Paljon on vettä virrannut Tornionjoessa... Kun kaikki rahat oli tuhlattu uusiin iskareihin oli hyvä jättää kaikki muu olennainen tekemättä ja keskittyä kovaan ajoon ja huonoon huoltoon.

Nyt oli kesällä aikaa miettiä uusien puslien laittamista ja pyöränkulmien säätöä. Taka-akselin rajoitinremmit totesin liikerataa rajottaviksi turhakkeiksi ja laitoin ylipitkät ihan vaan näön vuoksi ettei katsastusmies sano mitään. Iskunvaimentimet ja akselin ylätuki rajoittaa liikkeen. Pakoputken lämpö oli tuhonnut ajan saatossa taka-akselin alatukivarren etupuslan, laitoin uudet. Etualatukivarsien puslat oli moottoriöljy turvottanut pilalle ja kaiken lisäksi pultit oli löystyny joten oli aika hervoton ajaa ja ohjauskulmat miten sattuu. Uudet puslat paikalleen silikonirasvan kanssa ettei narise ja putsasin palkista kiinnityspinnat alustamassasta joka oli todennäköisesti syynä pulttien löystymiseen.
Camberit säädin vatupassilla aavistuksen negatiiviselle ja Casterin säätöä varten leikkasin lattaraudasta pätkiä joihin porailin reiät. Alunperin etupalkin ja runkoaisojen välissä takapuolella on 2mm latat, laitoin 10mm molemmille puolille. Nelipyöräsuuntaus näytti että ei ole ihan tasan arvot mutta ei juuri vaikutusta ajettavuuteen jos otti rautaa pois välistä toiselta puolen. Ohjaus on hieman raskaampi pyöritellä ja suuntavakavuus on parempi maantiellä ajaessa. Renkaat on 185/65R15 5,5" vanteilla.
Ruorissa on varttikierros enemmän pyöritettävää vasemmalle päin ja en tiedä onko ohjaus-simpukan keskialue ihan kohdallaan vaiko ominaisuus. Onhan tuo jotenkin kummallisen oloinen ollut tuo ohjaus. Ennen oli kevyempi pyörittää vasemmalle ja puolsi sinne hanakammin, nyt remontin jälkeen melkeimpä päin vastoin. Renkaita kokeiltu erilaisia ilman vaikutusta ja jarruja säädetty. Kaikki näyttää päällepäin hyvältä paitsi alatukivarsissa on eroa puslien tiukkuudessa, vasemmalla tiukempi ja oikea löysä. Oon huomannu samaa muissakin PV/Duett tukivarsissa mitä hypistelly joten antaa olla, pystyy varmaan vääntelemään ruuvipenkissä haluamaansa muotoon jos alkaa ahdistamaan.
Kyllähän tällä ajelee nyt ihan mieleellään. Näin jälkiviisaana voidaan todeta että alkuperäinen PV jossa alusta uusilla osilla kasattu ja paksut renkaat alla on oikein miellyttävä ajaa, ei oo liian race.
Kulmat ennen

Jälkeen

King pin arvoista ei kannata välittää, tarkistin uudestaan ja oli ok. Takapyörät harittaa, outoa. Oikea takavanne niin kiero että varmaan toi outo camber arvo johtuu siitä.