Autodiagnoosi  Carcom Oy

b19a:n turbotus

  • 199 Vastauksia
  • 81128 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #150 : 13.04.2013, 06:25:17 »
Jos satut asumaan mikkelissä päin.
http://www.nettiauto.com/volvo/740/5470071
Ja vielä k-jetillä.

Ei mikään valioyksilö.  ::)
144
145
945
855

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #151 : 13.04.2013, 10:26:36 »
Mikä olisi ihanne puristussuhde seuraavalla paketilla?

b19 lohko, 530 kansi, A-nokka, kkk27 turbo, mega ohjaamassa bensaa ja hukkakipinää.
Tehoa olisi tarkoitus ottaa 250hv-300hv ja myöhemmin ehkä vähän lisää  ::)
Auto ei ole mikään kilpa-auto eli pitäisi saada kestävä ja toimiva paketti.

Koneessa oli 19A männät eli puristussuhde oli jotain 8,5:1.
Ajattelin jotain kestävämpiä mäntiä, kun noi vakio männät oli jo vähän kulahtaneet ja
ne eivät palvele käsitystä kerralla kuntoon.
Paljonkos 19et:n männillä olisi puristussuhde? Mitä muita mäntiä voitte suositella?
Ja autossahan käytän 98e5 bensaa.
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #152 : 13.04.2013, 14:05:47 »
b19A kone on ihan sellaisenaan omilla männillään mitä parhain aihio ahdettavaksi ja kestää reilusti ahtopainetta.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #153 : 14.04.2013, 12:13:14 »
Joo tiedän, että vakio männilläkin kestäisi.
Olen hankkimassa muutenkin uudet männät, mutta olen kahden vaiheilla 19A ja 19ET mäntien suhteen.
ET:n männäthän ovat takomännät eli ovat kestävemmät kuin A:n valumännät.
ET:n männillä puristussuhde on 7,5:1 ja A:n männillä 8,5:1.
Onko 7,5:1 puristussuhde liian alhainen ja onko ilman ahtoja tuolla puristussuhteella mitään elämää?
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #154 : 14.04.2013, 21:58:14 »
Hanki jotkin keveämmät männät joissa on vakioita keveämmät männänrenkaat.
Kestäää sitten kierroksia eikä ole vakiomäntiä paljoa kalliimpia
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
b21a turbotusta
« Vastaus #155 : 28.04.2013, 18:29:04 »
tereve...sain kaverilta halvalla tommosen volvon koneen mistä puuttus kaikki merkinnät mutta siihen tulokseen ollaan tultu että olis b21a r-sport turbo sarjalla,parit männät sulannu niin ajattelin että kerran kun joutuu ostaan uutta palikkaa niin ottaisi sitten vähän enemmän tehoa ulos tarkotus olis saada joku 300-400hv ulos niin riittääkö vakiot turbo männät? ja mites kiertokanget ?ja riittäiskö kampiakselille pelkkä tasapainotus vai olisko kannattavaa vaihtaa johonkin muuhun...???

kiitokset jo etukäteen :)

Paikalla VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3437
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: b21a turbotusta
« Vastaus #156 : 29.04.2013, 18:20:05 »
Näistä 300-400hv on ehken noin satatopicia foorumilla jotka löytyy selaamalla ja haulla :)

Suosittelen kuitenkin aloittamaan lukemalla tämän läpi:


http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.msg1138#msg1138
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19 => Bmw 225XE
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa rooppis93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • yrittänyttä EI laiteta... tai ainakin niin ne sano
APUVA!! ONKO B19A LOHKOSTA TURBOTUKSEEN??!?!?!?!?
« Vastaus #157 : 02.05.2013, 23:58:48 »
Elikkäs tarkotuksena ois turbottaa b19a ja tehotavoite on noin 280-350 pyöriltä (320-450koneteho?)
-Mikä kansi? riittääkö portattu vakio? uusilla hilppeillä venat esim 40/37,9 ?
- kestääkö alakerta tuommoisia tehoja?
-kaasari vai ruisku?
-jos ruisku niin mikä ruisku? lh 2.X ? megaruutan kanssa?
-sytytys järjestelmä? hukkakipinä vai kärjetön?
-lootana on joku volvon oma vahvistettu ja välitetty kisaloota?? (4 lovinen)
-turbona toimii hx35 (tarvitaanko isompi? mistä pakosarja?)

ehkä siinä suurimmat huolenaiheet näin ensimmäisenä. paljon on kysyttävää en volvoista tiedä mitään :o kun mersusta volvoon vaihdoin....  :idiot2:
-740TDic kartano rotta n.130hp/220nm kytkin sanoi heihei. - EX. volvo V70 TDI "vähän" lipsahti

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: APUVA!! ONKO B19A LOHKOSTA TURBOTUKSEEN??!?!?!?!?
« Vastaus #158 : 03.05.2013, 00:16:04 »
Alakerta kestää, jos siellä on ns. M-kanget (pitäis olla kaikissa B19 vakiona).
Vakiokansi kelpaa, tosin 8v kansia on iso ja pieni, noille tehotavoitteille iso vois olla fiksumpi, portattuna vois olla fiksu.

