Autoracing  KL-varaosat

b19a:n turbotus

  • 199 Vastauksia
  • 81158 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #120 : 18.09.2012, 10:51:27 »
Pitää porata sylinterit isommiksi tai sorvattava männät pienemmiksi
vellu volvolla tais olla B21A Eli menee heittämällä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #121 : 18.09.2012, 11:00:22 »
vellu volvolla tais olla B21A Eli menee heittämällä.
Joo siis b21a on rojektina ja hyvä tietää et noi et männät siis menee suoraan, kun tuskin pahentaa ainakaan jos vaihtais nuo.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #122 : 18.09.2012, 12:44:25 »
vellu volvolla tais olla B21A Eli menee heittämällä.

Joo toi otsikko hämää
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #123 : 18.09.2012, 19:05:46 »
Jos rahatilanne on heikko kaasarin ostoon niin kannattanee unohtaa myös turbottaminen  ;)
Et huomaakkaan, kun pikkusummat muuttuu suuriksi summiksi ja homma lähtee lapasesta. Alkuun pääseminenkin vaatii heti touhutonnin..

Itsellä meni 200e + tuleva penkissä säädättäminen. 240 turbottamiseen  ::)
http://i5.aijaa.com/b/00037/10895462.jpg + talissa odottaa turbon ruisku.

et ei se aina maksa sitä touhutonnia.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #124 : 18.09.2012, 19:15:27 »
D24 onkin hieman eri juttu kun ei tarvita kuin,

Turbo, öljylinjat + mahd. öljypohja, pakosarja ja sen tiivisteet, (kuuleri, kaikki ahtoputket ja letkut ja mahd. imusarja). Käytännössä vielä siihen uusi kytkin jossei vielä luista niin kohta luistaa.

200 euroa noihin on todella halpa vaikkei kytkintä laskettaisikaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #125 : 18.09.2012, 19:16:16 »
Itsellä meni 200e + tuleva penkissä säädättäminen. 240 turbottamiseen  ::)
http://i5.aijaa.com/b/00037/10895462.jpg + talissa odottaa turbon ruisku.

et ei se aina maksa sitä touhutonnia.
Miten tämä liittyy B19A:n turbotukseen?

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #126 : 18.09.2012, 21:49:00 »
Lähinnä sillä tavalla, että kyllä tuon turbottamisen voi halvallakin tavalla tehdä. Ostaa valmiiksi turbotetun vehkeen, ottaa tarvikkeet siitä ja myy loput pois.. 

Tajusitko  :) ?

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #127 : 19.09.2012, 05:48:03 »
Juu ja kuten jo Hembaland jo totesikin niin D24 on äärimmäisen huono esimerkki tähän turbotus hommaan kun romuja löytyy ilmaiseksi joka ladon nurkalta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #128 : 19.09.2012, 09:41:51 »
Lähinnä sillä tavalla, että kyllä tuon turbottamisen voi halvallakin tavalla tehdä. Ostaa valmiiksi turbotetun vehkeen, ottaa tarvikkeet siitä ja myy loput pois.. 

Tajusitko  :) ?

Niin no joo, jos sen noin ajattelee. Turbottamisella voi myös tienata rahaa, kun myy osat sen verran kallilla että jää voiton puolelle.
Tai varastaa osat yöllä naapurin esalta niin ei maksa mitään.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #129 : 27.02.2013, 18:17:32 »
Nostellaan vähän, kun ei uutta topicia viitsi tehdä ja tähän liittyviä kysymyksiä tulee tulevaisuudessakin.

Elikkäs olisi tarkoitus turbottaa ja asentaa mega 19a moottoriin.
Tarkoitus olisi tehoa ottaa irti 250-300hv.
Olen suunnitellut vähän siistittyä 530-kantta, A-nokkaa, MS2 v3.0
ja ite teen pakosarjan, mutta kaikki muu on aika hukassa.

Minne asti lh imusarja riittää, ahdistaako paljonkin?
Vai onko järkevää tehdä itse uusi? Onko tuossa lh:ssa edes painekoteloa/plenumia?
Mikä on vakio kaasuläpän halkaisija? Kuinka kauas se riittää?
Minkä kokoiset ahtoputket olisivat järkevät, 2,5"?

Minkä kokoiset suuttimet olisivat sopivat noille tehoille?
Mikä turbo olisi sopiva noille tehoille? Entä minkäkokoinen hukkaportti olisi sopiva, jos päädyn hukkaportittomaan turboon?

Kuinka kauas vakiokanget riittävät? Kannattaako männät pävittää samantien johonkin turbo/takomäntiin?
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #130 : 27.02.2013, 18:27:01 »
Nostellaan vähän, kun ei uutta topicia viitsi tehdä ja tähän liittyviä kysymyksiä tulee tulevaisuudessakin.

