Kiinnostais tietää että te jolla on esim. 400hv volvo ni teettekö te sen niin että katsastatte ensin 186hv:ksi ja sitten viritätte sen?
Noinkin voi tietysti tehdä mutta ei se laillista ole. Sama olla muutoskatsastamatta ollenkaan jos tekee luvattomia muutoksia.
Laillinen tapa on vaihtaa joitakin komponentteja niin että on erikseen "katutehot" ja "ratatehot", viimemainituilla voi kehuskella essonbaarissa mutta ei ajaa kadulla (laillisesti). Olen kuullut esimerkiksi sellaisesta systeemistä, jossa katuspekseistä rataspekseihin vaihtamiseen kuuluu kaikki seuraavat: 1) tulppa pois kaasupolkimen alta rajoittamasta kaasuläpän aukeamista; 2) kokonaan eri softa moottorinohjaukseen; 3) kuristin pois imuputkesta.
Yksinkertaisimmillaan tehojen vaihtoon voisi riittää yhden kytkimen flippaaminen, mutta tehonvalinta ei saa olla kuitenkaan liian yksinkertaista eikä ainakaan tehtävissä ohjaamosta käsin -- tosin tästä ei taida olla selkeää lakitekstiä.
Prosessi voi siis olla esimerkiksi sellainen että ensin rakennetaan sellainen raaseri kuin mieli tekee -- vain iskutilavuuden pitää olla sallituissa rajoissa eli saiko se 25% kasvaa mallisarjan isoimmasta tehdasasenteisesta motista. Sen jälkeen mietitään millä muutoksilla tehot saadaan rajattua katulaillisiksi, tehdään ne muutokset ja otetaan penkkilappu jonka kanssa muutostetaan auto katukokoonpanolle.
Mites sit seuraava katsastus, eikö katsastus mies ihmettele että kulkeepa hyvin 180 heppaseksi? 
Eipä se inssi yleensä niin paljoa autolla aja että tehot huomaisi. Hallin ympäri tai jopa suoraan ovesta sisään.