Samaten, iso alakerta, eli 2,3L-> vois kans olla fiksu, muuten turbopotku tekee koneesta käyttökelvottoman muualle kun vartille, etenkin 2,0L alakerta pieni kansi ja iso turbo on tyhmä yhdistelmä ajettavuuden kannalta.

Ehdottomasti ruisku noille tehotavoitteille, mielellään säädettävä jos et halua väkisin mäntiin reikiä.
Kipinälaitteistona kaikki vakiot jakajasytkät ovat 400hv nurkilla rajoilla, suosittelen suorasytytystä esim 2x2 puolalla, tai erillispuolat. Kärjet voit unohtaa. Säädettävä on pakko olla, eli LH 2.4 lastulla tai mielellään säädettävä moottoriohjaus budjetin mukaan.
HX35 riittää 350hv niukin naukin, pakosarjoja saa valmiita peltisarjoja edullisesti 8v kanteen.
Laatikoksi voit yli 300hv tehoilla unohtaa M4x, M90 vähintään tai getrag 260/2/5 tai ZF, unohda mielellään jo 4v lootat, maksavat samanverran kun 5/6v, ja kestävät samanverran, vaihteita vaan on vähemmän (=kuluttaa enemmän siviiliajossa)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: APUVA!! ONKO B19A LOHKOSTA TURBOTUKSEEN??!?!?!?!?
« Vastaus #159 : 03.05.2013, 00:17:54 »
HAKUA MYÖS VOISIT KÄYTTÄÄ, LÖYTYY JUTTUA PALJON JA VÄHÄN VIELÄ LISÄÄ. Itseasiassa 8 topikkia alempana löytyy b19a:n turbotus niminen topikki...
« Viimeksi muokattu: 03.05.2013, 00:20:53 kirjoittanut juhal »

Poissa rooppis93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • yrittänyttä EI laiteta... tai ainakin niin ne sano
Vs: APUVA!! ONKO B19A LOHKOSTA TURBOTUKSEEN??!?!?!?!?
« Vastaus #160 : 03.05.2013, 10:30:16 »
joo etsin jo ja en oikeen löytänyt kunnon ohjeita ainakaan omasta mielestä :D mutta koneen käyttäytyminen on aikalailla se ja sama kuhan tapahtuu kun kaasua painaa. drifti käyttöön on tulossa ja jos ehkä joskus yritän katsastaa niin mietitään sitä sitten  :2funny:
-740TDic kartano rotta n.130hp/220nm kytkin sanoi heihei. - EX. volvo V70 TDI "vähän" lipsahti

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: APUVA!! ONKO B19A LOHKOSTA TURBOTUKSEEN??!?!?!?!?
« Vastaus #161 : 04.05.2013, 21:41:57 »
Driftauksessa koneen käytöksellä on myös pieni osuus kokonaisuuteen, mutta koska projekti on vielä tällä asteella, niin turha ehkä puuttua siihen.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #162 : 05.05.2013, 09:14:05 »
b19A kone on ihan sellaisenaan omilla männillään mitä parhain aihio ahdettavaksi ja kestää reilusti ahtopainetta.

Riippuu männistä, oma b19A sisälti "pattipäämännät" joten puristussuhde aikasta korkea ahdistamiseen. Toisaalta kaikki riippuu kaikesta.
144
145
945
855

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: APUVA!! ONKO B19A LOHKOSTA TURBOTUKSEEN??!?!?!?!?
« Vastaus #163 : 05.05.2013, 09:38:42 »
koneen käyttäytyminen on aikalailla se ja sama kuhan tapahtuu kun kaasua painaa. drifti käyttöön on tulossa

Drifti käytössähän se koneen käytös just on tärkeää. Mutta toisaalta kun tekee ensin moottorin jolla pääsee ajamaan niin tietää sitten ainakin mitä kehittää ja mihin suuntaan :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #164 : 12.05.2013, 12:53:59 »
Riippuu männistä, oma b19A sisälti "pattipäämännät" joten puristussuhde aikasta korkea ahdistamiseen. Toisaalta kaikki riippuu kaikesta.

Onkohan nuo pattimännät mahdollisesti tuossa 97hv-mallisa..? Puristukset näyttäis olevan 8,8 ja siin 90heppasesa 8,5.. Molemmat siis B19A.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

RallyBaron  Samppasport