Kulkukoira  Proturbo

Hiltsun V70N D5 -04 *Myydään korjattavaksi*

  • 370 Vastauksia
  • 121063 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #135 : 28.10.2013, 15:21:29 »
-01:sessä maalinumero on ainakin moottoritilassa hantinpuolella tyyppikilvesssä
Eikös kuskinpuolella???? :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #136 : 28.10.2013, 17:02:22 »
Taes jiähä rammari vaehtamati >:(
Kävin tännään munasojossa postin tätiä taaamassa, paketti kainalossa kotia ihmettelemään mitä laatikosta löytyy...
Hyvältä näytti kunnes mallasin kaulusta soittimeen.... Se on harmaa perk! Mustana mie sen ostin ja tuotenumeron mukaankin se -04 olisi. Kirkkaalla valolla katsottuna ero ei ole kovin suuri, mutta ilman valoa se ero on räikeä :-\
« Viimeksi muokattu: 29.10.2013, 21:36:27 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #137 : 29.10.2013, 21:47:26 »
Kiitos kaaharille kaupoista :)

Paketin sisältö


Näyttää erivärisiltä


Melko samalta näyttää


Saako alkuperäiseen ratioon koodia muualta kuin volvolta?

Tuleeko mitään häiriö ilmoituksia kun poistaa puhelimen?
« Viimeksi muokattu: 29.10.2013, 21:53:29 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #138 : 30.10.2013, 10:04:44 »
Kiitos kaaharille kaupoista :)

Paketin sisältö


Näyttää erivärisiltä


Melko samalta näyttää


Saako alkuperäiseen ratioon koodia muualta kuin volvolta?

Tuleeko mitään häiriö ilmoituksia kun poistaa puhelimen?
Ei noissa radioissa ole koodia :).  Kannattaa muistaa että tuon soittimen yhteydessä on aina erillinen vahvistin. Eli jos jollekkin myy niin ostajaa voi kiinnostaa myös tuo vahvistin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #139 : 30.10.2013, 12:11:52 »
Ei noissa radioissa ole koodia :).  Kannattaa muistaa että tuon soittimen yhteydessä on aina erillinen vahvistin. Eli jos jollekkin myy niin ostajaa voi kiinnostaa myös tuo vahvistin.

Aa, sepä kiva :) Ai tämä on niitä soitin malleja joissa ei sisäistä vahvistinta ole? Eiköhän tuo ratio tallinhyllylle mene, saa sitten takasi jos kaduttaa  :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #140 : 30.10.2013, 12:13:38 »
Aa, sepä kiva :) Ai tämä on niitä soitin malleja joissa ei sisäistä vahvistinta ole? Eiköhän tuo ratio tallinhyllylle mene, saa sitten takasi jos kaduttaa  :)
Nuo parhaat mallit on niitä joissa ei ole vahvaria.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #141 : 30.10.2013, 12:21:17 »
Nuo parhaat mallit on niitä joissa ei ole vahvaria.
Niin joo, pitäneenkin tilata yks rca-din johtosarja. Kun kait tuo volvon vahvistin ihan asiallinen on alkuun soittamaan orkkiselementtejä. 

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #142 : 09.11.2013, 13:38:17 »
Foorumilta löytyi muutmat hyvät ohjeet liittyen öljyn vaihtoon ja huoltovalon nollaukseen... Tuumailusta toimeen, eilen hain motonetista pari purkkia öljyä, öljynsuodatin patruunan, imu pumppun ja 36mm hylsyn, omasta sarjasta kun koko loppui sopivasti 34mm...

Aamusta ajelin koneen lämpimäksi, kasasin pumpun ja imasin öljyt pois, aika rihvelin tuntuinen laitos oli. Vuosi paluuletkun tyvestä vaikka kireälle sen kiristin.

Suodatin oli erittäin mukavassa paikkaa, moottorin kopan kun nosti sivuun niin oli mukava vaihtaa suodatin patruuna. Vaikka olis sopinut ilmankin.

Öljyt koneeseen ja pyöräytys, pikkusen lisää ja lopuksi konehuoneesta tavaroiden siivous ja työkalujen putsaus.

