Autodiagnoosi  Carcom Oy

b19a:n turbotus

  • 199 Vastauksia
  • 81127 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #60 : 01.08.2011, 19:23:10 »
niin periaatteessa, vaan menee taas samaan vääntöön ku toyotamiesten kohdalla. kuiten yleinen linja on ettei tuota hyväksytä vertailumalliksi koska semmosta ei ole euromarkkinoilla ollu. mutta eikai tuo maata kaada, jarraa tehot tuohon 186hv ja sillä selma.

Kiinnostais tietää että te jolla on esim. 400hv volvo ni teettekö te sen niin että katsastatte ensin 186hv:ksi ja sitten viritätte sen?
Mites sit seuraava katsastus, eikö katsastus mies ihmettele että kulkeepa hyvin 180 heppaseksi? :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #61 : 01.08.2011, 19:35:48 »
Kiinnostais tietää että te jolla on esim. 400hv volvo ni teettekö te sen niin että katsastatte ensin 186hv:ksi ja sitten viritätte sen?
Mites sit seuraava katsastus, eikö katsastus mies ihmettele että kulkeepa hyvin 180 heppaseksi? :)

Kyllä sen koneen voi rakentaa heti kunnolla esim 500heppaseksi. mutta pitää hankkia penkki paperi missä on MAX 186hp(2-satasessa). esim sytytystä vähä pieleen ja ahtoja alemmas ymt ymt konsteja. sillä selvä :) kyllähän ne niitä vaihdettuja osia kattoo ja laittaa rekisteriotteeseen jotain.. tiedä mitä kaikkea.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9514
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #62 : 01.08.2011, 19:37:58 »
Kiinnostais tietää että te jolla on esim. 400hv volvo ni teettekö te sen niin että katsastatte ensin 186hv:ksi ja sitten viritätte sen?

Noinkin voi tietysti tehdä mutta ei se laillista ole. Sama olla muutoskatsastamatta ollenkaan jos tekee luvattomia muutoksia.

Laillinen tapa on vaihtaa joitakin komponentteja niin että on erikseen "katutehot" ja "ratatehot", viimemainituilla voi kehuskella essonbaarissa mutta ei ajaa kadulla (laillisesti). Olen kuullut esimerkiksi sellaisesta systeemistä, jossa katuspekseistä rataspekseihin vaihtamiseen kuuluu kaikki seuraavat: 1) tulppa pois kaasupolkimen alta rajoittamasta kaasuläpän aukeamista; 2) kokonaan eri softa moottorinohjaukseen; 3) kuristin pois imuputkesta.

Yksinkertaisimmillaan tehojen vaihtoon voisi riittää yhden kytkimen flippaaminen, mutta tehonvalinta ei saa olla kuitenkaan liian yksinkertaista eikä ainakaan tehtävissä ohjaamosta käsin -- tosin tästä ei taida olla selkeää lakitekstiä.

Prosessi voi siis olla esimerkiksi sellainen että ensin rakennetaan sellainen raaseri kuin mieli tekee -- vain iskutilavuuden pitää olla sallituissa rajoissa eli saiko se 25% kasvaa mallisarjan isoimmasta tehdasasenteisesta motista. Sen jälkeen mietitään millä muutoksilla tehot saadaan rajattua katulaillisiksi, tehdään ne muutokset ja otetaan penkkilappu jonka kanssa muutostetaan auto katukokoonpanolle.

