Autoracing  KL-varaosat

Hiltsun V70N D5 -04 *Myydään korjattavaksi*

  • 370 Vastauksia
  • 121221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14949
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #330 : 19.02.2015, 20:02:35 »
Eikös ne jossain vaiheessa tule romuttamaan koko bonus järjestelmän, mitenhän sitten hintojen käy?
Hinnat EI laske ainakaan, mutta voi olla että perusvakuutusten "ominaisuudet" kasvaa eli käytännössä maksat tyhjästä enemmän...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #331 : 20.02.2015, 15:42:41 »
Tyhmä kysymys, mutta kuinka Volvolla korjataan kolarivauriot? Oikovatko vanhoja peltejä, vai tilaavatko uudet?

Ja jos uusiivat osat, niin mitenhän paljon eroaa purkaamon ja Volvon hinnat toisistaan? Laskin varaosa haun avulla jotta purkuosina pellkät pellit, puskuri, valo yms maksaisi 1500€ siihen työt ja maalaus päälle...

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #332 : 20.02.2015, 16:29:05 »
Mut mut... Kävin pikku lenkin ajassa, muoviämpäri se ennää suoraan kule! Ratti suorassa niin vasemmalle ojaan mennään. Rakoja vähän kahtelin, niin avain ei sopinu menemään kuskin oven ja lokarin välistä toisin kuin vänkärin puolella menee...

Mistä suunnasta se paku tuli? Entäpä minkälainen vaurio konepellissä on?

Oletko mittaillut niitä rakoja ennen kolaria? Jos talviolosuhteissa ajetussa kolarissa (lue kylmässä) ei puskuri mene tuon pahemmaksi, niin runkoaisat eivät 100% varmuudella ole vääntynyt mihinkään. Sellaisen vaurion aikaansaamiseksi tarvitaan niin iso törmäys, että puskurista ja umpiosta ei olisi enää kuin muisto jäljellä. Onko konepellin ja lokasuojien väliset raot suoria, tai samanlaisia, kuin ennen kolaria?

Tyhmä kysymys, mutta kuinka Volvolla korjataan kolarivauriot? Oikovatko vanhoja peltejä, vai tilaavatko uudet?

Ja jos uusiivat osat, niin mitenhän paljon eroaa purkaamon ja Volvon hinnat toisistaan? Laskin varaosa haun avulla jotta purkuosina pellkät pellit, puskuri, valo yms maksaisi 1500€ siihen työt ja maalaus päälle...

Riippuu monesta asiasta. Vakuutusyhtiöstä, auton arvosta, korjauksen kokonaiskustannuksista ja omistajan halusta pitää auto.

Autopurkaamot ovat varsin hyvin perillä uusien osien hinnoista ja netissä esillä olevat hinnat ovat yleensä aika tarkkaan puolet uuden hinnasta. Puskureiden kohdalla tämä ei oikein tosin toteudu, mutta uudet Volvon puskurit toimitetaankin valmiiksi maalattuna.

Tuon mallin ajovalo on ainut mihin saa Volvolta pelkän lasin erikseen.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015, 17:01:17 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #333 : 20.02.2015, 16:38:52 »
Tyhmä kysymys, mutta kuinka Volvolla korjataan kolarivauriot? Oikovatko vanhoja peltejä, vai tilaavatko uudet?

Ja jos uusiivat osat, niin mitenhän paljon eroaa purkaamon ja Volvon hinnat toisistaan? Laskin varaosa haun avulla jotta purkuosina pellkät pellit, puskuri, valo yms maksaisi 1500€ siihen työt ja maalaus päälle...

Mulla oiottiin pelti (joku 3x20cm painauma) ja korkausmaalattiin ko nurkka, peltiä ja puskuria. Aluksi arveli että tulee suoraan uusi puskuri, mutta maalasivat kuitenki. About 2000e kokonaiskustannus.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #334 : 20.02.2015, 17:57:13 »
Mistä suunnasta se paku tuli? Entäpä minkälainen vaurio konepellissä on?

