Ajatuksena olis kirjotella tänne vähän omia tekemisiä, kun noitten kanssa tossa nyt tulee kuitenkin jokapäivä tuhrattua.
Elikkäs, ensimmäisenä kerron tästä mahtavasta 940 sarjalaisesta, auto siis kuningasmyllyllä eli D24TIC ja "nappifemma". Meikäläisen ensimmäinen auto, "virityksinä" 3" putkisto, isompi väläri, ja syöttöpumppua kopeloitu. Hyvinhän se meikäläistä kuljetti, vähän varoitellen enään ei yksi päivä lähtenyt käymään starttaamalla, hinaamalla lähti, ei kulkenut mihinkään, huohotti aevan perkeleesti. Sen koomin deeku on seissyt pihassa odotellen uutta moottoria.

Seuraavalla viikolla deekun hajoamisesta käväsin espoosta hakemassa "EKO auton", jolla piti päästä kulkemaan sitten kesätöihin ja kouluun rauhassa, ilman että tarvii olla kokoaikaa korjaamassa. P*SKAT!! Jo kotiintulo matkalla antautui laturin kiinnike, loppumatka ajettiin sitten iliman valoja tai musiikkia... Samaan reissuun mahtui myös ahtimen öljynpaluun hajoaminen

Hieman ennen kotipihaan saapumista yhdessä töyssyssä huomasin että jokin valo vilkahti mittaristossa, ei sen enempää tullut ajateltua asiaa. Sitten tutkailin autoa kotiinpäästyä, perä öljyssä, omistaja kiehumassa. Eikun foorumki auki ja selvittään mahdollista vuotoa. Sieltähän se "lähes toimiva" ahtimen öljynpaluu sitten löytyikin. Asia korjattiin ja auto toimi hetken moitteetta. Kunnes omasta virheestä johtuen tapahtui männän sulaminen. Alempana kuvassa vasemmalla näkyvästä lankusta oli tullut kanki lohkosta pihalle, ja odottaa tuossa purkutuomioonsa, joten siittä kävin nappaamaan itselleni uuden männän ja kangen. Auto kasattiin jokkistyylillä viikonlopun aikana. Toimi taasen pitkän aikaa ilman ongelmia. Kunnes yhden reissun jälkeen pihassa kuuntelin kummallista kolinaa, ja totesin sen kangen alapään laakeriksi. Huppu pois, öljypohja pois, uus laakeri sisään ja video kertoo loput.
https://www.facebook.com/video/embed?video_id=10200517318480470Kaveri muokkas puhelimellaan äkkiä tommotteen videonpätkän.
Tuon jälkeen haettiin B230 mylly, linnunluilla varustettuna. Seuraavalla viikolla tapahtui moottorinvaihto.

Alkoi olla vaihdon tarpeessa...

Uus kone saatiin keulalle, ja hyvinhän se toimi, kunnes eräänä kauniina sateisena iltana ykkösellä kiihdyttäessä tuli tästäkin lohkosta kanki pihalle

"Vireinä" suora 2.5" putki, 1bar ahtoja, joku lastu motikas, VX3 keppi, bensanpaineen säädin.


Tuon uudempia kuvia ei löytynyt tähänhätään, koitan tänään saada räpsittyä kuvia nykylookista, ja jos tänne sais jotakin sitten päiviteltyä.
Mutta nyt, suunnitelmaan. Ei enään mitään amispatentteja, ei arvailuja (bensanpaineen säätämiset, ym tunaroinnit mm. ei edes laajakaistaa olemassa), ei linnunluita.
Tarkoituksena olis deekuun nostaa uus kone tässä lähipäivinä keulalle kun saa jostakin rahaa ja koneen. Sitten ajella tirsselillä talvi jonka aikana värkätä uutta myllyä Ekoon.
Tarkoituksena olis kasata mylly seuraavilla spekseillä:
Joku isompi ahdin
Homemade pakosatsi
13mm kanget
Lh 2.?? vai mega?
Vakiomännät
Isommat suuttimet
3"putkisto
Woimansiirto:
SRE asetelma
Vakio levy
Kemppiä perässä.
Mitä muuta? Kertokaa mielipiteitä.
Mitäs tarvii ottaa huomioon moottorinohjausvaihtoo tehdessä Motronic--->LH? tai mega?
Projupuolelle en laittanut, kun tuskin tulen päivittelemään kovin tasaiseen tahtiin.
Apua tulen tarvitsemaan kun en näitten kanssa mikään welho ole

Saa kommetoida, ja kertoa mielipiteitä. (ei saa sit haukkua!!!

)