Mites sit seuraava katsastus, eikö katsastus mies ihmettele että kulkeepa hyvin 180 heppaseksi? :)

Eipä se inssi yleensä niin paljoa autolla aja että tehot huomaisi. Hallin ympäri tai jopa suoraan ovesta sisään.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #63 : 01.08.2011, 19:39:46 »
Ja konttorin ympäri ajaessa saattaa olla vaikeaa persdynolla erottaa onko 180 vai xxx määrä poneja.  Tai en ainakaan ole koskaan nähnyt katsurin antavan kunnolla kenkää autolle. (paitsi diesel vehkeille päästömittauksessa :buck2:)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #64 : 01.08.2011, 19:41:36 »
Itse kun katsastin 745 turboani niin kun katsuri tuli hallista pois ja kiersi talon niin kakkosella kokeili paljonko ahtoi :D oli auto vakiona mutta kun olin laittanut tarkan ahtomittarin niin varmasti sitä tiiraili  :2funny:
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #65 : 07.08.2011, 22:35:47 »
Jaa niin mikä? Ei tehtaalta oo tullu 240:stä moisella koneella, ainoo välijäähdytetty tehdaskone 240:ssä on 1984-mallinen B21FT ja siitä ilmotettiin muistaakseni 162hp.

Tuo ei ollut pointtina vaan se että kirjoittaisivat selkeästi sen mallisarjan tehokkaimman josta sitä vertailulukua otettaisiin, jolloin sen todellisen maksimitehon voisi papereihin saada.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #66 : 03.09.2011, 17:59:27 »


Prosessi voi siis olla esimerkiksi sellainen että ensin rakennetaan sellainen raaseri kuin mieli tekee -- vain iskutilavuuden pitää olla sallituissa rajoissa eli saiko se 25% kasvaa mallisarjan isoimmasta tehdasasenteisesta motista.

Ja paino 20%  :juhau:
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #67 : 20.10.2011, 21:41:42 »
Onko kukaan tehnyt strömpälle itse painekoteloa? Jos niin löytyiskö kuvia toteutuksesta?
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #68 : 24.10.2011, 16:29:06 »
Mikä vika siinä r-sportin kopassa on?

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #69 : 24.10.2011, 18:23:51 »
mulla ei ole sellaista, mutta laitoin jo ostoilmoituksen tonne kierrätyskeskuskukseen. Että jos sattuu löytymään ylinmääräisenä r-sport painekotelo niin YV:llä saapi tarjota :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #70 : 21.11.2011, 17:14:58 »
Mites muuten on jos laittaa B19A koneeseen R-sport turbosarjan ja näyttää jostakin ohjekirjasta tms.. sellaisen tehot (135hv), niin eihän silloin periaatteessa tarvitse edes penkittää ?

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #71 : 21.11.2011, 17:46:58 »
Eihän sitä periaatteessa tarvitsekaan.

Mä tilasin silloin joskus volvolta sen paperin jossa kertoivat paljonko r-sportilla tulee hönkää. Samassa paperissa luke että sen auto johon sitä asensin soveltuu sellaisenaan niille tehoille, joten muutoskatsastus se ei juuri muuta tehnyt kuin vilkaisi pannuhuoneeseen.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #72 : 21.11.2011, 17:53:20 »
penkkireissua ei siis tarvinnut tehdä ?...jos on tuo maahantuojan todistus tuollaisen B19AT moottorin tehosta/väännöstä..
« Viimeksi muokattu: 21.11.2011, 18:00:55 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #73 : 21.11.2011, 18:49:23 »
Liekkö vielä mahdollista saada maahantuojalta lappuja, joilla saa "vakio" tehoja rajattua ylemmäs?
Tai muuta keinoo saada kyseinen lappu...

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #74 : 21.11.2011, 19:51:03 »
Liekkö vielä mahdollista saada maahantuojalta lappuja, joilla saa "vakio" tehoja rajattua ylemmäs?
Tai muuta keinoo saada kyseinen lappu...

En nyt ihan ymmärtänyt kysymystä?
Mutta siis max tehohan on mallisarjan tehokkaimman mallin teho + 20%. Ja tällöin auton pitää vastata alustaltaan ja jarruiltaan sitä mallisarjan tehokkainta. Sen määrää laki ja siihen ei auta maahantuojan tai valmistajan lausunnot. Vai mitä tarkoitit?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Proturbo  Autodiagnoosi