Elikkäs olisi tarkoitus turbottaa ja asentaa mega 19a moottoriin.
Tarkoitus olisi tehoa ottaa irti 250-300hv.
Olen suunnitellut vähän siistittyä 530-kantta, A-nokkaa, MS2 v3.0
ja ite teen pakosarjan, mutta kaikki muu on aika hukassa.

Minne asti lh imusarja riittää, ahdistaako paljonkin?
Vai onko järkevää tehdä itse uusi? Onko tuossa lh:ssa edes painekoteloa/plenumia?
Mikä on vakio kaasuläpän halkaisija? Kuinka kauas se riittää?
Minkä kokoiset ahtoputket olisivat järkevät, 2,5"?

Minkä kokoiset suuttimet olisivat sopivat noille tehoille?
Mikä turbo olisi sopiva noille tehoille? Entä minkäkokoinen hukkaportti olisi sopiva, jos päädyn hukkaportittomaan turboon?

Kuinka kauas vakiokanget riittävät? Kannattaako männät pävittää samantien johonkin turbo/takomäntiin?

lue ensin kyseinen topicci
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #131 : 27.02.2013, 19:02:11 »
lue ensin kyseinen topicci
Luettu on jo, mutta noihin kaikkiin kysymyksiin en löytänyt vastausta.
Hakuakin olen käyttänyt ja foorumia lukenut, mutta ajattelin varmistella,
koska vastaan on tullut aika monenlaista vastausta.
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #132 : 27.02.2013, 19:19:01 »

Minne asti lh imusarja riittää, ahdistaako paljonkin?
Vai onko järkevää tehdä itse uusi? Onko tuossa lh:ssa edes painekoteloa/plenumia?
Mikä on vakio kaasuläpän halkaisija? Kuinka kauas se riittää?
Minkä kokoiset ahtoputket olisivat järkevät, 2,5"?

Minkä kokoiset suuttimet olisivat sopivat noille tehoille?
Mikä turbo olisi sopiva noille tehoille? Entä minkäkokoinen hukkaportti olisi sopiva, jos päädyn hukkaportittomaan turboon?

Kuinka kauas vakiokanget riittävät? Kannattaako männät pävittää samantien johonkin turbo/takomäntiin?

Omia mielipiteitäni kysymyksiisi:
1. LH:n imusarja ei ahdista todellakaan ensimmäisenä
2. Samoin kaasuläppää ei tarvitse vaihtaa
3. Ahtoputket lähinnä senmukaan millaiset lähdöt coolerissa on, 2.5" on ihan riittävät
4. Suosittelen 630 dekoja, bolt on imusarjaan ja löytyy käytettynä halvalla
5. Ahtimeen en osaa sanoa mitään, mutta se on kiinni siitä mihin budjetti taipuu ja mitä moottorilta hakee takaa. HX35 riittää varmasti...
6. Alakerta riittää kanssa tehotavoitteisiisi, en näe syytä miksi avata konetta

Ja pari muuta ajatusta:
-Suosittelen ostamaan protopartsilta valmiin johtosarjan antureineen, säästää hermoja, aikaa ja rahaa todella paljon
-Voimansiirto on kovilla jo noilla tehoilla, itse olen henkisesti varautunut siihen että m47 hajoaa jossain vaiheessa kesää



Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #133 : 27.02.2013, 20:09:23 »
Omia mielipiteitäni kysymyksiisi:
1. LH:n imusarja ei ahdista todellakaan ensimmäisenä
2. Samoin kaasuläppää ei tarvitse vaihtaa
3. Ahtoputket lähinnä senmukaan millaiset lähdöt coolerissa on, 2.5" on ihan riittävät
4. Suosittelen 630 dekoja, bolt on imusarjaan ja löytyy käytettynä halvalla
5. Ahtimeen en osaa sanoa mitään, mutta se on kiinni siitä mihin budjetti taipuu ja mitä moottorilta hakee takaa. HX35 riittää varmasti...
6. Alakerta riittää kanssa tehotavoitteisiisi, en näe syytä miksi avata konetta

Ja pari muuta ajatusta:
-Suosittelen ostamaan protopartsilta valmiin johtosarjan antureineen, säästää hermoja, aikaa ja rahaa todella paljon
-Voimansiirto on kovilla jo noilla tehoilla, itse olen henkisesti varautunut siihen että m47 hajoaa jossain vaiheessa kesää



Muuten samaa mieltä, mutta jos on linnunluut niin siinä mennään jo riskirajoilla. 13mm kangilla pitäis olla turvallista
No kun halvalla sai.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #134 : 27.02.2013, 20:24:18 »
Muuten samaa mieltä, mutta jos on linnunluut niin siinä mennään jo riskirajoilla. 13mm kangilla pitäis olla turvallista
Paitsi että kymppisarjan lohkossa on M-kanget jotka on vähintään yhtä kestävät kuin uudemmat 13mm kanget.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Kulkukoira  Proturbo