinköhän noita löytyy kunnollisia enää mistään. Eikä kai niiden tarvitse orkkiksiakaan olla, kunhan sopivat hyvin muuten.
Euromasterilta Joensuusta mie ainakin oon muutamaan autoon pyöränmutterit ostanut, kannattaa sieltä käydä kysymässä löytyskö mieluisia. Ei tainneet kauhean kalliitakaan olla. Ottaa yhen vanhan malliksi matkaan niin pitäs löytyä oikealla kierteellä.

Alkoiko se käymään kaikilla pytyillä muuten ajossakin, sillon sunnuntaina miitissä kun ihmeteltiin sitä koholla olevaa tulpanjohtoa?
V70 '01
Caprice Classic '84

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #158 : 14.10.2014, 19:19:39 »
Alkoiko se käymään kaikilla pytyillä muuten ajossakin, sillon sunnuntaina miitissä kun ihmeteltiin sitä koholla olevaa tulpanjohtoa?

Juu, kyllä se lähti toimimaan ihan hyvin, nöyrimmät kiitokset avusta. Ne johdot on tosi vaikeita laittaa paikoilleen ja hankalimpien kohdalla ei tahdo millään saada selvää onko ne paikoillaan vai ei.

Minulla on vanhat Scorpio-vanteet, joihin meinasin jossain vaiheessa asentaa esim. kitkarenkaat (jos näitä kokoja on kitkoina olemassakaan). Niihin, kuten Corona-vanteisiin ilman suurempaa keskikuppia (hubcap), voisivat ne kromatut mutterit käydä mukavasti.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2014, 19:27:08 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #159 : 08.11.2014, 19:49:44 »
Aloin korjaamaan paria ruosteista kohtaa. Ensimmäinen on tyypillisessä paikassa perässä, rekisterikilven valon kohdalla.



Kuinkahan nämä pikku lyhdyt lähtisivät helpoimmin ja rikkoutumatta irti? Tuntuvat nimittäin olevan varsin lujasti jumissa tuossa. Muistelen, että ainakin myöhäisimmissä farkuissa on ruuvitaltalle sopiva lovi päässä, josta sen saa irti. Tästä en sellaista löytänyt.


Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #160 : 08.11.2014, 20:27:58 »

Omassa 244 on Bilteman kromimutterit Corona vanteissa. Ei ehkä huippu laadukkaat, mutta hintaansa nähden asialliset.

-Rekisterikilven valo lähtee kun sitä työntää eteenpäin ja samalla kääntää alaspäin. Minulla oli viime kesänä projektina juurikin nuo kilven valot ja irrotin silloin niistä kaikki metalliosat ja laitoin yöksi sitruunahappoon uimaan. Näin lähti ruosteet ja hapettumat. Sitten kasaus hieman rasvaa pintoihin sipaisten. Laitoin polttimon reunoille myös ylimääräistä heijastinpintaa alumiiniteipistä. Kyllä valaisee nyt hyvin. Harmi ettei tullut otettua siitä projektista kuvia.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #161 : 08.11.2014, 20:50:50 »
Omassa 244 on Bilteman kromimutterit Corona vanteissa. Ei ehkä huippu laadukkaat, mutta hintaansa nähden asialliset.
Upeasti kunnostettu tuo Sinun 244 ja juuri tuollaista tavoittelin. Ostinkin jo ne biltema-mutterit mutta paikallisen myymälän mm-mutterit eivät juuri ja juuri sopineet tämän auton tuumakokoisiin pultteihin. En uskaltanut väkisin vääntää paikoilleen vaan palautin ne.

-Rekisterikilven valo lähtee kun sitä työntää eteenpäin ja samalla kääntää alaspäin. Minulla oli viime kesänä projektina juurikin nuo kilven valot ja irrotin silloin niistä kaikki metalliosat ja laitoin yöksi sitruunahappoon uimaan. Näin lähti ruosteet ja hapettumat. Sitten kasaus hieman rasvaa pintoihin sipaisten. Laitoin polttimon reunoille myös ylimääräistä heijastinpintaa alumiiniteipistä. Kyllä valaisee nyt hyvin. Harmi ettei tullut otettua siitä projektista kuvia.

Ok, pitääpä yrittää huomenna tuota konstia.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #162 : 08.11.2014, 20:54:00 »
F-tyypin ATF:ää saa mm. Motonetistä ihan hyllytavarana. http://motonet.fi/fi/tuote/590201/ATF-Type-F-automaattivaihteistooljy-095l Nuo MAG1 olleet M46:n sisässä pari vuotta ja hyvin pelaa.

Shellin valikoimasta löytyy myös puhdasta Type-F öljyä.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #163 : 08.11.2014, 21:04:04 »
^^Myiköhän ne sinulle väärät, koska 1/2" kierteellä nuo minunkin ovat. Biltemassa on sekä M12 kierteellä että noilla tuumasilla kierteillä olevia myynnissä.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #164 : 08.11.2014, 21:08:32 »
F-tyypin ATF:ää saa mm. Motonetistä ihan hyllytavarana. http://motonet.fi/fi/tuote/590201/ATF-Type-F-automaattivaihteistooljy-095l Nuo MAG1 olleet M46:n sisässä pari vuotta ja hyvin pelaa.

Shellin valikoimasta löytyy myös puhdasta Type-F öljyä.

Vaihdelaatikon pohjan tiivisteen välistä näyttäisi tihkuttavan hiljalleen öljyä. Keväällä avaan vielä senkin ja puhdistan pohjan, vaihdan suodattimen, uusin tiivisteet ja vaihdan öljyt. Vaihdoin kesällä nopeusmittarin vaijerin ja on toki mahdollista että en osannut kiristää sitä vaijerin päätä riittävästi tai oikealla tavalla :o

 

Carcom Oy  Elekma