Autoon päästyä huoltovalon nollaus kesti á puol minnuuttia. Koko savotta maks puol tuntia. Osat makso 97€

Ens kerralla 70€ jos ostaa taas kaks purkkia öljyä.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2013, 13:40:17 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #143 : 08.12.2013, 19:47:48 »
Täällä on vuan ajeltu kieli poskella kohti horisonttia 8)

Mutta jotta vehkeet pysyy kunnossa, niin täytyy hieman ennakoida ja nyt kysynkin jotta onkohan xenoni sammumassa kun toisinaan valittaa polttimo vikaa ja tänään huomasin jotta kaksi kertaa kävi vänkärin lyhty pimeänä. Mistähän sitä kannattaa polttimot hommata ja millaiset? Ja onko miten iso töinen rupeama, mitä joutuu tieltä purkamaan?

Mitä polttimoita muuten sumuvalo syöpi? Ei sillä että niitä tarvitsisin, mutta olisihan se leimasedän verenpaine alhaisempi kun kaikki toimisi :)

Millainen öljyn kulutus on ok? Nyt on ajeltu noin 8tkm ja tikusta on hävinny vajaat kaksi merkkiä tuona aikana... Ei merkkaa reviiriä, toimii mielestäni normaalisti eikä missään näy hikoiluakaan.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4924
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #144 : 08.12.2013, 20:02:36 »
Polttimothan voi hommata mistä vaan saa polttimoita, ostaa vaan merkki lamput ;)

Mulla oli ainaki H1 sumuvaloissa.

Missään ei näy öljyä?
Mulla tihkuu sieltä öljynjäähdyttimestä panssarin päälle eikä sitä näe ellei ole panssari irti.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #145 : 08.12.2013, 20:07:08 »
Mulla taisi viedä X:n tai XX:n verran öljyä S60 kun huollossa laittoivat max-merkkiin asti. Itse olen öljynvaihdossa laittanut aina tasan kuusi litraa (eli puoleen väliin tikkua) ja se koskaan ei ole vajunut siitä alemmas. Yleensä olen vaihtanut öljyt 15tkm kohdalla.

Omat DR2 polttimot ostin xenonkaupasta Tampereelta. Polttimot oli Philips-laatuiset bulkkipaketissa ja hinta 40e/kpl. On nihkeät vaihtaa, joten älä käytä tarvikkeita, hajoaa kuulemma nopeasti. Minkä väristä valoa nyt valoista lähtee. Violettia? Entä valoteho, vaikka verrattuna halogeenivaloihin? Toivottavasti pätkiminen ei ole ballasti oireita. Viisaammat varmaan osaa tähän kertoa lisää.

Alkuperäiset ksenon-polttimot on himpun nihkeät vaihtaa. Kuskin puolelta ilmanputsari irti niin mahtuu tekemäänkin jotain. Polttimo paikoilleen ja johto viimeisenä. Minulla oli vaikeuksia saada polttmoa kunnolla metallihärpäkkeiden ohi reikäänsä ja kiinnitysjousi irtosi kiinnikkeestää. Oli vaikea laittaa paikoilleen. Hanki taskupeili ja otsalamppu.

Repsikan puolelle hanki pienikätinen näppärä lapsi, tyttöystävä, vaimo tai äiti. Tai irroita puskuri ja umpio. Itse sain vaihdettua paremman puoliskon avulla siten että otin moottoriohjaimen suojakotelon pois paikoiltaan ja neiti vaihtoi polttimon. Tunti kaikkiaan parkkipaikalla valoisan aikaan kahdestaa.

Sumarit taitaa syödä H1-poltinta? Ohjekirja kertoo kyllä ja sen saa netistä jos on orginaali hukassa.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #146 : 08.12.2013, 20:11:16 »
Polttimothan voi hommata mistä vaan saa polttimoita, ostaa vaan merkki lamput ;)

Mulla oli ainaki H1 sumuvaloissa.

Missään ei näy öljyä?
Mulla tihkuu sieltä öljynjäähdyttimestä panssarin päälle eikä sitä näe ellei ole panssari irti.
Niin no mikä sen xenonin malli on ja siekun ossaat ton keulan aukoa niin kerros hieman työ ohjeita :)

Aa, niitä olikin muutama hansikaslokerossa, pitäneen heittee huomenna pitkälleen ja vaihtoo.

