Samppasport  Futurez

b19a:n turbotus

  • 199 Vastauksia
  • 81079 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #105 : 16.09.2012, 21:28:48 »
Auto josta kone otetaan on -79, joten veikkaan jotta ois sitten 9,3:1.. Taitaa kestää e85 ahtamista vai vaihanko et männät?

ET:n mäntien vaihto ei olekaan ihan läpihuutojuttu tuohon koneeseen.

Edit: tuli pieni ajatuskatko ja uhohtu ihan nuo alkuperäiset kymppisarjan ET motit, joista toki sopii mukit noiden tilalle.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2012, 19:39:08 kirjoittanut JuHaU »

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #106 : 16.09.2012, 21:47:19 »
ET:n mäntien vaihto ei olekaan ihan läpihuutojuttu tuohon koneeseen.
Aijaa, nyt on ollut mulla väärä oletus.
Mites tuon koneen kanssa kannattas sitten toimia. Löytyykö mäntiä mitkä kannattaa siihen vaihtaa vai onko sitten järkevämpää käyttää sorvissa männät?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #107 : 16.09.2012, 21:51:19 »
Jos kerran viinalla meinaat ajaa niin eikö sitä voi ajaa noilla puristuksilla, tai ainakin oon saanu sen käsityksen että viinalla voi ajaa isommilla puristuksilla.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #108 : 16.09.2012, 21:56:30 »
Minullakin sellanen käsitys, että voipi ajaa, eikä nakuta niin herkästi, mutta kestääkö ne männät kui pitkään sitä rallatusta :D
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #109 : 16.09.2012, 22:21:13 »
Auto säätöihin niin kestää, kaiken saa väärinkäytöllä rikki.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #110 : 16.09.2012, 22:31:11 »
Täytyypä sitten kokeilla nuilla, jollei kestä nii ei kestä :D Harjotus mottihan tuo on :)
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #111 : 17.09.2012, 16:11:31 »
Täytyypä sitten kokeilla nuilla, jollei kestä nii ei kestä :D Harjotus mottihan tuo on :)

Viisaammat on sanonu että letkut kannattaa tarkastaa ennen viinalla ajamista, joutuvat kuulemma kovemmalle koetukselle.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #112 : 17.09.2012, 17:42:22 »
ET:n mäntien vaihto ei olekaan ihan läpihuutojuttu tuohon koneeseen.

Varmaan tyhmä kysymys, mutta miksi ei?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #113 : 17.09.2012, 19:29:37 »
Varmaan tyhmä kysymys, mutta miksi ei?

Suosittelevat moottorin irroittamista. Tai sitten etupalkki pois. Silloin kannattaa olla apumies matkassa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #114 : 17.09.2012, 19:40:27 »
Varmaan tyhmä kysymys, mutta miksi ei?

Tarkensin tuota omaa vastausta. Unohtu ihan nämä kymppisarjan et:n männät. Jotenkin tuli ajateltua satasarjan ET:n mäntiä, joissa on eri tappi ja kanget pikkasen eri mitoilla.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2012, 19:44:43 kirjoittanut JuHaU »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #115 : 17.09.2012, 19:51:29 »
Suosittelevat moottorin irroittamista. Tai sitten etupalkki pois. Silloin kannattaa olla apumies matkassa

No tämähän on selvä, mutta ajattelin vain että onko noissa ET:n männissä jotain normaali männänvaihtoa isompaa.

Tarkensin tuota omaa vastausta. Unohtu ihan nämä kymppisarjan et:n männät. Jotenkin tuli ajateltua satasarjan ET:n mäntiä, joissa on eri tappi ja kanget pikkasen eri mitoilla.

Ok, nyt minäkin ymmärrän mitä ajettiin takaa :) Mainitsemisen arvoinen asia tietysti tuokin, että kymppisarjan ja satasarjan männät eivät sovi ristiin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #116 : 17.09.2012, 22:28:17 »

Ok, nyt minäkin ymmärrän mitä ajettiin takaa :) Mainitsemisen arvoinen asia tietysti tuokin, että kymppisarjan ja satasarjan männät eivät sovi ristiin.

Ainakaan ihan heittämällä.

Toisaalta laittamalla 100 sarjan linnunluut, ja hiomalla kymppisarjan kampiakselin epäkeskosti saakin sitten b23 lohkolla 2,5l koneen :)

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #117 : 18.09.2012, 08:50:43 »
Viisaammat on sanonu että letkut kannattaa tarkastaa ennen viinalla ajamista, joutuvat kuulemma kovemmalle koetukselle.
Tarkotuksena on vaihtaa letkut viinaksen kestäviin :)
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #118 : 18.09.2012, 08:51:34 »
Tarkensin tuota omaa vastausta. Unohtu ihan nämä kymppisarjan et:n männät. Jotenkin tuli ajateltua satasarjan ET:n mäntiä, joissa on eri tappi ja kanget pikkasen eri mitoilla.

Niin siis tarkoitin b21et mäntiä tuossa ja ne siis on bolt-on kamaa?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #119 : 18.09.2012, 10:37:07 »
Niin siis tarkoitin b21et mäntiä tuossa ja ne siis on bolt-on kamaa?

Pitää porata sylinterit isommiksi tai sorvattava männät pienemmiksi
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Elekma  Autoracing