Mut mut... Kävin pikku lenkin ajassa, muoviämpäri se ennää suoraan kule! Ratti suorassa niin vasemmalle ojaan mennään. Rakoja vähän kahtelin, niin avain ei sopinu menemään kuskin oven ja lokarin välistä toisin kuin vänkärin puolella menee...
Mistä suunnasta se paku tuli? Entäpä minkälainen vaurio konepellissä on?
Oletko mittaillut niitä rakoja ennen kolaria? Jos talviolosuhteissa ajetussa kolarissa (lue kylmässä) ei puskuri mene tuon pahemmaksi, niin runkoaisat eivät 100% varmuudella ole vääntynyt mihinkään. Sellaisen vaurion aikaansaamiseksi tarvitaan niin iso törmäys, että puskurista ja umpiosta ei olisi enää kuin muisto jäljellä. Onko konepellin ja lokasuojien väliset raot suoria, tai samanlaisia, kuin ennen kolaria?
Tyhmä kysymys, mutta kuinka Volvolla korjataan kolarivauriot? Oikovatko vanhoja peltejä, vai tilaavatko uudet?
Ja jos uusiivat osat, niin mitenhän paljon eroaa purkaamon ja Volvon hinnat toisistaan? Laskin varaosa haun avulla jotta purkuosina pellkät pellit, puskuri, valo yms maksaisi 1500€ siihen työt ja maalaus päälle...
Riippuu monesta asiasta. Vakuutusyhtiöstä, auton arvosta, korjauksen kokonaiskustannuksista ja omistajan halusta pitää auto.
Autopurkaamot ovat varsin hyvin perillä uusien osien hinnoista ja netissä esillä olevat hinnat ovat yleensä aika tarkkaan puolet uuden hinnasta. Puskureiden kohdalla tämä ei oikein tosin toteudu, mutta uudet Volvon puskurit toimitetaankin valmiiksi maalattuna.
Tuon mallin ajovalo on ainut mihin saa Volvolta pelkän lasin erikseen.