Enpä ole panssaria vielä irti käyttänyt. Paljos tuossa tikussa toi yksi merkki on? Että millaiselle tahilla se tihkuu, jotta pitäisikö jo huollestua :D

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #147 : 08.12.2013, 20:18:06 »
D2R mallinen xenoni. Jos käytössä halli ja vaihtaa molemmat yhtä aikaa nopein on nyppäistä puskurin kuori irti ja umpiot irti.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #148 : 08.12.2013, 20:24:44 »
Mulla taisi viedä X:n tai XX:n verran öljyä S60 kun huollossa laittoivat max-merkkiin asti. Itse olen öljynvaihdossa laittanut aina tasan kuusi litraa (eli puoleen väliin tikkua) ja se koskaan ei ole vajunut siitä alemmas. Yleensä olen vaihtanut öljyt 15tkm kohdalla.

Omat DR2 polttimot ostin xenonkaupasta Tampereelta. Polttimot oli Philips-laatuiset bulkkipaketissa ja hinta 40e/kpl. On nihkeät vaihtaa, joten älä käytä tarvikkeita, hajoaa kuulemma nopeasti. Minkä väristä valoa nyt valoista lähtee. Violettia? Entä valoteho, vaikka verrattuna halogeenivaloihin? Toivottavasti pätkiminen ei ole ballasti oireita. Viisaammat varmaan osaa tähän kertoa lisää.

Alkuperäiset ksenon-polttimot on himpun nihkeät vaihtaa. Kuskin puolelta ilmanputsari irti niin mahtuu tekemäänkin jotain. Polttimo paikoilleen ja johto viimeisenä. Minulla oli vaikeuksia saada polttmoa kunnolla metallihärpäkkeiden ohi reikäänsä ja kiinnitysjousi irtosi kiinnikkeestää. Oli vaikea laittaa paikoilleen. Hanki taskupeili ja otsalamppu.

Repsikan puolelle hanki pienikätinen näppärä lapsi, tyttöystävä, vaimo tai äiti. Tai irroita puskuri ja umpio. Itse sain vaihdettua paremman puoliskon avulla siten että otin moottoriohjaimen suojakotelon pois paikoiltaan ja neiti vaihtoi polttimon. Tunti kaikkiaan parkkipaikalla valoisan aikaan kahdestaa.

Sumarit taitaa syödä H1-poltinta? Ohjekirja kertoo kyllä ja sen saa netistä jos on orginaali hukassa.

Ylämerkkiin tosiaan viimeksi öljyt laitoin kun vaihdoin, siksi vissiin moni suosinut sitä 6l... Seuraillaan kuitenkin käyttäytymistä :)

Xenoneiden valo on mielestäni kirkas ja väri melko valkoinen. Olen nähnyt niitä violetti simmuisia ja sen kyllä huomaa kun tunnit ovat täynnä. Ketkä tietää tuosta ballasti oireesta ym asiaan liittyvästä niin kertokeehan. Lisättäköön vielä sellainen että joskus vänkärin puoleinen etuparkki valo ei palannut, mutta korjautui itsestään, kävi mielessä että olisiko liittimessä kontakti häiriö tjms.

Onkos kellään tietoa paljonko pajoilla menee aikaa polttimon vaihtoon, ei kuullosta kovin kivalta tapalle pihalla pakkasessa polttimon kanssa :D

Ohjekirja tuli läppärille ladattua, mutta on niin vaivalloinen sieltä mitään ehtiä, pitäisi hommata paperi versio...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Hiltsun V70 Black Edition D5 Geartronic 2004
« Vastaus #149 : 08.12.2013, 21:18:19 »
Jos ei ole tietoa milloin poltimot vaihdettu niin vaihda molemmat. Jo 50tkm laskee polttimoiden tehoa. Todennäköisempää että vika polttimossa kuin ballastissa. Toisaalta foorumilaiselta kuulin että näissä on tapana että loppua lähestyvä hajoittaa helposti ballastin. Kaverille kävi näin. Tulee polttimon vaihdon lykkäykselle hintaa kun tarvikeballastikin maksaa 150€.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

KL-varaosat  Race.fi