Oletko mittaillut niitä rakoja ennen kolaria? Jos talviolosuhteissa ajetussa kolarissa (lue kylmässä) ei puskuri mene tuon pahemmaksi, niin runkoaisat eivät 100% varmuudella ole vääntynyt mihinkään. Sellaisen vaurion aikaansaamiseksi tarvitaan niin iso törmäys, että puskurista ja umpiosta ei olisi enää kuin muisto jäljellä. Onko konepellin ja lokasuojien väliset raot suoria, tai samanlaisia, kuin ennen kolaria?

Riippuu monesta asiasta. Vakuutusyhtiöstä, auton arvosta, korjauksen kokonaiskustannuksista ja omistajan halusta pitää auto.

Autopurkaamot ovat varsin hyvin perillä uusien osien hinnoista ja netissä esillä olevat hinnat ovat yleensä aika tarkkaan puolet uuden hinnasta. Puskureiden kohdalla tämä ei oikein tosin toteudu, mutta uudet Volvon puskurit toimitetaankin valmiiksi maalattuna.

Tuon mallin ajovalo on ainut mihin saa Volvolta pelkän lasin erikseen.

Paku tuli oikealta, emäntä ehti väistää senverran jotta isku on kohdistunut puskuriin umpion alle.

Konepelin reuna on siitä pokkauksen kohdalta vääntynyt 45 astetta alaspäin.

No itselle oli suuri yllätys jotta noin vähällä vaurioilla selvisi, pakusta ei kuulemma voi sanoa samaa.

Konepelti on hieman salmiakin mallinen, kuskin puolella valon a pilarin lähellä nurkka eri linjassa ja koholla.

Lokarin ja oven väli on kuljettajan puolella kapeampi kuin vänkärin puolella, en tiedä johtuuko kolarista.

Mut mystisin oire on tuo puoltaminen ja tärinä vedossa, tai ei se tärinää ole vaan sellaista vaappumista...



s73

  • Vieras
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #335 : 20.02.2015, 19:13:58 »
Paku tuli oikealta, emäntä ehti väistää senverran jotta isku on kohdistunut puskuriin umpion alle.

Konepelin reuna on siitä pokkauksen kohdalta vääntynyt 45 astetta alaspäin.

No itselle oli suuri yllätys jotta noin vähällä vaurioilla selvisi, pakusta ei kuulemma voi sanoa samaa.

Konepelti on hieman salmiakin mallinen, kuskin puolella valon a pilarin lähellä nurkka eri linjassa ja koholla.

Lokarin ja oven väli on kuljettajan puolella kapeampi kuin vänkärin puolella, en tiedä johtuuko kolarista.

Mut mystisin oire on tuo puoltaminen ja tärinä vedossa, tai ei se tärinää ole vaan sellaista vaappumista...



Ajoin  aikoinaan vastaavan kolarin, puskuriin tuli vähän kolhua ja vuotta myöhemmi  selvisi myös pyörän navan hajonneen.
Käy alusta, vetarit ja laakerit läpi, pyörät joutuu suuntaamaan.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #336 : 20.02.2015, 19:26:59 »
Kolarista en voi puhua, mutta tuossa mökkitiellä puskurin alaosa osui tuossa V70:ssä kiveen ja sumuvalo rikkoontui/ puskuri halkesi siitä kohtia, niin Käyttöautossa vaihtoivat uuden puskurin, mikä oli valmiiksi tehdasmaalattu 8)
Päivän auto oli korjaamolla.
En tiedä, että minkä ikäisessä olisi käytetty ns. B-osilla ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #337 : 20.02.2015, 19:59:49 »
Kyllä nykypäivän suunta korjaus hommissa yleensä on että pyritään oikomaan jos mahdollista/järkevää. Eikä se oiottu pelti sen huonompi ole kuin uusi jos kunnolla tehdään.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #338 : 20.02.2015, 20:03:36 »
Loppujen lopuksi aivan sama +10v autossa, jolla ajettu jo kuitenkin tuplat mitä yhdelläkään Ranskalaisella tullaan koskaan ajamaan, että onko konepelti oiottu tai vaihdettu B osaan. Paremmaksi se tulee kun saa uutta maalia päällensä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #339 : 20.02.2015, 20:09:06 »
Loppujen lopuksi aivan sama +10v autossa, jolla ajettu jo kuitenkin tuplat mitä yhdelläkään Ranskalaisella tullaan koskaan ajamaan, että onko konepelti oiottu tai vaihdettu B osaan. Paremmaksi se tulee kun saa uutta maalia päällensä.
Juurikin näin. Edellisessä S70 huomasi kun osasi katsoa että on perää oikaistu. Puskurin alle jäävät osat ei ollu ihan täysin peilisuoria. Itse ajoin autolla korjauksen jälkeen 3v eikä haitannu pätkääkään.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #340 : 25.02.2015, 14:57:37 »
Tänään käytin autoa avainvaunulla näytillä.

Ei vaan ollut vahinkotarkastaja töissä, mutta peltiseppä kuvasi ja katsoi vaurio kohdat läpi.

Ei uskaltanut sanoa mitään varmanpäälle, perjantaina tai maanantaina selvineen tarkemmin.

Aika ylläri oli jotta umpion hinta on noin tonnin.... sehän on 1/6 osa auton hinnasta

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #341 : 25.02.2015, 15:08:55 »
Xenon-umpiot maksaa tosiaan ihan kohtuullisesti.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lämpömurheita, apuva?
« Vastaus #342 : 02.03.2015, 22:27:55 »
:'(
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tällästä tänään, olpaha tuas herätys kun mamma tul kotiin ja kerto asiasta.. Onneksi ei henkilövahinkoha tullu eikä oma  syy ollu, tuli paku taajamassa kolmion takaa etteen.

Päällisin puolin ei paha. Puskuri, lista, lisävalo, konepelti, umpion lasi vai koko umpio? Ja tietty maalaus...

Mut mut... Kävin pikku lenkin ajassa, muoviämpäri se ennää suoraan kule! Ratti suorassa niin vasemmalle ojaan mennään. Rakoja vähän kahtelin, niin avain ei sopinu menemään kuskin oven ja lokarin välistä toisin kuin vänkärin puolella menee...

Päivällä soittivat avainvaunulta korjaus arviosta...

Korjaus arvio oli minimissään 4500€, osaset tais olla 2500€ siihen päivä töitä plus maalaukset päälle.

Nyt sitten odotellaan vakuutusyhtiöstä yhteyden ottoa...

Mitähän tuosta lähtisi vaatimaan? Oisko 6 000€ liian suuri haave?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14949
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lunastukseenko?
« Vastaus #343 : 03.03.2015, 07:14:58 »
Ei mutta sellaa chättiauto läpi kilsat ja vuosi. Sieltä ne vakuutusyhtiöstä sulle korvauksen laskee. Varusteita turha miettiä ellei ole rehdasosa....
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Hiltsun V70N D5 -04 Lunastukseenko?
« Vastaus #344 : 03.03.2015, 08:58:46 »
Ei mutta sellaa chättiauto läpi kilsat ja vuosi. Sieltä ne vakuutusyhtiöstä sulle korvauksen laskee. Varusteita turha miettiä ellei ole rehdasosa....
Noinhan ne tekee :'(
Appiukolla meni muutama vuosi sitten Corolla lunastukseen, niin tosiaan oli halvin Corolla Nettiautosta minkä mukaan tarjosivat rahaa.
Tarjosivat 1500€, mutta appiukko nosti metelin siitä, että tuo 1500€ Corolla oli 1.3 koneella, kun oma oli 1.6:lla.
Lisänä sanoi, että ei lähde hakemaan lähes 200km päästä autoa!
Lopulta sai 1900€ ja samalla viikolla autoliikkeestä pongasin todella siistin 1.3 Corollaan mikä saatiin 1700€
Ajelee vieläkin samalla Corollalla :pomo:
Kaikki ylimääräinen mitä autoon on laittanut menee täysin hukkaan. Esim. Isommat remontit, ruostesuojaukset, kalliit vanteet ja muu varustelu.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Samppasport  Futurez